Måtte bare få det ut. Noen som kjenner seg igjen?

Veientilbabylykke

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg stimulerer på mitt 3 ivf forsøk nå. De 2 første forsøkene endte i avbrutt. Så jeg har aldri fått oppleve den oppturen med å sette inn ett egg. Jeg har følt at jeg har gått på hormoner for ingen grunn. Bare for "moro skyld". Jeg har klart å slå meg litt til ro at legene prøver å finne medisiner som passer for akkurat meg, men det er likevel tungt å gå gjennom dette uten å føle en liten opptur.

Første forsøk var det kun fire egg ut, og ingen av de var modne. Andre forsøk fikk de ut tre egg, der ett egg overlevde. Jeg fikk beskjed om at det ville bli innsett allerede dagen etter, og jeg gråt av glede. De nevnte avslutningsvis at om de ringte meg før kl 9 ble det ikke noe av, for da hadde egget sluttet å dele seg. Dagen etter våknet jeg grytidlig, og timene gikk så sinnsykt tregt. Klokken var kvart på 8 og jeg begynne tørre å planlegge turen siden jeg enda ikke hadde hørt noe. Pakket niste og gjorde meg klar før jeg gikk tur med hunden og lot mobilen ligge hjemme til lading. Begynte tørre glede meg til at det ble noe av, siden klokke var såpass mye. Det første jeg hører når jeg låser opp døra halv 9 er at telefonen ringer. Verden min falt i 1000 knas. Det var så vondt. Jeg var så nærme på å få satt inn ett egg. Jeg gikk så langt ned i kjelleren at jeg ble deprimert. Det var helt nytt for meg å kjenne på denne tomheten. Følte meg så alene og at ikke hadde noe å leve for nesten. Veldig skummelt å oppleve denne depresjonen, men heldigvis var jeg åpen med venner og samboer, og de hjalp meg ut av den.

Begge de to andre forsøkene har jeg hatt kort protokoll. Nå går jeg på lang protokoll for første gang. Legene klør seg i hodet, for jeg har god amh, men få egg ut. Så de mener eggene ikke lar seg stimulere så lett. Så derfor ønsket de å nullstille kroppen i håp om å få ut flere egg ut. Jeg er så redd for en nedtur igjen. Og det er vanskelig å ikke tenke positivt når man står midt oppi det. F.eks så har det raslet godt i eggstokkene på de to dagene jeg har gått på hormoner, men så tar jeg meg i å slutte tenke positivt, og heller tenke "det er sikkert bare fordi eggene har ligget i dvale pga kunstig overgangsalder", og når de blir tilført hormoner så merker man det mye fortere." Jeg har hele tiden gode tanker om forsøket, men så kommer underbevisstheten min å skyver håpet mitt vekk for å beskytte meg selv.

Dette forsøket har vært blytungt . Jeg har vært i en så emosjonell berg og dalbane med synarela, og er redd for hvordan det skal gå med meg hvis jeg ikke kommer så langt som til innsett denne gangen heller. Bare det å ha innsett hadde gitt meg håp i det minste. Håp om at jeg kan lykkes . For jeg ble gravid for 3 år siden, men det var med inseminering. Jeg mistet desverre i uke 9. Så jeg vet jeg kan bli gravid. Men så kommer bekymringer for om eggene mine ikke er gode nok, siden kun ett har overlevd, og da en dag, og de andre har gått til grunne. Og jeg mistet jo da jeg var gravid. Så nå er jeg livredd for at eggene ikke er bra nok. Men i neste øyeblikk har jeg et håp igjen. Slitsomt dette :nailbiting: Vet ikke hva jeg vil frem til med dette innlegget en gang..

Jeg går rundt å dagdrømmer om å være gravid, og har kjøpt en boddy som henger på rommet for å minne meg på at vi ikke skal gi på. Tenker "neste sommer har vi et lite barn", og dagdrømmer om å gå trilleturer med samboeren og fremtiden sammen som en liten familie. Det er så lett å se for seg fremtiden med et barn mens man står i det. Og da er fallet så sykt kraftig når man ikke lykkes. Kunne ønske jeg bare kunne gå på hormoner og liksom glemme hvorfor jeg går på det. Noen som kjenner seg igjen?

