Møte med nav og lege sammen

smash

Forumet er livet
VIP
Noen som har vært på det?
Jeg skal det i dag, siden jeg har vært sykemeldt i 6 mnd.
Gruer meg, og hater sånne møter!

Hva snakkes det om?

Det snakkes om hva som er situasjonen din nå, hvilken behandling som er prøvd/skal prøves, hva legen ser for seg framover ifht helsetilstanden din, om nav kan gjøre noe for å hjelpe deg tilbake til arbeidslivet, tiltak...

*Hera* skrev:
Det snakkes om hva som er situasjonen din nå, hvilken behandling som er prøvd/skal prøves, hva legen ser for seg framover ifht helsetilstanden din, om nav kan gjøre noe for å hjelpe deg tilbake til arbeidslivet, tiltak...

Men er det mest legen og han fra nav som snakker sammen?
Eller må jeg prate mye også?
Hater å sitte å snakke om hvordan jeg har det... Blir så sippete da:P

Men er ikke sånne møter et brudd på taushetsplikten legen har overfor pasienten?
Man er jo ikke pliktet til å opplyse om alt helsemessig til arbeidsgiver?

Beklager tilleggsspørsmålet her smash, men har lenge lurt på dette...

Hompetitten skrev:
Men er ikke sånne møter et brudd på taushetsplikten legen har overfor pasienten?

Min arbeidsgiver skal ikke være med...
Kun legen og nav.
Jeg er ganske åpen med jobben om hvordan jeg har det, men er kanskje lettere siden jeg er plaget med noen fysisk og ikke psykisk...
I sykemeldingen har legen skrevet at jeg er plaget med hofter, rygg ++
Venninna mi sa at legen ikke hadde lov til å skrive sånt i sykemeldingen...?
Men jeg vet ikke jeg..

Jeg har kun fysiske plager, men hadde ikke vært interessert i å diskutere min helse med andre enn helsepersonell så har lurt litt på hva de gjør med taushetsplikt i sånne sammenhenger. Nå skal jo ikke arbeidsgiver være med på ditt møte, men når jeg var sykemeldt i 6 uker fikk jeg beskjed om at arbeidsgiver skulle være med på møte sammen med lege og nav hvis jeg ble sykemeldt lengre...Jeg begynte å jobbe igjen da, så fikk ikke svar på spørsmålet mitt da, he he:)

Hompetitten skrev:

Instansene seg i mellom kan snakke om slikt da, og reglene er at slike møter skal man ha etter 6 måneders sykemelding.

Hompetitten skrev:
Jeg har kun fysiske plager, men hadde ikke vært interessert i å diskutere min helse med andre enn helsepersonell så har lurt litt på hva de gjør med taushetsplikt i sånne sammenhenger. Nå skal jo ikke arbeidsgiver være med på ditt møte, men når jeg var sykemeldt i 6 uker fikk jeg beskjed om at arbeidsgiver skulle være med på møte sammen med lege og nav hvis jeg ble sykemeldt lengre...Jeg begynte å jobbe igjen da, så fikk ikke svar på spørsmålet mitt da, he he:)

Nå blei jeg plutselig usikker...
Jeg har vært på møte med nav aleine, og han spurte meg hvorfor jeg var sykemeldt, hva jeg tenkte fremover osv.
Så virker som nav må vite hva som er grunnen...
Arbeidsgiver skal egentlig være med, men jeg sa opp den faste jobben og har kun vikarjobben igjen. Siden jeg er vikar, tror jeg ikke sjefen der må være med.. Men jeg aner ikke..

Mye man skal lure på, he he, beklager at jeg kuppet tråden din
Får høre med legen neste gang jeg er hos han:)

smash skrev:

*Hera* skrev:

Jeg vil si man prater like mye alle sammen. Det er viktig at du også blir hørt sånn at ting ikke blir bestemt over hodet på deg. Skjønner godt at du syns det er vanskelig. Som nav-ansatt er man vant til at folk gråter f.eks. Mange vanskelige situasjoner der ute.
Lykke til! Håper det går bra. :)

Hompetitten skrev:
Mye man skal lure på, he he, beklager at jeg kuppet tråden din
Får høre med legen neste gang jeg er hos han:)

Null stress, liker å vite sånt selv jeg:)

Hompetitten skrev:

Når arbeidsgiver er med har pasient og lege ofte hatt et møte på forhånd der det diskuteres hva som er greit å si. Så legen opplyser aldri om noe som pasienten ikke har gitt han lov til.

