Møbler i stuen!! Hjelp ønskes!

Vand

Forumet er livet
Veeeeeeeeeeldig forenklet ser stua vår slik ut..... Lang og smal........ To trappetrinn til høyre opp til spisestuen..

Sofaen er "ikke-barnesone", den ser slik ut... Den står ved en mørkebrun fondvegg (mørkere enn på det bildet)

Men her er quizzen:

Behovet for en familiesofa øker... Med to jenter som vil sitte sammen med oss å se på tv, kosestunder osv så trenger vi noe annet enn de to godstolene våre.......... Å bruke den lys beige til hverdags er uaktuelt.

Men jeg klarer ikke å se for meg TO sofagrupper[8|][X(]

Har dere noe forslag eller kanskje noen bilder av en annen type barnevennlig sofa som jeg kan ha i tillegg til den vi allerede har?[:D]

(har ikke plass og ønsker ikke sakko-sekker, ekstrastoler o.l..... men hva med en tre-seter og ett par stoler... eller no sånt? Vri hodene sammen med meg[:D])

Dumt hvis man hadde hatt f.eks en treseter/toseter og en sånn stol? Kjøre samme farge som den andre sofaen, men få en med litt mønster? [8|][8|][8|]

f.eks dette:

Jeg har også en lys beige sofa i tv-stuen. Når småen ser på tv med sjokolade, brus og annet "griseri" sitter han alltd på et pelspledd fra Kid. Pelspleddet dekker hele sjeselondelen, og er så tykt at brus o.l sjedent renner igjennom før vi har fått det tørket opp, samt det kan vaskes i vaskemaskinen :)

Hva med å kjøpe hver sin barne recliner til di?[:D] Det er veldig poppis her i huset[:D]

tror jeg hadde kjøpt ny soffa som var barne sone , så ungen kunne sitte i soffaen med dere [;)]

ORIGINAL: **vimsa**

ORIGINAL: LOMO*4

tror jeg hadde kjøpt ny soffa som var barne sone , så ungen kunne sitte i soffaen med dere [;)]

Enig[:)] må si jeg aldri har hørt om noen om har en sofa som er ikke-barnesone...

Vi har ikke tv-en ved sofaen! [;)] De får selvfølgelig lov til å være i den, leke i den osv... Men vi spiser ikke i den annet enn når vi har besøk! [:)] Er ikke så nazi som det kanskje hørtes ut som[8D]

Sofaen er ny, så det er uaktuelt å bytte den ut! Er sååå glad i den! Men "godstolene" må byttes ut snart..... Og der må vi da ha inn noen nye møbler! [:)]

Så da diskuterer vi: Nye stoler eller en annen barnevennlig løsning?

Sånne barnereclinere begynner barna våre å bli for store for! Storesøster er 8 år i år[;)]

ORIGINAL: **vimsa**

ORIGINAL: LOMO*4

Enig[:)] må si jeg aldri har hørt om noen om har en sofa som er ikke-barnesone...

Må bare først si at jeg synes det høres helt supert ut med en tvfrisofaplass (klønete sagt )!

Tror jeg hadde gått for en sofagruppe til jeg. Har dere mulighet til å sette tvbordet på kortveggen? Og den nye sofaen med ryggen mot resten av rommet. Tror det hadde blitt fint. Lurer og på om jeg ville valgt en sofa med sjeselong på ene siden samt en tilhørende puff, da kan man sitteligge i sofaen i begge ender og med et brett på kan puffen fungere som bord.

Jeg ville rett og slett kjøpt en ny sofa.. En stor en som også er barnvennlig! Skjønner at du er glad i den [;)] Men vil det ikke se rart ut med to sofaer hver for seg?

Den nye sofaen kan vel settes foran tv'en? [:)]

ORIGINAL: *Perlemor*

Må bare først si at jeg synes det høres helt supert ut med en tvfrisofaplass (klønete sagt )!

Tror jeg hadde gått for en sofagruppe til jeg. Har dere mulighet til å sette tvbordet på kortveggen? Og den nye sofaen med ryggen mot resten av rommet. Tror det hadde blitt fint. Lurer og på om jeg ville valgt en sofa med sjeselong på ene siden samt en tilhørende puff, da kan man sitteligge i sofaen i begge ender og med et brett på kan puffen fungere som bord.

Jeg har prøvd utallige ganger på å ommøblere sånn som du foreslår! Men stuen er for smal[:'(] Det ser skikkelig teit ut *ønsker seg større stue* [:D]

Men ja, jeg syns det er deilig å ha en "tvfrisofaplass", godt å sitte der helt uten tv - bare mennesker som prater liksom[8D] Eller med ei god bok[:D]

Men takk for hjelpen, godt å ha noen å vri hodet sammen med[:D]

ORIGINAL: *Peonella*

Jeg ville rett og slett kjøpt en ny sofa.. En stor en som også er barnvennlig! Skjønner at du er glad i den [;)] Men vil det ikke se rart ut med to sofaer hver for seg?

Den nye sofaen kan vel settes foran tv'en? [:)]

Nei, sofaen vi har er ny - så det kommer ikke på tale[8D]

Skulle ønske man kunne låne sofaer med seg hjem for å prøve[8D][8D]

Vi har ikke tv-en ved sofaen! De får selvfølgelig lov til å være i den, leke i den osv... Men vi spiser ikke i den annet enn når vi har besøk! Er ikke så nazi som det kanskje hørtes ut som

Sofaen er ny, så det er uaktuelt å bytte den ut! Er sååå glad i den! Men "godstolene" må byttes ut snart..... Og der må vi da ha inn noen nye møbler!

Så da diskuterer vi: Nye stoler eller en annen barnevennlig løsning?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hehe forstår deg bedre nå ja, men hadde sett litt på ikea sine sider de er jo så flinke å lage koseplasser/tvplasser av det umulige , hva med en liten klippan soffa til ca 2000 kr der du stadig kan skifte ut trekke til soffaen som også kan vaskes, vi har en sånn og har hatt den i snart 8-9 år og jeg syns den er super liten soffa som passer til alle rom

http://www.ikea.com/no/no/search/?query=klippan

Kan du ikke flytte tven til sofa-plassen da? Og heller ha noen gode stoler/gruppe som er tv-fri sone der man man prate lese osv?

Vi har helt ny sofa i lyst grått stoff. Er veldig redd for den. Så her får ikke ungene lov til å spise i sofaen, men er det unntak sitter de på et pledd så de ikke griser på sofaen. Syns det er veldig kos å kunne sitte sammen og se barnetv sammen med toåringen. Min helt nyfødte ligger på et fleecepledd når han ligger i sofaen.

Vi har hatt to sofagrupper på rad og jeg synes ikke det er noe problem, så lenge uttrykket på de to gruppene skiller seg godt fra hverandre. Vi hadde en finstue med finsofa og en layd back stue med to daybeds og masse puter. Kanskje det kunne vært noe?

Back
Topp