Måltidserstatter eller proteinshake?

Lizz83

Gift med forumet
Ja, hva skal jeg velge? Jeg tenkter å bytte ut i utgangspunktet 2 eller 3 måltider om dagen for å få litt fart på vektnedgangen. Men siden jeg spiser jernpiller så blir automatisk magen teit og jeg leste på/om nokadietten at en kunne få treg mage av den i starten også... Mye derfor jeg ikke kan bytte ut alle måltidene mine også.
Hva mener dere? Noen erfaringer?

Jeg har kikket litt rundt på proteinshaker også,
i og med at proteiner fyller magen ekstra godt ser jeg for meg at det passer godt å bruke sånne shaker også[;)]
På samtlige jeg har lest på står det at de kan brukes som måltidserstattere og som tillegg ved trening, hos proteinfabrikken har de til og med en egen diett-shake for de som slanker seg.
Kroppen omdanner selv proteinene til karbohydrater om du har spist mer enn kroppen trenger, så sålenge du passer på å få i deg 10-20%fett i kosten ser ikke jeg noe problem med å bruke proteinshaker hvertfall. Men jeg er ingen ekspert heller da, snakk gjerne med fastlegen din om det først[;)]
Du får jo også kjøpt pulver uten smak som du kan tilsette maten du spiser til vanlig, evnt tilsette i en annen shake som noka sin.

Noka sine shaker har jeg smakt, bruker de ofte som frokost om jeg har det travelt, synes de er gode på smak og synes det er bra at den er tykk. Har også smakt en av allevo sine shaker, syntes ikke den smakte noe særlig godt[;)]

Velg en måltiderstatter [;)] Alevo, nutrilett eller noka også kan du jo kjøpe deg sånn for treg mage itillegg, husker ikke hva det heter [;)]

ORIGINAL: Lizz83

Ja, hva skal jeg velge? Jeg tenkter å bytte ut i utgangspunktet 2 eller 3 måltider om dagen for å få litt fart på vektnedgangen. Men siden jeg spiser jernpiller så blir automatisk magen teit og jeg leste på/om nokadietten at en kunne få treg mage av den i starten også... Mye derfor jeg ikke kan bytte ut alle måltidene mine også.
Hva mener dere? Noen erfaringer?

Som reine måltidserstattere så er det jo best å bruke, måltidserstattere..hehe
Men om du feks skal trene mye, så kan du kjøpe proteinpulver som du blander oppi måltidserstatterne før og etter trening. Kan også evt brukes noe proteinpulver oppi shakene om det er en stund til du skal spise igjen, fordi protein forlenger metthetsfølelsen[:)]

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt Herbalife sine produkter, smaker bra, er billig, du får i deg den maten du behøver med vitaminer og alt det der, samt at du merker det fort at kroppen får riktig sammensatt kost, noe som er helt HERLIG!![:D][:D] (syns jeg)

Hmm... Okei! Fordi jeg fikk et kostholdsprogram av en som er personlig trener (dama hans som sente til meg) og han har trena kjendiser og sånt og der stod det at jeg burde ha proteinshake i tillegg fordi det gjorde susen for forbrenningen, men jeg er jaggu meg skikkelig usikker. Det er veldig effektivt det kostholdsprogrammet (og MYE mat), men det er lite karbo da... Hmmm... Uff, er så usikker fremdeles! Derfor lurte jeg på om jeg skulle ta måltidserstattere et par ganger om dagen i steden for (og telle kcal da), men jeg lurer på om det da blir like effektivt? Jeg brukte litt Nutrilett når jeg gikk på greteroede og det var verken fra eller til på vekta...

ORIGINAL: Lizz83

Hmm... Okei! Fordi jeg fikk et kostholdsprogram av en som er personlig trener (dama hans som sente til meg) og han har trena kjendiser og sånt og der stod det at jeg burde ha proteinshake i tillegg fordi det gjorde susen for forbrenningen, men jeg er jaggu meg skikkelig usikker. Det er veldig effektivt det kostholdsprogrammet (og MYE mat), men det er lite karbo da... Hmmm... Uff, er så usikker fremdeles! Derfor lurte jeg på om jeg skulle ta måltidserstattere et par ganger om dagen i steden for (og telle kcal da), men jeg lurer på om det da blir like effektivt? Jeg brukte litt Nutrilett når jeg gikk på greteroede og det var verken fra eller til på vekta...

Jeg vil anbefale å bytte ut 2-3 måltid om dagen med shake(minst 2). Bruke proteinpulver oppi før og etter evt trening.Ikke ellers.
Proteinpulver er egentlig for de som bruker/skal bruke mye energi. Så på grunnlag av det så ville jeg ikke hatt det i de "vanlige" måltidene.

Såklart har aldri prøvd det, så kan ikke si noe sikkert. Men har ei vennine som fikk feilinfo om prot.pulver og hu brukte det i alle måltiden sine. Etter ei stund ble hu lei, for det funka jo ikke. Sier til henne at hun må kutte ut proteinpulveret og om hun absolutt vil bruke det, så til max et måltid om dagen.
Men hu kutta ut det helt, med mindre det er lang tid til neste måltid, og nå går hu ned.

Seff, jeg er ikke proff på noen omeråder, snakker bare av egen erfaring med Herbalife. Så du må nesten bare finne ut av det selv, hva som funker for deg. Men dette funker allfall for meg[:D]

Back
Topp