Det føles som alle rundt meg blir gravid som om det er det letteste på jord! Så urettferdig!:smiley-angry017 Og de som har blitt gravide har endt med barn. Når noen jeg kjenner blir gravide så klarer jeg ikke å ikke tenke "bare vent, det kan hende du mister". Jeg har også hatt så stygge tanker som "hvorfor mister du ikke? Hvorfor er det bare jeg som må oppleve det? " Føler meg ond som tenker sånn, men det føles bare så forferdelig urettferdig! Jeg er selfølgelig glad for at de ikke mister og at alt går bra, men det gjør så forferdelig vondt å se "alle" bare gli gjennom en graviditet uten problemer, mens jeg både må miste og slite med å bli gravid.

Jeg går også på sykt mye vitaminer for å øke sjansen. Det er så mye at jeg nesten blir litt motløs.. Og hvis jeg da heller ikke lykkes, så føles det som om jeg har tatt det for moro skyld. Jeg tar 4 Q10, 1 magnesium, 4 omega 3, 1 multivitamin, folat, lytende D3, flytende sink og flytende Jod. Så jeg tar 11 piller pluss tre flytende vitaminer. Og dette er ikke gratis akkurat, og det blir rimelig dyrt i lengden.. Hvis ikke dette hjelper, så aner jeg ikke hva som hjelper.. Jeg fokuserer også på mye sunn mat og masse grønne grønnsaker. Jeg har endret kostholdet fullstendig de 6 siste månedene, så det burde ha noe å si. I tilegg har jeg jo hund så går mange turer daglig. Noen her som har noen gode forslag til hva annet jeg kan fokusere på som kan hjelpe frem mot uttak/innsett? Som kan bedre sjansene.. Har tenkt å begynne med yoga på morningen, for å øke blodtilførselen i livmor. Det har jeg hørt kan hjelpe? Noen flere tips?

Unnskyld for en veldig destruktiv og negativ tråd. Jeg er bare så motløs og sliten.. Vil så gjerne ha barnet vi har drømt om siden vi startet i 2019!

Jeg forstår hvor tungt det er.. å jeg kjenner meg veldig igjen.. vi får det til til dag.. jeg er helt likegyldig til dette forsøket.. å de sliter med samme her. Grei AMH, litt forhøyet FSH men eggene mine modnes ikke.. det er tungt, tøft og vanskelig. Men én dag må det jo gå.. vi har snakket ut om eggdonasjon her hjemme å er enige on at dersom Danmark mener det ikke er noe mere å gjøre så aksepterer jeg det.. det var veldig godt å få en avklaring på <3

Du setter ord på håpløsheten jeg tror veldig mange inne her føler :Heartred
Har ingen tips til hva som kan hjelpe for å lykkes.
For psyken har det hjulpet meg å høre podcast om emnet. Medicuspodden og femihelse har noen bra.
Håper virkelig du får oppleve babylykken :Heartred

Hei, dette høres tungt ut❤️ jeg er ikke helt i samme situasjon, vi får innsett, men ingen baby. Kjenner igjen de vonde følelsene, det er kjipt å være denne triste personen:sorry: skjønner at du vil gjøre alt du kan for å få best mulig resultat, men håper du klarer å være litt god mot deg selv oppi alt dette. Er du til behandling offentlig eller privat?

Jeg vil bare si at selv om du selv føler deg motløs, så er det ikke det jeg ser når jeg leser innlegget ditt.
Jeg ser ei kvinne som kjemper og gjør det hun kan for å optimalisere sine muligheter. Det er jo et KJEMPEBRA utgangspunkt! Du har ikke gitt opp!

Du har jo egg der. Det høres ut som legene ikke har funnet ut det riktige om ditt problem og hvordan det skal løses…

Kan det være en ide å se mot utlandet? Eller en annen klinikk?

De må jo finne « din» unike oppskrift.

Forsøk å tenke på det halvfulle glasset og jobb ut i fra det.
Ikke gi opp og jobb aktivt med positiv tenkning.

