Møte med Nav - arb.ledig

Lizz83

Gift med forumet
Jeg har gått arb.ledig siden 1.august nå og har fått innkallelse til møte med nav. Stod ikke en dritt i brevet om hva det gjaldt, fikk bare beskjed om å møte på det tidspunkte som stod.

Noen som har vært på sånt og aner hva de vil?

ernok det samme som er med de som går på AAP at de må inn til møtter for å finne ut hva de kan hjelpe emd slik at en kan komme ut i jobb, evnt kurs og andre ting for å fortsatt ha krav på arbeidsleidighetstrygd

Jeg var på et slikt møte i januar.
de vil spørre deg hva du gjør for å prøve få deg jobb hvertfall. Så har de diverse tilbud du kan benytte deg av (eller bli sendt på). Div kurs av ymse slag alt ettersom hva som er innenfor "ditt felt". 
Jeg fikk tilbud om et kurs som heter helseassistent. 11 uker skole (ferdig neste fredag) og 6 uker praksis. I tillegg har vi harr utvidet førstehjelpskurs med hjertestarter og medisinhåndteringskurs. Har gått gjennom all terori til helsefagarbeider og i desember skal vi opp til eksamen. Da mangler jeg noe praksis så er jeg ferdig utdannet. Et utrulig bra tiltak :) 
Nå vet jeg ikek hvilken by du bor i og hvilket tilbud de har der, men noe har de sikkert. 

Okei :-) Var egentlig det jeg regne med! Jeg har jo både plan A og plan B for høsten så jeg håper ikke det blir så stort problem :-)
Vi har muligens tenkt å flytte også sånn at det blir enda enklere for meg å få jobb (bare venter på svar på om vi får bhgplass dit vi ev skal flytte!)

Back
Topp