Mødre i Stavanger-området

C+T=M&T

Andre møte med forumet
Hei
Noen fra Stavanger-området her?
Jeg skal flytte til Stavanger nå, og det hadde vært veldig kjekt å komme i kontakt med andre mammaer :)
Jeg er 33 år, har en jente født i oktober 2015 og en gutt født i januar 2017.

Blir veldig glad for tips om hva man kan finne på med barn/familieaktiviteter i Stavanger!

Noen som går i åpen barnehage i SVG? Hvilken?

Det er dårlig med åpne barnehager i Stavanger, men Storhaug har en som har godt rykte. De fleste kirker har babysang så det er et sted å treffe andre, i min kirke har de og en åpen dag for foreldre som er hjemme. Ville kontakta helsestasjonen og bedt om det var mulig å melde seg på ei barselgruppe. Turistforeningen har trillegruppe hvor man da kan bli kjennt med byen.

Stavanger by er godt tilrettelagt for barn (når minste blir litt eldre) med gågater, kjekk lekeplass bak gamle Aftenbladbygget, Geoparken og en fantastisk barneavdeling på biblioteket med stor takhøyde for lek, med utkledningsklær tegnesaker osv. I første etasje på bibliotelet er der hoppepute. Hver søndag er det en gratis forestilling for barn i samme bygg som biblioteket (passer oftest fra barn 3-4 år og oppover). Leos lekeland er i kjøreavstand, svømmehallen er fin for barn med oppvarma basseng. Trollskogen en busstur unna er fantastisk lekeområde for små og store barn.

Lykke til med ny start i Stavanger

Back
Topp