Måtte bare lufte ut litt.. Sukk!!!!

Siriusa

Forelsket i forumet
Jeg MÅ bare få luftet ut tankene mine litt, og høre litt andres meninger.
Er 19år(blir 20 i sommer) og har ei nydelig datter på 4mnd. Nå har det seg slik att jeg mistenker att jeg er gravid igjen. Går å venter på mens, + att jeg kjenner symptomene komme en etter en her. Har tatt en graviditetstest som jeg hadde liggende for ei ukes tid siden, som var negativ. Men det var uansett egentlig litt tidlig å teste da. Jeg er ILLE nervøs. For jeg er overhodet ikke klar for noen flere barn nå, verken fysisk, eller psykisk. Jeg skal å begynne som lærling til høsten. ( er litt trangt med kun 1inntekt ) vi har alltfor liten leilighet, og har ikke råd til noen større før jeg begynner å jobbe. Og jeg synes det er mer enn nokk arbeid med snuppa mi! Vil ikke ha flere barn før jeg har fast jobb,hus og før jeg selvfølgelig føler meg klar for det igjen. Også har det seg slik, jeg er en av dem som er imot abort, (men klandrer ikke andre for å ta om de har en god grunn) , men jeg har alltid tenkt att jeg aldrig kunne finni på å tatt abort. Å nå sitter jeg her, og vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg er gravid. Føler jeg kommer til å bli deprimert uansett hvilket valg jeg tar. Jeg klarer ikke tanken på noen av valgene.
Hva hadde dere gjort og tenkt om dere var i min situasjon??![&o]

Først av alt må du jo finne ut om det er grunn til bekymring.
Dumt og stresse seg opp, hvis du ikke er gravid.
Etter det må du enkelt og greit sette deg ned og gruble, HVIS det skulle vise seg at mistanken stemmer.
Gjerne snakk med lege eller helsesøster.
Lykke til. Håper du ikke er gravid, så du slipper og ta det valget.

Først ville jeg pustet dypt inn og ventet!!

TAKK for svar[:)] 

Jeg prøver så godt jeg kan. Men jeg har samme symptomer som sist jeg var gravid. Og mensen kommer ikke. ( men den kan jo være forskinket *håpe* ) Så blir bare litt overnervøs, når dette er ett vanskelig tema for meg. Men jeg skal prøve å ikke tenke på det før jeg finner ut 100%!

ORIGINAL: løve89

Jeg prøver så godt jeg kan. Men jeg har samme symptomer som sist jeg var gravid. Og mensen kommer ikke. ( men den kan jo være forskinket *håpe* ) Så blir bare litt overnervøs, når dette er ett vanskelig tema for meg. Men jeg skal prøve å ikke tenke på det før jeg finner ut 100%!

Skjønner det er vanskelig og la vær! Lykke til igjen, og hold oss oppdaterte!

Hvis det har seg slik at du er gravid og overhodet ikke er klar, har inntekt eller hus for en ny baby, så ville jeg(vis jeg var i den situasjonen) tatt abort tror jeg. Jeg er også imot abort i hytt og pine.
Virker som du har mange tanker rundt dette, og jeg leste ingen 'fordeler'(i mangel på et bedre ord) for å være gravid hos deg i dette øyeblikket.
Men, valget er jo selvsagt ditt og mannens. Diskuter opp og i mente så finner dere nok utav det!![:)]
Lykke til med valget!![:)]

Sier du det?? Da må jeg PRØVE å ikke stresse ja. For det har jeg jammen gjort nokk den siste tiden. Takk for svar[:)]

Takker for svar. Jeg ser nokk ikke noen fordeler med å være gravid igjen så fort nei, desverre.
Så jeg krysser alt jeg kan krysse, og håper jeg slipper å ta noen valg.

hvis snppa di bare er 4 mnd kan det jo hende at syklusen din ikke er helt i gjenge igjen og at den bare er utsatt.
Var litt usikker selv denne mnd og hadde masse symptomer på graviditet, men var det ikke. Tror man kan spille seg selv et puss hvis man tenker veldig mye på det og kjenner etter.

lykke til håper det ordner seg til det beste

Back
Topp