Åh kjenner meg litt igjen i det du skriver ❤️ i offentlig hadde jeg 2 innsett, 2 avbrutt, men fikk ikke ett forsøk til der for de ga opp meg og egga. Gikk over til privat. Første gang i oktober i fjor fikk jeg ett fryst blasto som ble satt inn i januar, ble gravid men mistet dessverre i uke 4 så jeg kan tydeligvis bli gravid. Fikk blasto ved forsøket i mars og som ble satt inn i juni. Men negativt en uke før testdag. Nå har jeg tatt endometrio test på fredag slik at alt er sjekket ut før suste forsøket i oktober. Sender deg mange gode klemmer ❤️❤️

Dette er et innlegg som treffer mange her inne. Den motløsheten og misunnelsen du beskriver er lett å sette seg inn i. Alle vi som henger her inne i dette hjørnet av forumet er her nettopp fordi det å bli gravid ikke er å knipse med fingrene. Vi vet alle at det ligger mye tid, tanker og penger bak.

Jeg vet med meg selv at jeg mang en gang har snudd meg vekk når jeg har sett både gravidmager og barnevogner ute på gaten. Det har blitt for mye. Jeg har ikke klart det. Når kollegaer har annonsert graviditeter har jeg sneket meg vekk fra forsamlingen og låst meg inne på do. Hodet mitt har ikke klart det. Jeg unner andre å oppleve det, men jeg har ikke klart å forholde meg til det. Jeg har blitt så lei meg ❤️

Når jeg nå, etter tre år i ivf-sirkuset, etter tre uttak og 7 innsett, etter tre spontanaborter, og etter utallige tusen borte fra sparekontoen, sitter her med en skatt i magen, så er jeg så utrolig ydmyk ovenfor de som ikke har kommet dit enda. Det er ikke fordi jeg ikke er glad på mine egne vegne, men fordi jeg er så veldig klar over hvordan det er å være på den andre siden. Jeg klarer fint å nyte min egen lykke, uten å presse den oppi andres ansikt. Min historie har farget meg for alltid. Jeg har den aller dypeste respekt for mine medsøstre her inne ❤️ De går gjennom noe som ingen ordentlig kan sette seg inn i.

All ære til alle som gang på gang setter sprøyte, tar tablett, henter ut og setter inn egg, venter, tester, skriker, jubler, mister ❤️

Jeg forstår hvor tungt det er.. å jeg kjenner meg veldig igjen.. vi får det til til dag.. jeg er helt likegyldig til dette forsøket.. å de sliter med samme her. Grei AMH, litt forhøyet FSH men eggene mine modnes ikke.. det er tungt, tøft og vanskelig. Men én dag må det jo gå.. vi har snakket ut om eggdonasjon her hjemme å er enige on at dersom Danmark mener det ikke er noe mere å gjøre så aksepterer jeg det.. det var veldig godt å få en avklaring på <3
Ja, vi må bare få deg til en gang. Det fortjener vi❤️ Leste på noen tidligere innlegg at du har vært i kontakt med. Maigaard? Er det dem dere har vært i kontakt med? Degoer bra du har akseptert egg donasjon dersom det viser seg at det ikke går på den måten du ønsker ❤️ Jeg føler litt det samme. Den store drømmen min er å gå gravid, og føde. Bare det å oppleve at det er liv i magen og kunne oppleve det å føde er noe jeg alltid har drømt om. Og nå har samboeren min vært i jo takt med legen og søkt seg inn på riksen så kan hun prøve hvis det ikke går med meg. Hun unner meg virkelig denne opplevelsen, og hun har virkelig ikke lyst å gå gravid eller føde, men gjør det for oss om jeg ikke får det til. Så håper jeg inderlig hun får det til da. Er ikke samme som eggdonasjon som i ditt tilfelle, men det er jo også noe jeg må akseptere at jeg må gi opp drømmen om å gå gravid til slutt hvis det ikke går.

