Møte sæd donoren

C

Christian

Guest
Ville ikke det vært et mye bedre alternativ å kunne personlig treffe personen som donerer sæden og stille de spørsmålene som er mest relevant for deretter ha en mer presis overblikk over en så viktig beslutning.

Jeg vurderer seriøst dette tilbudet og lurer først og fremst om det er noe interesse for dette eller er de vanlige/offisielle alternativ de mest ønskelige?
 
Det er, eller det blir det helt sikkert interesse for. Bare at markedet her er relativt nytt og lite sammenlignet med andre land. Men jeg hører og leser stadig slike historier hvor sæddonasjon foregår på en litt mer fleksibel og personlig måte. Sammenlignet med det stive og upersonlige det offentlige har å tilby. Nå som sagt er markedet rel lite i Norge. Og det forumet her er ganske så mikroskopisk. Men behovet finnes.
Husker historien til hun klesdesigneren Leila Hafzi og hennes baby. Bare google. Alt er mulig under solen. Lykke til!
 
Hvordan finner man private sæddonorer utenom Tinder?
 
Ville ikke det vært et mye bedre alternativ å kunne personlig treffe personen som donerer sæden og stille de spørsmålene som er mest relevant for deretter ha en mer presis overblikk over en så viktig beslutning.

Jeg vurderer seriøst dette tilbudet og lurer først og fremst om det er noe interesse for dette eller er de vanlige/offisielle alternativ de mest ønskelige?
Jeg ville absolutt ha valgt å treffe donor hvis det var mulig.
 
Jeg har satt stor pris på muligheten som enkelte private gir, hvor man kan lese litt om donor, og sette opp ønskeliste på tre. Jeg vet det ikke er for alle, men for meg ble det utrolig fint. Å vite litt om det mennesket som kommer til å utgjøre halvparten av genene til barnet. Jeg vet ikke om jeg ville møtt donor, men et personlig brev eller noe. Det synes jeg er fint.

Nå vet jeg jo ikke hvem det blir, eller om det i det hele tatt blir noen av de jeg har satt opp. Men å få vite litt mer om donor gjorde meg tryggere iallfall, og jeg følte mer nærhet til hele prosessen egentlig.
 
Back
Topp