Måne søker sol

Månemamma

Andre møte med forumet
Assistert-jentene
Jeg fikk så lyst å opprett en dagbok selv. Godt å få ut litt tanker og opplevelser.

Med et stort ønske om å bli tobarnsmamma, har vi valgt å forsøke ivf behandling ved Haugesund. Har en gutt på 8 år fra før. Så det blir jo spennende med et så stort sprang mellom barna.

11+4
Vi nærmer oss den store dagen. Dagen hvor mange av oss venter på å kunne få passere. 12 uker er snart lagt bak oss. 12 uker med søvn, 12 uker med kvalme som melder sin ankomst akkurat når den selv måtte ønske. Kjøttkake cravings, sushi cravings, appelsinjuice og grønne epler. Godt og variert kosthold sa legen. Ok, sa babyen. Den ser ut til å bestemme, eller rettere sagt bestille hva den nå enn skulle ønske. Det føles nesten slik.

Formen er overraskende bra om dagen. Takk gud for det. Spikret opp bilder som egentlig skulle vært spikret opp for 12 uker siden... Plantene har jammen meg fått næring de også. Hjemmet reflekterer altså formen om dagen. Noe vi kan juble høyt hurra for. Til uka har jeg mål om å komme meg 1 kveld til svømmehallen. Og 1 langtur rundt rundt det lokalet vannet hvor jeg bor. Ikke værst det, rett før vi runder 12 uker?

Kanskje vi skulle dra å kikke på et par barnevogner også neste uke? :)
 
12+1

En milepæl er nådd. En ultralyd undersøkelse er også unnagjort. Ingen avvik, alt ser tilsynelatende veldig bra ut. Vi puster lettet ut sammen og omfavner hverandre :hug003

Magefølelsen sier at vi bærer på en liten lillebror, men andre rundt oss tipper kun jente. Om 2 uker har vi bestilt en privat ul. Vi skal da ha med oss den kommende bestemor på farside. Det er hun som skal få lappen av jordmor hvem som gjemmer seg inni der. Og sammen med bestemor på morside, skal de avsløre dette sammen og lage en liten fest for oss. Veldig amerikansk, men hvorfor ikke gjøre noe utav det :binkybaby

I går kjøpte jeg babyens første plagg. Det kriblet i magen da jeg fikk bodyen i posen, og butikkansatte bak kassen smilte mykt til meg idet jeg gikk. Tenk hvor mye babyklær det vil til slutt bli i hus... Søte små sokker, strømpebukser og hjemme strikket babyluer. Vi har mye og glede oss til.

Vi har ikke fått sett på barnevogner enda, og tenker at det får vente litt på seg. Men legger jo merke til enhver vogn som passerer en ila dagen. Uppababy har vi hørt er en veldig populær vogn om dagen. :happy7

Symptomer om dagen er fremdeles ustabile. Kvalmen kommer og går, brystene er større og ømme. Kjenner jeg har behov for en liten kvil ila arbeidsdagen. Samt noe blødninger.. Men ingen spor til fersk blødning.

Nå skal jeg ha meg et glass appelsin juice og se en episode av the handmades tale:female
 
13+0

Åh sukk... Når skal denne kvalmen avta? Energi hoppet mitt varte i ei uke.. Jeg er tilbake til dovendyr tendensene mine igjen. Dette føles ikke bra. Nok et legebesøk unnagjort denne uken. Et par kjipe tilbakemeldinger ang blodsukker og blodtrykk, men lille vennen har det godt inni magen. En liten sykemelding måtte til for at dagene ikke skulle bli så lange på jobb. Heldigvis får jeg gå på jobb hver dag.

Magen titter sakte frem, faktisk så synlig at et par kolleger strøk over den i dag. Det er riktig så koselig at de gleder seg over mageskatten.

Storebror har delte meninger og nyter sine siste måneder som enebarn. Vi prater ofte om at vi skal sørge for at han også får nok alenetid med begge av oss. Han virker trygg på tilbakemeldingen.

8 dager til privat UL. Da skal vi få vite hvem som gjemmer seg inni der :pompus::cat:
 
14+2

Hvem har tatt seg selv i å søke opp mytene om hvem som gjemmer seg i magen?

De siste ukene har mye ved kroppen forandret seg. Uren hud, fettete hår, tørre negler, fremdeles kvalm (!!)... Når det er sagt. Tror jammen meg det gjemmer seg ei litta tulle inni magen. Hun stjeler ihvertfall all oppmerksomhet og velvære fra mammaen.

Vi har vært på privat ul denne uka. Den lille kroppen har altså rundet 10 cm allerede. Bestemor fikk vite hvem.. Vi andre må vente til neste uke. (biter negler).

Sulten, trøtt, kvalm, snartsint er blandt annet hverdagen består av. Gleder meg over at jeg er allerede er i andre trimester.
 
Gratulerer med passerte 14 uker
Håper formen bedrer seg
 
Back
Topp