Møbler fra Ikea

Solstråle90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprillykke 2016
Mailykke 2018
Har dere mange møbler fra Ikea? Har dere festet møblene til veggen med beslag for å hindre det til å tippe fremover hvis barn klatrer i det?

Vi har flere møbler fra Ikea. De som det er litt høyde på, slik som kommoder og vitrineskap, har vi festet til veggen :)

Har ikke så mange Ikeamøbler hjemme, men de vi har er ikke festet i veggen. Gutten min er drøyt 9.5 år og klatrer ikke i/på møblene ;). Men hadde jeg hatt yngre barn, ville jeg absolutt festet noen av møblene fra Ikea. Flere av dem er ganske høye og vaklevorne etter min mening. Alt avhenger av hva slags møbel det er snakk om. Bokhyller er jo lette å klarte i og sånn sett også møbler som lett kan velte over et barn. Livsfarlig!

Spiller ingen rolle hvor møblene er fra, møbler som kan tippe blir forankret i veggen ;)

Har sofa, kallax hyller, lekekjøkken og kommode på rommet mitt, men ikke noe av det er festet til veggen :) Så klart, skulle noe av det ha vært på rommet til unga så hadde jeg festet det ;)

Vi har stort sett bare møbler fra Ikea, men uansett hvor de er fra, så er de forankret i veggen. Med unntak av bord, stoler og sofa selvfølgelig.

Vi har noe og alt som kan velte er festet. Greit nok at de ikke skal klatres i, men toåringen er ikke alltid enig.

Aldri festet noen av møblene mine i veggen!

Møbler skal ikke klatres i ( aldri opplevd med mine 2, bortsett fra kjøkken benken/bord)

Og så ofte som jeg ommøblere huset, så hadde veggene blitt ødelagt av hull!

Jeg har satt barn til verden,ikke apekatter Møbler er ikke til å klatre i.

Har møbler fra IKEA, men ingenting med høyde på :) har spisebord, stuebord, TV benk fra IKEA.

Har en bokhylle som kan tippe. Den er ikke festet, lillemor er så liten enda at hun ikke klatrer, men den skal festes.

Malm kommode bør festes. Har en på barnerommet. En dag jeg åpnet nest nederste skuff for å fylle klær sto minsten å dro i skuffen. Da begynte hele kommoden å velte fremover. Fest alt dere har med små barn i hus. Selv om det ikke skal klatres i, er det ikke alltid ettåringen er enig i det. Et øyeblikks uoppmerksomhet kan være nok.

Skrur fast høye skap og bokhyller. Veldig kjekt når IKEA sender med veggbeslag, det har jeg ikke sett hos andre merker.

Malm kommode bør festes.

Takk for advarsel, jeg har et par sånne på handlelista når vi flytter.

Alle møbler kan vel tippe? Er jo ikke unikt for ikea det. Eneste er vel at ikea er såpass stort og selger i så mange land, derfor hører man kunn om at ikeamøbler har veltet, ikke bohus feks, men hadde de solgt like mye som ikea hadde nok de fått samme mediedekningen :p

Har ikke så mye møbler fra Ikea, men driver å bygger på huset og misstenker at det blir flere møbler fra der når vi er ferdige.

Møbler som bikker lett er forankret i veggen, samme hvor de er fra.

Har noen få derfra. Alt er festet på korrekt måte ja.

Om ikke min klatrer kan besøket vårt gjøre det. Risikerer ikke noe ulykker.

Skrur fast høye skap og bokhyller. Veldig kjekt når IKEA sender med veggbeslag, det har jeg ikke sett hos andre merker.

Takk for advarsel, jeg har et par sånne på handlelista når vi flytter.

Den tippet overraskende lett. Prøvde å legge tyngden av underarmen min på en skuff som sto ute. Da ga den etter med en gang.

Back
Topp