lillesolstrålen
Blir kjent med forumet
Min lille gutt på snart året begynner snart i barnehagen, og jeg lurer slik på hvordan måltidene er for en liten en.
I dag starter dagen klokken 06.15 - 06.45 og da steller vi han og han får MME.
Ca 08.30 får han en porsjon grøt med MME (OK porsjon)
Lunsjen blir ikke før 11.30 - 12, og da spiser han LITE og drikker LITE mme.
Middag serveres klokken 15.30 - 16 (vanlig middag) - SPISER lite
Kvelds er rundt klokken 17.30 - 18, med en etterfulgt flaske med MME.
Sovner alltid mellom 18.30 - 19.00
I barnehagen får han relativt korte dager, slik at han spiser middag og eventuelle mellommåltid hjemme.
Men i barnehagen er måltidene slik: 08.30 frokost og 11 lunsj - samt at det blir servert frukt som mellommåltid.
Vi tenker å erstatte frokost, evt. lunsjflasken og kveldsflasken med et glass melk. Men denne flasken om morgenene lurer jeg på om ødelegger mye av dagen for han, i matveien på en måte. Han elsker flasken, men strengt tatt trenger han den ikke. Han er god og rund. Men skal han vente til 08.30 med frokost? Det hadde ikke jeg en gang klart? Skal han spise ei brødskive hjemme før han drar (om han klarer det da), og så få grøt i barnehagen? Skal jeg gi grøt når han står opp, så brødskive i barnehagen?
I dag starter dagen klokken 06.15 - 06.45 og da steller vi han og han får MME.
Ca 08.30 får han en porsjon grøt med MME (OK porsjon)
Lunsjen blir ikke før 11.30 - 12, og da spiser han LITE og drikker LITE mme.
Middag serveres klokken 15.30 - 16 (vanlig middag) - SPISER lite
Kvelds er rundt klokken 17.30 - 18, med en etterfulgt flaske med MME.
Sovner alltid mellom 18.30 - 19.00
I barnehagen får han relativt korte dager, slik at han spiser middag og eventuelle mellommåltid hjemme.
Men i barnehagen er måltidene slik: 08.30 frokost og 11 lunsj - samt at det blir servert frukt som mellommåltid.
Vi tenker å erstatte frokost, evt. lunsjflasken og kveldsflasken med et glass melk. Men denne flasken om morgenene lurer jeg på om ødelegger mye av dagen for han, i matveien på en måte. Han elsker flasken, men strengt tatt trenger han den ikke. Han er god og rund. Men skal han vente til 08.30 med frokost? Det hadde ikke jeg en gang klart? Skal han spise ei brødskive hjemme før han drar (om han klarer det da), og så få grøt i barnehagen? Skal jeg gi grøt når han står opp, så brødskive i barnehagen?