Møte nye folk i byen

LykkeligRose

Glad i forumet
Jeg og mannen er innflyttere i en by ingen av oss har relasjon til. Vi er sosiale folk og har nettverk ikke langt unna, men vi savner et nettverk i nærheten som ikke trengs mye planlegging for å møtes, og for litt generell kveldsskravling, turgåing, treningspartnere etc. Vi ser jo at når vi får barn så kan vi ikke gjøre ting sammen mer. Vi er nå 5+0 (førstegangs) og antar jo at vi kommer i kontakt med mange gjennom barselgrupper etc, men det burde da vel ikke være nødvendig å få barn for å få et nettverk? Vi har godt forhold til naboer alt, men vi ønsker et større nettverk. Noen som har forslag?:) vi jobber ikke i byen vi bor i heller, så jobbnettverket vårt er også utenbys.

Har det på samme måte, men har desverre ikke noen tips.. Merker det blir vanskeligere og vanskeligere å møte nye mennesker om man ikke møtes "tilfeldig" via felles interesse etc.

Prøv å benytte anledningen nå mens du fremdeles er gravid og dere kan gå ut sammen. Meld dere på kurs av et eller annet slag for eksempel eller vær med på lokale arrangement :) er virkelig ikke lett å få nye venner som voksen, men det blir faktisk lettere med barn ;)

Hva med å søke etter folk i samme by her på forumet?

Eller se om byen dere bor i har en kjøp og salg side på FB. Søk etter venner der?

Mange muligheter;)

Sosiale nettverk på facebook eller på forumer.,
-interesse felt
-grupper
-arrangementer
-kurser
-foredrag, med spillerom for en diskusjon om temaet etter foredraget er holdt. ;)

Jeg sliter med det samme i egen by, så jeg er nok ikke til mye hjelp :-P Haha

Det er veldig vanskelig. Fant et nettverk i åpen barnehage. Men ellers virker det som om alle har nok med sitt.

Back
Topp