Møkkakatter!

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Må bare få blåst ut litt for jeg er virkelig kjempe lei av all kattemøkk rundt om i hagen vår!!!
Vi bor på boligfelt og er nærmeste enebolig til en seksmannsbolig.
I seksmannsboligen er det 4 katter og naboen i nærmeste enebolig har også katt. Altså er det mange i strøket.
Når snøen gikk så det helt forferdelig ut rundt i hagen vår og det virker ikke som det blir noen ende på det. Vi har forsøkt ''katt-vekk'' eller hva det het men det fungerte ikke.

I tillegg har jeg en flaske med sitronvann (leste at de ikke liker det) som jeg bruker å sprute på dem om jeg ser noen. :P
Vi kan ikke åpne vinduer lenger enn der barnesikringen stopper pga. at det da hopper katter inn (gjerne kjøkkenvinduet så de lander på kjøkkenbenken).
Vi kan ikke lufte ut på gjesterom for da har det kommet seg katt inn og lagt seg på senga.
Er så dritt lei all kattemøkka!
Senest i dag tråkket jeg i en på trappa vår foran huset og en av jævlene hadde laget sølespor over hele panseret på den nyvaska bilen min.

Hadde ingenting i mot katter før men nå føler jeg at alle naboene har en snart og jeg holder på å bli gal!

Må bare få blåst ut litt for jeg er virkelig kjempe lei av all kattemøkk rundt om i hagen vår!!!
Vi bor på boligfelt og er nærmeste enebolig til en seksmannsbolig.
I seksmannsboligen er det 4 katter og naboen i nærmeste enebolig har også katt. Altså er det mange i strøket.
Når snøen gikk så det helt forferdelig ut rundt i hagen vår og det virker ikke som det blir noen ende på det. Vi har forsøkt ''katt-vekk'' eller hva det het men det fungerte ikke.

I tillegg har jeg en flaske med sitronvann (leste at de ikke liker det) som jeg bruker å sprute på dem om jeg ser noen. :P
Vi kan ikke åpne vinduer lenger enn der barnesikringen stopper pga. at det da hopper katter inn (gjerne kjøkkenvinduet så de lander på kjøkkenbenken).
Vi kan ikke lufte ut på gjesterom for da har det kommet seg katt inn og lagt seg på senga.
Er så dritt lei all kattemøkka!
Senest i dag tråkket jeg i en på trappa vår foran huset og en av jævlene hadde laget sølespor over hele panseret på den nyvaska bilen min.

Hadde ingenting i mot katter før men nå føler jeg at alle naboene har en snart og jeg holder på å bli gal!
Få deg en hund ;)

Få deg en hund ;)

Ja, hadde jo i grunn tenkt til det før jeg ble gravid.
Har jo en til låns av og til men han er jo mindre enn skogskattene (chihuahua) så han hjelper ikke akkurat så mye.
Har jo tenkt oss en mops og en større (antakeligvis rotweiler) etterhvert men orker ikke det midt i babytiden. :P

Tror eg helt ærlig hadde klikket! Vet ikke hva en kan gjøre med det da, om det er noe som hjelper på å holde de unna..?

Uff, så utrolig kjedelig!
Tror jeg hadde blitt lei selv jeg.
Ingenting som kan gjøre heller? Vanskelig å dressere katter, da de jo lever sitt eget liv...
Hmm...
Det er jo ikke bare bare å skaffe seg en hund heller, men du skulle nesten gjort det.
Låne noen fra omplassering for å se om du vil ha først, være fosterhjem for hund, eller låne av noen bekjente som har?
Kanskje kattene og eierne tar hintet etterhvert.
Du har min medfølelse iallfall! :-)

Pepper i hagen og myggnett i vinduene. . Masse pepper!!;) spyl de med hageslange, gjerne når naboen ser på .. ;) hater at de forsøpler min hage og, men jeg har heldigvis hund, som definitivt holder pakket unna...

.:herq:.

Pepper i hagen og myggnett i vinduene. . Masse pepper!!;) spyl de med hageslange, gjerne når naboen ser på .. ;) hater at de forsøpler min hage og, men jeg har heldigvis hund, som definitivt holder pakket unna...

Haha! Godt å høre at det ikke bare er jeg som hater katter. ;)
Må nok vurdere myggnett i vinduene som er på bakkeplan, selv om jeg synes det er irriterende at vi må ''tilpasse'' oss når det egentlig burde være eiernes ansvar.

Når ting blir litt mer stabilt og ting med barn osv roer seg om 1-2 år skal jeg gi mannen den gleden av å velge seg en hvilken som helst diger hund han vil ha - bortsett fra grand danois da :P
Så skal jeg trene den opp til å ete kattebamser. ;)

Skal definitivt prøve ut peppertipset også! :)
Tusen takk for nyttige råd! ;)

Håpløse dyr.. jeg er ikke helt anti katt, men er drittlei av at folk ikke kan tilrettelegge for egne dyr, gi de en seng i sin egen hage, sette ut vann osv. La sine egne vinduer så åpne så de kan gå inn hvis de vil. .. ugh!! Hund er preventivt! Vår klikker i vinkel, bykser rundt og bjeffer når vi spør; hvor er pus? Hihi....

Håpløse dyr.. jeg er ikke helt anti katt, men er drittlei av at folk ikke kan tilrettelegge for egne dyr, gi de en seng i sin egen hage, sette ut vann osv. La sine egne vinduer så åpne så de kan gå inn hvis de vil. .. ugh!! Hund er preventivt! Vår klikker i vinkel, bykser rundt og bjeffer når vi spør; hvor er pus? Hihi....

Helt enig! Er det en hund som er løs og flyr gjennom hagen til noen da er det nesten så den hunden blir skutt men hvorfor er det da helt akseptabelt at katter skal fly og drite ned hagene til folk, fly inn i garasjer og pisse osv.

Er så lei av å ta forhåndsregler pga. naboenes dyr.
Føler ikke at det er mitt ansvar i det hele tatt, jeg er jo gravid nå og vil ha minst mulig med de krybbedød-knytta dyrene å gjøre men hvor enn jeg ser i hagen er det kattemøkk - omtrent!

Har hatt katt selv for noen år siden men den gikk bare i skogen for da bodde vi kattevennlig til!
Kunne aldri tenkt meg katt nå på boligfelt med hus og veier på alle kanter. Bare synd andre ikke tenker sånn... ;)

Vi har hund så slipper å ha kattene løpende her hele tiden. Men mamma brukte appelsinskall under trappa for å få vekk kattene. Det fungerte, men det må byttes ut hele tiden. Det er en anbefalt rase for folk med barn. de har gått vekk fra golden retriver og over på den mindre typen duck tolling retriver.

Hehe, I feel your anger ;)
Naboen vår har tre katter og de har brukt hagen vår som do hele vinteren. Vi har hatt en liten spade og passivt aggressivt nok kitta dritten over gjerdet til eierne :-P nå har jeg kjøpt cat stop fra Amazon, bevegelsesdetektor med lydskremming. Håper det funker for jeg har ikke lyst til at toåringen skal plukke opp på at vi spyler, spruter og kjefter på kattene. Her kommer de også inn i huset, naboen synes bare det er søtt og artig?! Grrr...

Uff, så synd at dere har så dårlige opplevelser med katter :( De er jo så fantastiske.

Back
Topp