*Hera* skrev:

smash skrev:

*Hera* skrev:

Jeg vil si man prater like mye alle sammen. Det er viktig at du også blir hørt sånn at ting ikke blir bestemt over hodet på deg. Skjønner godt at du syns det er vanskelig. Som nav-ansatt er man vant til at folk gråter f.eks. Mange vanskelige situasjoner der ute.

Er så kjipt, for når jeg prøver å si hvordan jeg har det, så kommer "men du er jo så ung"
Jeg måtte maaase meg til for å få smertestillende av legen.
"Jeg vil ikke gi det til deg, siden du er så ung" sier ho..

Men jeg sa jeg må ha det på de værste dagene, siden jeg har 2 unger å ta meg av i tillegg.
Så fikk til slutt..

smash skrev:

*Hera* skrev:

smash skrev:

*Hera* skrev:

Er så kjipt, for når jeg prøver å si hvordan jeg har det, så kommer "men du er jo så ung"

Men jeg sa jeg må ha det på de værste dagene, siden jeg har 2 unger å ta meg av i tillegg.
Så fikk til slutt..

Huff, høres ikke noe særlig ut... Jeg har ikke peiling på det medisinske, men hvis hun ikke forstår deg så ville jeg vurdert å bytte lege.

NAV har jo allerede fått kopi fra legen din, om hvorfor du er sykemeldt, så det som har stått skrevet på din del av sykemeldingen vet NAV fra før

møtet er jo mer ment som hjelp til deg, om hvordan man kan gå fram for å få deg i arbeid igjen, om det er mulig, om det må vurderes omskolering, osv osv... ingen er der for å henge deg ut, men for å hjelpe... ikke noe å bekymre seg for

og som en annen nevnte, så er NAV ansatte vant til både tårer, kjeft, hyling og uenighet. så tror neppe du klarer å sjokkere noen!

*Hera* skrev:

smash skrev:

*Hera* skrev:

smash skrev:

*Hera* skrev:

Så fikk til slutt..

Huff, høres ikke noe særlig ut... Jeg har ikke peiling på det medisinske, men hvis hun ikke forstår deg så ville jeg vurdert å bytte lege.

Legen min er dyktig altså, men ho er redd jeg skal bli avhengig. (er jo så ung vettuemoticon )
Men det skal sykt mye til før jeg tar en tablett, men syns det er greit å ha liggende..
Har dager jeg skjelver og blir helt klam fordi jeg har så vondt, og det er kun på de dagene jeg tar en tablett.
Skal hente resepten etterpå og håper masse på at de hjelper litt!

Lollitupp skrev:

NAV har jo allerede fått kopi fra legen din, om hvorfor du er sykemeldt, så det som har stått skrevet på din del av sykemeldingen vet NAV fra før

møtet er jo mer ment som hjelp til deg, om hvordan man kan gå fram for å få deg i arbeid igjen, om det er mulig, om det må vurderes omskolering, osv osv... ingen er der for å henge deg ut, men for å hjelpe... ikke noe å bekymre seg for

og som en annen nevnte, så er NAV ansatte vant til både tårer, kjeft, hyling og uenighet. så tror neppe du klarer å sjokkere noen!

Hehe, veldig sant! Dette innlegget skal jeg ha i bakhode mens jeg sitter der!
Greia er at jeg blir så sippete at jeg får sagt kanskje 5% av det jeg vil si...
I forrige uke da jeg var hos legen, spurte jeg svigerinna mi om jeg kunne passe datra hennes på 1,5 år,og også ta ho med når jeg skulle til legen, for da blir jeg mer skjerpa og sipper ikke, haha! Er det mulig å være så rar:P

Jeg skal på.
Med Nav, arbeidsgiver og lege. Vært sykmeldt snart 10 uker.

*Twixie* skrev:
Jeg skal på.
Med Nav, arbeidsgiver og lege. Vært sykmeldt snart 10 uker.

Lykke til:) Håper du får hjelpen du trenger!

Dislogmøte 2 heter det, og arb.givet og lege er pliktige til å møte. Møter de ikke får de en prikk på seg i systemet, og etter hvert en bot. Har du ikke arb.giver er det Nav som har ansvaret for å følge deg opp.

Back
Topp