Du setter ord på håpløsheten jeg tror veldig mange inne her føler :Heartred
Har ingen tips til hva som kan hjelpe for å lykkes.
For psyken har det hjulpet meg å høre podcast om emnet. Medicuspodden og femihelse har noen bra.
Håper virkelig du får oppleve babylykken :Heartred
Femihelse har jeg aldri hørt på.. Men Medicuspodden har jeg hørt, og det har hjulpet meg også.Takk for tips. Skal høre på femihelse ❤️

Husk også en ting til,
Ja, vi må bare få deg til en gang. Det fortjener vi❤️ Leste på noen tidligere innlegg at du har vært i kontakt med. Maigaard? Er det dem dere har vært i kontakt med? Degoer bra du har akseptert egg donasjon dersom det viser seg at det ikke går på den måten du ønsker ❤️ Jeg føler litt det samme. Den store drømmen min er å gå gravid, og føde. Bare det å oppleve at det er liv i magen og kunne oppleve det å føde er noe jeg alltid har drømt om. Og nå har samboeren min vært i jo takt med legen og søkt seg inn på riksen så kan hun prøve hvis det ikke går med meg. Hun unner meg virkelig denne opplevelsen, og hun har virkelig ikke lyst å gå gravid eller føde, men gjør det for oss om jeg ikke får det til. Så håper jeg inderlig hun får det til da. Er ikke samme som eggdonasjon som i ditt tilfelle, men det er jo også noe jeg må akseptere at jeg må gi opp drømmen om å gå gravid til slutt hvis det ikke går.
Ja nå har jeg vært i kontakt med Maigaard og skal ha samtale med Ciconia i morgen. Rett å slett for en second opinion og hva de ville gjort anderledes. Maigaard sa at de heller ikke kunne garantere men ville valgt en litt annen type medisinering enn Porsgrunn å sett hvordan jeg responderer. Som de sa, de kan ikke trylle. Går ikke det så er det eggdonasjon neste <3

Hei, dette høres tungt ut❤️ jeg er ikke helt i samme situasjon, vi får innsett, men ingen baby. Kjenner igjen de vonde følelsene, det er kjipt å være denne triste personen:sorry: skjønner at du vil gjøre alt du kan for å få best mulig resultat, men håper du klarer å være litt god mot deg selv oppi alt dette. Er du til behandling offentlig eller privat?
Så trist å lese at du får innsett, men at det ikke ender bra ❤️ Jeg prøver være god mot meg selv, men lett å være litt for hard mot meg selv også. Jeg går offentlig. Hadde fem insemineringer privat, men ble for dyrt til slutt.

Jeg vil bare si at selv om du selv føler deg motløs, så er det ikke det jeg ser når jeg leser innlegget ditt.
Jeg ser ei kvinne som kjemper og gjør det hun kan for å optimalisere sine muligheter. Det er jo et KJEMPEBRA utgangspunkt! Du har ikke gitt opp!

Du har jo egg der. Det høres ut som legene ikke har funnet ut det riktige om ditt problem og hvordan det skal løses…

Kan det være en ide å se mot utlandet? Eller en annen klinikk?

De må jo finne « din» unike oppskrift.

Forsøk å tenke på det halvfulle glasset og jobb ut i fra det.
Ikke gi opp og jobb aktivt med positiv tenkning.
Åååh, herlighet, tusen takk for en oppmuntrende melding ❤️

Jeg har gått til Stork klinik tidligere. Det er der jeg hadde mine fem insemineringer, men det ble for dyrt til slutt. Men jeg har lyst å prøve en ny klinikk om det viser seg at de ikke får det til i Porsgrunn. Men det er bare så himla dyrt. Vet du (eller noen andre) om det går an å bytte til riksen uten å måtte gå bakerst i køen?

