Måtte slutte ammingen..trenger råd.

Tassen

Andre møte med forumet
Hei dere!
Først vil jeg bare si at dere som skriver her inne er utrolig flinke! Jeg var litt her inne før jeg fødte, men etter det har vi hatt det så travelt ( flyttet to ganger for vårt nye hus var ikke ferdig, så bodde en stund hjemme hos min mor) har heller ikke hatt tilgang på internett før nå. Veldig kjekt å se at dere er så flittige her inne.
Jeg har et spørsmål som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med..
Jeg fikk en litt tøff start etter fødselen, da jeg fikk nyrebetennelse og måtte på sterk kur. Det gjorde at jeg ikke fikk amme den første uken, men jeg gjorde mitt beste og pumpet for harde livet! Etter mye strev klarte jeg å legge ham til brystet og har ammet ham helt til nå. Nå har jeg vært så uheldig å fått en kraftig bihulebetennelse fordi jeg ikke fikk ta allergimedisiner (siden jeg ammet), og den første kuren virket ikke, og betennelsen har spredd seg til tannrøttene og kjeven så jeg ikke har kunnet spise. Men nok om det. Problemet mitt er at jeg får nok en gang ikke lov å amme for nå må jeg ha så sterk kur igjenn, og jeg orker ikke pumpe i en uke til. Mye av grunnen er og at min lille er lite interesert i brystet, o liker mye bedre flaske, så nå har jeg gitt opp.
Det jeg lurer på er om det er noen andre som har måttet slutte å amme, og hvordan dere gjorde det? Min lille Tobias er storfornøyd med å bare få flaske, men jeg har stort ubehag i brystene mine. Vil det gå over? Blir de mindre hovne da?
Er veldig takknemlig for svar.

[:)]

Jeg har ufrivillig mista melka ganske mye den siste uka
(men skal få opp igjen produksjonen så godt jeg kan nå som jeg er hjemme igjen)
- JR har fått bittelitt nå og da, men det har blitt mer og mer mme - det er det eneste rådet jeg kan gi - å trappe ned gradvis[8|]
Håper du får et godt svar og at det går bra med deg og den lille!!

Jeg ammet ikke noe særlig for jeg hadde nesten ikke melk, men det ble jo selfølgelig litt ubehag forde. Så hver kveld og morgen presset jeg ut litt melk for hånd. Til slutt ble det mindre og helt borte.
Har ikke noe annet råd enn dette desverre.
Klem

Huff det var da veldig du skulle få det da [&o]
Tror jeg bare ville ha klemt litt melk ut når du får spreng.
Men ikke bruk pompa for da produserer du lika mye.
Håper det går fort bort da.
God bedring videre og håper du blir god nå [;)][:D]

Uff virker som du har fått en stri start...
har dessverre ingen andre råd å gi deg enn de
du allerede har fått...

Håper det ordner seg for deg!!

Lykke til!! [:D]

Amming funket aldri for meg,ikke ville hun ta puppen og ikke syns jeg det var noe koselig. Jeg pumpet meg i nesten 3mnd. Var lykkelig den dagen jeg bestemte meg for å kutte helt ut. Var dø sliten av all pumping og det gikk utover alle. Jeg mistet melken over natten.

Om ungen trives best med flaska så gi flaske[;)]

Så flott at du har klart å ta avgjørelsen om å slutte å amme. Viktig å ikke amme for enhver pris. Hvis du har så mye melk at det gjør vondt når du slutter, er det viktig at du håndpumper deg for å "lette trykket" og unngå brystbetennelse. Men ikke pump så mye, bare litt, hvis ikke kan du opprettholde produksjonen, og det vil du jo ikke. Hvis du syns det er vanskelig, kan du få tabletter av legen din som stanser produksjonen.

Tøff start ja...Tøff er du som har holdt ut![;)]
Om du greier så er det beste å ikke tømme noe melk i det hele tatt,men sprenger det for mye må du tømme så du slipper betennelse.
Håper du får en grei avslutning på melka da! Lykke til!!![:)]

Back
Topp