Mår forteller man kommende søsken?

Dårris

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jenta vår er 3,5 år. Hun leker storesøster hver dag, kaller de fleste babyer vi kjenner for lillesøster eller lillebror. Hun ser håpefullt på meg og sier at hun tror det er baby i magen til mamma. Jeg har tullet det bort med at mamma har spist så mye middag at magen står litt ut.
Jeg har sett den lille på 6 ultralyder nå (opplevd et par ting siste to årene), og alt er fint og normalt.
13+3 i dag og har veldig lyst til å fortelle. Tenker på ventetiden, men desember kommer til å rase avgårde og oul er 4/1.. Så tenker jeg at ventetid er ventetid, om det er 4 eller 5 måneder..
Når fortalte/forteller dere? :)

Fortalte det når jeg var 7 uker på vei pga at jeg blei så dårlig. guttene våre er 8 og 10 år og det er jeg som er mest hjemme med de da mannen jobber kvelder.

17 uker og har enda ikke fortalt. Ungene våre er 8,9 og 12 hehe.. synes ikke på meg ennå da. Men har valgt å vente så lenge på grunn av dårlig erfaring tidligere svangerskap. Men fikk høre hjertelyd i dag så vurderer å fortelle det de nærmeste dagene. Eller om vi venter til oul er overstått. Litt i tenkeboksen ennå.

Vi fortalte i uke 13 til storesøster på 7. Har opplevd å miste før og var på tre ultralyder nå, siste i uke 10. Tenker at hun er stor nok til å forstå og takle det sammen med oss hvis noe skulle gå galt, og uansett holdt vi på å forsnakke oss ca hele tiden :hilarious:

Fortalte 3åringen da jeg var nesten 13 uker på vei. Hadde da nettopp vært på ultralyd. Blir jo lenge å vente uansett [emoji5]

Min er 3år. Tenker å fortelle rett før jul siden vi kommer til å fortelle annen familie vi møter i jula om det.

Fortalte det til mine to på 2 og 3,5 år i uke 9 da jeg ble innlagt på sykehus (hyperemesis).

Rundt uke 12 til lillegutt på ett og et halvt år. Tror ikke han skjønner så mye av det da, annet enn at han har begynt å dra opp genseren min, peke på magen og si bebi. :Heartred

Fortalte det i uke 11 til frøkna på 5 her. Første uken var hu veldig opphengt i det. Nå er det bare innimellom hu vil se oå magen og snakke om det. ❤️
De er tre jenter i Bhg som skal bli storesøstre nå, og tror alle forstår det er litt tid å vente.

Fortalte det til de i helgen, eg er mye dårlig så det var på tide at de fikk vite hvorfor, en på 3 1/2 og en på snart 2år, eldste ble superglad, minste virker glad og snakker om at eg har baby i magen :)

Fortalte vår på 3,5 da jeg var 14+2
Da hadde vi vært på flere TUL og fått svar på duo og NIPT. Alt ser bra ut med lillebror i magen, så vi var klare til å begynne å fortelle.
Følte det var rett at kommende storesøster var førstemann som fikk vite.

Skal fortelle toåringen etter OUL om to uker, mulig jeg venter enda litt til. Tenker at ventetiden blir så lang for han uansett, så jeg utsetter det lengst mulig, og vil gjerne ha en skikkelig bul på magen å "vise til". Men nå begynner det snart å bli såpass synlig på meg at hvem som helst kan kommentere det, så tror ikke vi kan vente til veldig lenge etter OUL.

Fortalte det med en gang egentlig [emoji5] han er 2,5 og snakker om babyen hver dag, om at han skal bli storebror, og mate babyen, kose babyen, og skifte bleie, han vil gjerne ligge å høre på magen, og babyen sier vist masse til han [emoji23][emoji7]

Vi fortalte det i uke 7 til eldstemann på 10. I uke 9 til storesøster på 8. Og i uke 10 til lillesøster på 3. Hadde egentlig tenkt å vente til uke 12, men er/var så dårlig at de eldste barna ble veldig bekymret..

Fortalte det i uke 14 til mine;). De er 7 og 4

Takk for svar alle sammen! :)
Vi fortalte det for et par dager siden, og hun lyste opp og sa «jippiii». Ville stryke på magen, og har snakket om det nesten hver dag siden. Hun spurte meg hvorfor det var baby i magen, og jeg svarte at vi ville ha en lillesøster/bror til henne, og da fikk jeg «åååå, dere er søte da» :shy:
Siden lurte hun på hvordan babyen kom inn i magen. Den var værre, så den tar vi senere :wideyed:

Vi fortalte det for et par dager siden, og hun lyste opp og sa «jippiii». Ville stryke på magen, og har snakket om det nesten hver dag siden. Hun spurte meg hvorfor det var baby i magen, og jeg svarte at vi ville ha en lillesøster/bror til henne, og da fikk jeg «åååå, dere er søte da» :shy:
Siden lurte hun på hvordan babyen kom inn i magen. Den var værre, så den tar vi senere :wideyed:
Heldig du!
Fortalte det også her rett før helga, fredag eller noe og endre med at jentungen gråt lungene av seg i ett kvarter... hun vil IKKE ha fler søsken... blitt litt mer positiv i etterkant da.

Har fortalt eldste hvor babyer kommer ut for lenge siden så i følge han er denne babyen puttet oppi der og skal vokse seg stor før den kommer ut av baby hullet igjen :) Han blir 4år neste år :)

Back
Topp