Åh kjenner meg litt igjen i det du skriver ❤️ i offentlig hadde jeg 2 innsett, 2 avbrutt, men fikk ikke ett forsøk til der for de ga opp meg og egga. Gikk over til privat. Første gang i oktober i fjor fikk jeg ett fryst blasto som ble satt inn i januar, ble gravid men mistet dessverre i uke 4 så jeg kan tydeligvis bli gravid. Fikk blasto ved forsøket i mars og som ble satt inn i juni. Men negativt en uke før testdag. Nå har jeg tatt endometrio test på fredag slik at alt er sjekket ut før suste forsøket i oktober. Sender deg mange gode klemmer ❤️❤️
Det må føles helt forferdelig å bli gitt opp.. :confused: Synes man skal få de forsøkene man har krav på.. Det er i alle fall noe positivt i det her da. Du kan bli gravid ❤️ ❤️ Det er noe fint oppi det hele ❤️ Endometrio test, er det å testes for endometriose? Tusen takk, gode klemmer tilbake❤️

Dette er et innlegg som treffer mange her inne. Den motløsheten og misunnelsen du beskriver er lett å sette seg inn i. Alle vi som henger her inne i dette hjørnet av forumet er her nettopp fordi det å bli gravid ikke er å knipse med fingrene. Vi vet alle at det ligger mye tid, tanker og penger bak.

Jeg vet med meg selv at jeg mang en gang har snudd meg vekk når jeg har sett både gravidmager og barnevogner ute på gaten. Det har blitt for mye. Jeg har ikke klart det. Når kollegaer har annonsert graviditeter har jeg sneket meg vekk fra forsamlingen og låst meg inne på do. Hodet mitt har ikke klart det. Jeg unner andre å oppleve det, men jeg har ikke klart å forholde meg til det. Jeg har blitt så lei meg ❤️

Når jeg nå, etter tre år i ivf-sirkuset, etter tre uttak og 7 innsett, etter tre spontanaborter, og etter utallige tusen borte fra sparekontoen, sitter her med en skatt i magen, så er jeg så utrolig ydmyk ovenfor de som ikke har kommet dit enda. Det er ikke fordi jeg ikke er glad på mine egne vegne, men fordi jeg er så veldig klar over hvordan det er å være på den andre siden. Jeg klarer fint å nyte min egen lykke, uten å presse den oppi andres ansikt. Min historie har farget meg for alltid. Jeg har den aller dypeste respekt for mine medsøstre her inne ❤️ De går gjennom noe som ingen ordentlig kan sette seg inn i.

All ære til alle som gang på gang setter sprøyte, tar tablett, henter ut og setter inn egg, venter, tester, skriker, jubler, mister ❤️
"godt" å lese at du kjenner deg igjen og at det er fler her som kjenner seg igjen. Det er godt å vite at man ikke er alene ❤️

Gratulerer med graviditeten, jeg er virkelig glad på dine vegne ❤️ Og du virker som en ordentlig god og ydmyk person som tenker sånn. Deg å vite at vi er fler med samme erfaring gjør godt. Er det en plass jeg kan gå for å ikke føle meg alene så er det her ❤️

Husk også en ting til,

Ja nå har jeg vært i kontakt med Maigaard og skal ha samtale med Ciconia i morgen. Rett å slett for en second opinion og hva de ville gjort anderledes. Maigaard sa at de heller ikke kunne garantere men ville valgt en litt annen type medisinering enn Porsgrunn å sett hvordan jeg responderer. Som de sa, de kan ikke trylle. Går ikke det så er det eggdonasjon neste <3
Da har du fått ballen til å rulle litt og har litt andre muligheter, det må føles godt ❤️ Håper de kan hjelpe deg til å nå drømmen din ❤️

Det må føles helt forferdelig å bli gitt opp.. :confused: Synes man skal få de forsøkene man har krav på.. Det er i alle fall noe positivt i det her da. Du kan bli gravid ❤️ ❤️ Det er noe fint oppi det hele ❤️ Endometrio test, er det å testes for endometriose? Tusen takk, gode klemmer tilbake❤️
Ja men man kan ikke forlange 3 forsøk tydeligvis selv om jeg hadde 2 avbrutt ❤️ Endometrio test er for å sjekke for bakterier og betennelse i livmora, også for å sjekke om det er riktig å sette inn egget på dag 5-6 til meg, tusen takk ❤️

