møkkapumpe

Lizzy_

Elsker forumet
får nesten ikke ut noen ting jo. noen som har en bra teknikk?

ka sort pumpe du har da?

den manuelle avent pumpa....

Har den jeg også, og liker den ikke...
Syns faktisk det er letter å håndmelke enn å bruke den jeg...

Kan like så godt være deg som pumpa.....

Vi er rett og slett ikke laget for å "melkes" av plastsaker. Ingenting klarer å etterligne barnets sugeteknikk....
For å få ut noe særlig melk, må en få fart på utdrivningsrefleksen. Den utløses av hormonet oxytocin. Når en ammer har en lille-baby i fanget, ser på den og har hudkontakt. Dette sammen med babymunnens stimulering av brystet frigjør hormoner og melka strømmer.

Når en pumper vil en ikke få disse gode stimuli. Men det finnes noen gode råd for å få fart på melka. Vask brystet med en varm klut før du pumper. Stimuler brystvorta med reine fingrer. Ha babyen liggende slik at du ser den (dersom du ikke er i nærheten av babyen anbefales det å ha et bilde å se på). Dersom babyen er der, kan en kanskje stryke litt på den eller holde i hånden. Da vil det iallefall være en større sjangs for at melka kommer. I tillegg må en prøve å være avslappet. Stresser en fordi en ikke får pumpet ut noe så kommer det iallefall ingenting.[:)]

eg har den også.. går veldig greit å få ut melk synest eg. men om du får det til kan du amme baby på den eine puppen medan du pumpar den andre..det er veldig effektivt:)

Jeg pumper bestandig samtidig som jeg ammer. Har funnet ut at jeg får best resultat da [:)] Prøvd å pumpe med nurket sittende i vippestolen foran meg, fungerte svært svært dårlig[&:] Veldig viktig å slappe av og ikke stresse med at man skal pumpe mest mulig [;)]

Får ikke ut noe jeg heller med pumpa mi, går mye fortere å håndmelke.. Eneste gangen jeg har fått ut noe med pumpa er da jeg pumpa samtidig som jeg amma [:)]

ORIGINAL: Lizzy_

den manuelle avent pumpa....

Jeg gikk har lett darlig utdrivningsrefleks når jeg pumper, så jeg fikk nesespray av legen, og etter å ha brukt den setter jeg bare på vakum og da renner det ut. men det er viktig at du får det brune på puppen langt inn i pumpa

Har den jeg også.... jeg må sitte å bøye meg fremover for å få til noe......

Har avent sin manuelle jeg også, og den har jeg brukt til alle 4 mine, og svigerinna mi har lånt den og brukt den til sine 2, og den funker fint. Må pumpe ei stund for å få utdrivingsrefleksen skikkelig igang, men da strømmer det bra også.

Back
Topp