Møte med NAV

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg har blitt innkalt til gruppemøte med NAV siden jeg har vært 100% sykemeldt i over fire uker. I brevet stod det at det gis informasjon om rettigheter og hvordan man kan komme fortere ut i jobb igjen.

Jeg er sykemeldt på grunn av trøtthet og har ikke sjans til å jobbe.

Så da har jeg litt spørsmål: hva er et gruppemøte, og hvordan er dette relevant for meg? Er det slik at en blir kalt inn uansett hva man er sykemeldt for, at det er en sånn obligatorisk greie?

Da jeg ble innkalt til et slikt møte sist svangerskap ble det avlyst. Husker ikke hvorfor, men jeg slapp å stille i det hele tatt. Var sykemeldt pga bekkenløsning siste del av graviditeten.

Noen som har vært med på dette før?

Jeg ble også kalt inn. Men nav snakket med sjefen min og de ble enige om at det ikke var vits å ha det fordi det ikke var aktuelt for meg å jobbe mer og i tillegg er det egentlig ikke for de som er sykemeldt i svangerskap, fordi de kommer jo tilbake etterpå. Men nav har rutiner på at de må kalle inn til møte. Så bare ta en tlf til nav og snakk med de. De dropper det nok:)

Jeg fikk slikt brev i går.. Jeg klarer ikke å jobbe nå, er kvalm hele dagen og kaster opp hver dag... Men regner med at jobben tar kontakt.

Hvis det er lite hensiktsmessig kan jobben kontakte nav og forklare situasjonen så slipper man møte.

Dette er noe arbeidsgiver eller nav skal gjøre for alle etter fire uker sykemelding, men det er unntak ved helt opplagte tilfeller, sånn som ved svangerskap eller f.eks. sykehusinnleggelse. Ta kontakt med nav for å høre om du er nødt til å møte opp. :)

jeg fikk også brev om slikt møte da jeg var sykmeldt i svangerskapet, men det ble ikke noe av pga av at det var svangerskap og jeg kunne ikke jobbe uansett da

Jeg har vært sykemeldt siden uke 21 (er nå 35 uker) og har ikke hørt noe om noe møte hverken fra nav eller jobb. Så regner med det er opplagt at jeg ikke skal tilbake i jobb før etter permisjon.

Snakket med Nav nå. Hun ga meg ingen svar, avbrøt meg slik at hun spurte spørsmål som hun ikke hadde trengt dersom jeg fikk snakket ferdig! Hun skulle be "de" om å ringe meg, hvem nå det er. Får bare vente på telefon, da...

Snakket med Nav nå. Hun ga meg ingen svar, avbrøt meg slik at hun spurte spørsmål som hun ikke hadde trengt dersom jeg fikk snakket ferdig! Hun skulle be "de" om å ringe meg, hvem nå det er. Får bare vente på telefon, da...
Vil ikke tro du trenger å gå på et sånt møte, siden din situasjon er svangerskapsrelatert. Hvis du har behov for videre sykmelding så er svangerskapspenger et alternativ til sykemelding, men det beror veldig på arbeidsgiveren din (noen ønsker det, noen bryr seg ikke om det), og det har i utgangspunktet ikke noe med denne sykmeldingen å gjøre :)

Jeg syns det er så opp og ned med denne oppfølgingen fra nav. Noen blir bedt på flere obligatoriske møter med nav, mens andre hører ingenting fra dem i det hele tatt.

Back
Topp