Åååh, herlighet, tusen takk for en oppmuntrende melding ❤️

Jeg har gått til Stork klinik tidligere. Det er der jeg hadde mine fem insemineringer, men det ble for dyrt til slutt. Men jeg har lyst å prøve en ny klinikk om det viser seg at de ikke får det til i Porsgrunn. Men det er bare så himla dyrt. Vet du (eller noen andre) om det går an å bytte til riksen uten å måtte gå bakerst i køen?
Jeg vet ikke helt. Sjekk « fritt sykehusvalg». Mener det skal stå noe der. Ellers vet jeg dessverre ikke.( Jeg går i det private. Det er dyrt, men man kan få en betalingsplan med Svea der jeg går). Du kan jo også forsøke å ringe ivf avdelingen der å høre? Forklare i korte trekk problemet? Bare forslag….

Kjenner meg så igjen her ❤️ Jeg/vi skal gjennom stimulering nr 6 nå. Er på siste forsøket enda og noen avbrutte, så den håpløsheten kjenner jeg meg igjen i. Jeg kan bare si hva jeg har erfart og gjort. Man blir bare sterkere egentlig når man får kontroll på dem dumme følelsene igjen. Det er tungt, men det går også over :) jeg starte med styrketrening og yoga øvelser etter hver økt for å «slippe ut» igjen alt sammen. Dette har da fungert som terapi for meg. Da har vi også tatt et pauseår for å få alt av hormoner bort fra kropp og sin. Tenkte på andre ting, tok vare på kroppen ekstra mye. Ja, å være snill med seg selv ekstra mye gjør underverker ❤️ Må ikke stresse så altfor mye over tid. Har du forresten fått testet for hvilke vitaminer du mangler i kroppen?
Jeg ønsker deg masse lykke til ❤️ Vær snill med kroppen oppi dette hormonhelvette ❤️❤️

Forstår deg dessverre så altfor godt…
Jeg har hatt tre runder med stimulering hvordan to har blitt avbrutt. Føles helt fullstendig bortkastet både psykisk, fysisk og økonomisk.
Har sett bra ut før jeg starter med sprøyter for deretter at kroppen ikke reagerer på stimulering.

Jeg endte med å kreve UL før oppstart for å iallefall se antall follikler som lå «i dvale» før stimulering. Nå hjalp dette dessverre ikke for meg, men det ga iallfall en indikasjon på om det overhodet var vits i å starte.

Skulle jeg gjort noe annerledes så ville det vært å insistere på flere blodprøver enn de som ble tatt innledningsvis før oppstart første runde. Særlig da knyttet til T3, T4 og TSH. Det viser seg i ettertid at jeg har utviklet skyhøyt stoffskifte, noe som gjør det lite sannsynlig å bli gravid nå. Så en del av disse forsøkene har trolig vært helt bortkastet for min del, da dette må være i orden først.

Når jeg skal i gang igjen kommer jeg til å insistere på blodprøver både før stimulering og evt før innsett dersom jeg kommer så langt.

Masse lykke til❤️

"godt" å lese at du kjenner deg igjen og at det er fler her som kjenner seg igjen. Det er godt å vite at man ikke er alene ❤️

Gratulerer med graviditeten, jeg er virkelig glad på dine vegne ❤️ Og du virker som en ordentlig god og ydmyk person som tenker sånn. Deg å vite at vi er fler med samme erfaring gjør godt. Er det en plass jeg kan gå for å ikke føle meg alene så er det her ❤️
Selv om det er trist at flere går gjennom det samme som en selv, så er det allikevel godt å ikke være helt alene i verden. Det er det alltid! Og det skal vi ikke ha dårlig samvittighet for å kjenne på. Vi trenger å vite at vi ikke er alene.

Jeg ønsker så sterkt at alle damer her inne på assistert skal lykkes. De er en egen rase av godt over gjennomsnittet dedikerte damer. Enhver graviditet her inne vil betyr mye mer enn alle andre jeg hører om. For jeg vet hvilket helvete som ligger bak den gledelige nyheten.

Jeg håper alle ser det gode i å være endel av denne gjengen her. Det er så utrolig viktig :Heartbigred

Back
Topp