Måtte bare få ut litt :-)

*Flatula*

Gift med forumet
Her går dagene unna som bare det. Ask er 8 uker i dag, tiden flyr så alt for fort hehe..
Dagene går i amming og bleieskift-p. Litt mer enn det så klart. Ask er en rolig og fornøyd liten gutt, smiler og skravler :D, det er så herlig.

Tryn har ferie, eller han begynner i bhg igjen på mandag. Det skal bli godt for både oss og han ;-). Det har vært en tøff periode etter at han begynte ferien (3 uker), Trym har vært veldig sjalu -(. Vi jobber veldig med å få gjort noe med situasjonen. Han er velidg brå/hardhendt med Ask. (Ask har begynt å si fra og). Og har begynt å slå meg om han ikke får viljen sin på ting og har temperament så det holder i enkelte situasjonner. Off.. Føler jeg er holder pusten hel tiden :-(. Blir nok litt lettere for Trym å takle situasjonen når han får vært litt i bhg, få det litt på avstand. Er ikke så lett for han å få et lillebror i en alder av nesten 5 år. Vi prøver å gjøre ting med han alene, finne på ting sammen , men det holder liksom ikke.. Men det fikser seg vel etterhvert :-), men det er tøft når det står på.

Dere som har flere, har dere vært borti sjalusi hos eldstemann? .-) Tips råd??
 
Da vi fikk hun i midten var eldstemann veldig opptatt av å hele tiden få oppmerksomhet. Han virket ikke veldig sjalu - men ble veldig høyrøstet når vi bl.a hadde besøk.

Ellers har vi nok vært heldig ang sjalusi, for da Amalie ble født gikk det veldig greit. Det jeg ser nå er at hun er inne i en veldig trassig periode, så om Trym ligner på henne kan jeg godt skjønne at det er en stor utfordring både for han og deg å ha en liten baby i tillegg. Og så har det nok noe med at hun har ferie og slipper å "skjerpe" seg så veldig i forhold til dette med å dele o.l. Tipper det vil bli litt bedre når han begynner i barnehagen igjen.
 
uff, det er nok ikke bare bare nei. Har dere snakket med helsestasjonen? Her gikk det veldig greit for seg og hun er fortsatt veldig snill og beskyttende over lillebror. Men det er kanskje annerledes med jenter enn med gutter? Håper dere finner en løsning som fungerer for alle sammen. Klem
 
Vi gruet oss veldig for mulige sjalusidrama da vi ventet August, og snakket mye om hvordan det skulle bli å få en lillesøster eller lillebror - at vi fremdeles var like glade i henne, og at hun ikke skulle miste oss. Vi har passet på å få gitt henne mye alenetid med en av oss helt siden lillebror ble født, men har allikevel opplevd perioder m ed litt sjalusi - heldigvis har det gått mer ut over oss enn lillebror, selv om han etter hvert har fått seg noen rapp over hodet eller blitt spent bein på helt tilsynelatende uten grunn.

Tenker at det beste må være å finne på aktiviteter hvor han kan få være flink og stor og få oppmerksomhet, og kanskje la husarbeid og slikt ta sisteplass på prioriteringslista en stund
 
jeg har ikke så veldig mye annet å komme med enn det som allerede er skrevet.. men ønsker deg lykke til... blir nok godt å ha litt tid i bhg igjen tenker jeg.. :)
 
Tusen takk for tilbakemeldinger :D. Har snakket med helsestasjonen om det og dem sier som dere. Vi leker en del med han, bygger lego, biler, holder på med bordaktiviteter sammen med han, stikker ut å leker og så klart. Men han blir liksom ikke tilfredsstilt på en måte, men enkelte er vel sånn ;-). Men det fikser seg nok. Dere med jenter, tror det blir litt annerledes, værtfall det jeg har hørt/observert :-). De er liksom mere forsiktig og forstår mer, og gutter utagerer mer kanskje?!

Nå i helga har han vært hos bestemoren sin, og det var nok godt for alle mann her ;-). Å begynne på skolespira (kalles det i vår bhg) blir nok bra for han nå, sånn at han får ting på avstand. Men det blir godt å få han hjem da :D.
 
Back
Topp