mørkeredd

*EmMa08&11*

Gift med forumet
noen andre barn som er det??

Emma har aldri vært det, alltid kunne slått av lyset, lukket døren også har det vært stille med en gang.

dette er den tredje natta hun har gråtet masse, stått ved døra å skreket mamma min.
også gikk jeg opp og spurte hva som var galt, og da sa hun farlig her, mens hun peket inni rommet sitt??

er hun blitt mørkeredd eller hva skjer??
lot døra stå litt oppe nå, så spent på om hun er stille fordi hun har mulighet til å gå ned, eller om det hjalp..

Beklager, har null erfaring med det...........[&o]

takk for dytten da[:)]

Det hadde jeg trodd da. Kan hun ikke ha en liten lampe med svak pære på rommet da? Kanskje det hjelper?

ja, vi må nok kjøpe en lampe da ja, selv om jeg syntes det er litt ekkelt å la en lampe stå på hele natta på rommet hennes.
men kan kanskje slå den av når vi legger oss?? eller blir hun bare redd om hun våkner om natta da.. hmmm.

nei, det ble i hvert fall stille når jeg lot døra stå oppe, så har visst fått en mørkeredd jente[:)]

Felix har alltid blitt rabiat i mørket. Så her står alltid døra på gløtt, eller en lampe på på rommet

Jeg tror det ja... det er blitt mørkere og dermed mørkere pårommet hennes når hunskal sove...

Vi har en lampe som lyser i 40 min hvis den ikke slås av før det, en bille som lyser stjerner i taket[:)] kjempe koselig greie som er et must her i huset.

Vi fant f.eks ut at snuppa likte seg for dårlig i kjelleren pga at der var det så mørkt at du skjønte ikke omduhadde øynaåpne eller lukket[8|]. Nå flyttet vi opp 2 etasjer og hun sover så å si hele natten - eller ialelfall hvis hun våkner finner hun smokken og kosen selv siden mørket der oppe er ti ganger mer normalt enn nede[:)]

har hørt noe sånt at de kan bli mørkredde etter 2 års alder...men jeg vet ikke hvorfor?
kan vel være noe med at de forstår mer og har mer fantasi eller noe i den duren.

Nora er ikke mørkeredd, men Tuva derimot.... Hun har vært det sikkert siden hun var halvannet år... Hun ,å ha full belysning på rommet, så slår vi av litt når vi legger oss. Men kan ikke slå av alt, for da blir hun helt vill om hun våkner på natta.....

takk tjukka, vi skal bestille en sånn[:)][:)]

Back
Topp