Måtte dere sy mye??

tingeling1

Forumet er livet
Tenker på fødselen....revnet dere og måtte sy? Jordmor sa først at det bare skulle bli et par sting, men endte opp med at de sydde i en time... Spurte om det var ille, men de sa at det var mest overfladiske rifter. Men jeg sliter fortsatt med vonde sting. Begynner å bli lei nå! Får ikke beveget meg som jeg vil pga det... Flere som sliter eller har slitt med det?

har nån som e litt vond enno men d bli bedre å bedre får hver dag. måtte sy nån få, spurte ikke hvor mange, men æ revnet ikke noe særrlig, bare litt på leppene å innover mot urinrøret. holdt på bare ett lite kvarter å sydd t mæ.

æ blei klipt en vei å revna 2 anre veia så blei sydd endel (nesten 2tima)
har desverre revna litt ijænn så di kunne ikkje ha sydd godt nok[&:]

Revna ikke, men fikk et pyntesting på ene kjønnsleppa. Merka ingenting etterpå...

Denne gangen var jeg heldig sydde ingenting men sist så sydde jeg 7 sting utvendig og innvendig....å det tok lang tid før jeg følte meg "hel" igjen[:D] Så ta tiden til hjelp...[:D]

ORIGINAL: Asil

Vet ikke hvor mange sting hun sydde, tok vel et kvarter - tyve minutter til sammen, litt utvendig og litt innvendig. Tror siste rest av den ekle tråden hun brukte (sånn som går i oppløsning av seg selv) forsvant før helga, men det kjennes ikke "som før" ut akkurat. Tok sjansen på et speil to tre uker etter fødsel, det skulle jeg aldri ha gjort. Så ikke ut. Siden har jeg prøvd å ikke tenke på hvordan det ser ut. [;)]

Stakkars jeg husker godt åssen den speil følsen er ja.....det blir bra til slutt skal du se

Men ingen problemer med stingene i seg selv, var i tilnærmet "vanlig" form igjen et par tre dager etter fødsel sånn set..

Asil

De la et klipp på meg og såklart har stingene gått opp... [X(] Gjør vondt.. Må skylle det hver gang jeg går på toalettet...

Jeg revnet 3 veier så måtte sy en del ja, det meste innvendig. Stingene har gått nå, begynner å føle meg hel igjen. Jeg gikk inn i dusjen og skylte nedentil etter hver gang jeg var på do fram til renselsen var over, tror det hjalp.

[:)]sydde to sting denne gang,har tidligere sydd endel både invendig og utvendig

Jeg er en av dem som er så heldig å ikke har måtte sy et eneste sting. Ikke forrige gang, og ikke denne gangen. [:D] Er selvfølgelig kjempe glad for det!

[8|]Sydde mer en jeg synes er ok... Men men, (De kalte det total ruptur ,så jeg ble sydd fra klitoris og hele vegen ellers....[8|] Gikk greit det ,tok tid ,men jeg fikk gjort det med lokalbedøvelse -to tusen sprøyter eller noe.. Jeg var så opptatt av babyen at jeg tenkte ikke på det. Var superheldig ,for jeg kjente ikke stingene etter to-tre dager! Alt synlig grodde i løpet av to uker ,og nå ser det "normalt" ut!!

Måtte sy noe i "mellomkjøttet" fordi jeg ble klippet pga sugekopp! Var skikkelig vondt i begynnelsen og trodde ikke jeg skulle tørre å "få gjort nr. 2" eller hoste og nyse...,men det gikk bra! Er så og si helt bra igjen nå, men kjenner jo en liten sammenlapping når jeg tar på området. Ellers kjenner jeg ingenting når jeg går etc.

sydde tre-fire sting  jeg men merker ikke/ merket ikke noen av dem.

Back
Topp