Måtte fortelle det til sjefen isted..

~Purpalicious~

Gift med forumet
og jeg likte det egentlig ikke. Ville helst vente så lenge som mulig, men har ikke sjans til å komme meg på jobb i natt. Er allerede 50 % sykmeldt pga noe annet, men når kvalmen er sånn som den er nå, klarer jeg ikke og jobbe.
Sjefen gratulerte meg til slutt, men prøvde først å få meg til å komme på jobb da. Det er det som er det viktigste for henne. Skjønner jo at hun trenger noen på jobb, men når vi er bare 2 på jobb på natta, så bør du være i form. Har heldigvis ferie ei uke nå, så håper at kvalmen forsvinner i løpet av den uken, hvis ikke tror jeg at jeg kommer til å sykemelde meg fullt fram til kvalmen er over.

Flere som er sykmeldt pga kvalmen?

Jeg er også sykmeldt nå på grunn av kvalmen. Har ikke sjangs til å være på jobb slik formen er nå. Måtte også fortelle det til ledelsen, men hun tok det heldigvis veldig fint og gratulerte meg som om hun mente det. Er veldig mange som er gravide hos oss nå, så det var nok ikke akkurat det hun ville høre ..

Jeg måtte også fortelle det denne uka, sliter med kvalme og forstoppelse, som gjør noe helt grusomt vondt!! Begynte å gråte på jobb av smertene så tenkte det var like greit å fortelle, selvom planen var å vente til desember.

Jeg er ute i praksis nå, men måtte fortelle det til både lærer og veileder som igjen skulle fortelle det til ledelsen. Ikke helt sånn det skulle bli, men siden jeg har hatt blødninger fikk jeg streng beskjed om å forholde meg rolig. Bare håper det ble med det slik at jeg kan jobbe de siste vaktenene etter dette.

Denne gangen er jeg ikke i jobb, men studerer hjemmefra. Det er en fordel, merker jeg..
For sist var jeg fryktelig kvalm til uke 15. Jeg gikk ned masse i vekt, men ikke snakk om at jeg ble sykemeldt. Legen sykemeldte ikke for sånne bagateller... Og jeg fikk høre at det ikke var vanlig av leger å gjøre det.
Det var bare en drøy måned det var snakk om uansett, siden jeg hadde sagt opp jobben (før jeg visste jeg var gravid. Karma?) for vi skulle flytte. 
Husker jeg ønsket jeg kunne sykemelde meg fra flytting også :P

~Damen~ skrev:
Denne gangen er jeg ikke i jobb, men studerer hjemmefra. Det er en fordel, merker jeg..
For sist var jeg fryktelig kvalm til uke 15. Jeg gikk ned masse i vekt, men ikke snakk om at jeg ble sykemeldt. Legen sykemeldte ikke for sånne bagateller... Og jeg fikk høre at det ikke var vanlig av leger å gjøre det.
Det var bare en drøy måned det var snakk om uansett, siden jeg hadde sagt opp jobben (før jeg visste jeg var gravid. Karma?) for vi skulle flytte. 

Syns ikke det er en bagatell og være kvalm og ikke få i seg mat. Man skal jo ikke gå ned i vekt når man er gravid. Men alle leger er vel forskjellige. Legen min hadde ingen problemer med å sykemelde meg for hypermesis (eller hvordan det skrives)

~Purpalicious~ skrev:

~Damen~ skrev:

Syns ikke det er en bagatell og være kvalm og ikke få i seg mat. Man skal jo ikke gå ned i vekt når man er gravid. Men alle leger er vel forskjellige. Legen min hadde ingen problemer med å sykemelde meg for hypermesis (eller hvordan det skrives)

Jeg er helt enig med deg, og gikk flere runder med ham. "Graviditet var ingen sykdom", sa han bare. Møkkalege. Fikk ikke noe sympati fra de i generasjonene over meg heller. "Da jeg var ung, var det ingen så la seg for når de gikk med barn".
Hurra.

~Purpalicious~ skrev:

~Damen~ skrev:

Sånne leger skulle hatt seg en på trynet!
Var mye sykemeldt i sist svangerskap pga kvalme og bekkenløsning, men det var ikke lett å få det av legen, han skulle presse meg til det ytterste hver gang og da jeg var 7,5 mnd på vei sa han at nå må du bare bite tenna sammen og komme deg på job, graviditet er ingen sykdom og du må regne med litt plager, det tåler du!

Dro hjem etter to timer på jobb dagen etter, da krabbet jeg omtrent ut fra jobben og måtte bruke krykker flere dager etterpå. Skal sies at jeg fikk sykemelding frem til permisjonsstart da jeg kom inn gråtende på krykker dagen etter....   Og jeg byttte fastlege!

Er sikkert mange som utnytter situasjonen, men legen må faktisk bare stole på oss. Det er kun oss selv som kan kjenne på om det er greit å jobbe eller ikke. Jeg ville gjort hva som hlst for å jobbe så lenge som mulig denne gangen, for jeg ble skikkelig deprimert av å gå hjemme, det verste var fordommene som bla legen kom med. Og alle andre som mener at det ikke går an å være syk når man er gravid!

Back
Topp