Måltider

Høststorm

Blir kjent med forumet
Åssen er måltid runtinene deres? Føler ho lille her ikke vil ha noe særlig mme på dagen. Helst grøt eller annen mat. Spiser to gode flasker på natten (mellom 150-200ml), men sånn 60-100 ml på et måltid på dagen. Men det må noen ganger jobbes med for at ho skal spise den mengden. Hvor mange måltider mme/mm og evt hvor mye spiser din? Og hvor mange ganger grøt og middagsglass om dagen?:)
 
Frøkna mi på 6,5 mnd drikker max 300 ml mme i døgnet for tiden, da hu ikke er så interesserti det. Hu spiser grøt til frokost og kvelds, middagsglass til middag og grønnsaksmos/brødskive til lunsj :) Også får hu litt frukt i løpet av dagen :)
 
Jøss, Krohan, Tindra er også 6.5mnd, og spiser nøyaktig det samme som jenta di :joyful: Kanskje litt mer melk, men max 400ml pr døgn..
 
Min drikker vanligvis ikke så mye mme på dagen. Men akkurat nå vil han faktisk heller ha mme enn fast føde. Sliter så med å få i han grøt til lunsj, og med å få i han middag. Kveldsgrøten går greit, men han har begynt å våkne på natt igjen fordi han er sulten. Håper dette bare er en periode, kjenner jeg blir litt urolig og føler meg litt håpløs som ikke får i han nok mat :(
 
Frøkna mi på 6,5 mnd drikker max 300 ml mme i døgnet for tiden, da hu ikke er så interesserti det. Hu spiser grøt til frokost og kvelds, middagsglass til middag og grønnsaksmos/brødskive til lunsj :) Også får hu litt frukt i løpet av dagen :)

Helt likt som hos oss også dette :) Mini blir 7 mnd om en uke :)
 
Jo mer mini drikker på natta - dess mindre på dagen, bare et lite tips. Jeg trappet ned på nattmelka - 150>120>90 og han spiste mer melk i løpet av dagen:)
 
Mi si får flaske på morgenen, så får hun grøt når hun våkner etter første dupp. Tilbyr flaske igjen før hun skal sove. Så får hun smoothie eller annen frukt og melk på neste måltid. Så middag, også grøt til kvelds. Tilbyr mme inni der, av og til drikker hun mye, av og til ikke. Blir 3-4 faste måltider på dagtid, men av og til bare 2, ikke alltid hun vil ha ☺️
Spiser sjeldent på natt, derfor flaske med engang hun våkner.

Har ikke gitt henne brødskive enda, har lyst til å prøve. Men synes hun sitter ustødig, også har hun plass i newbornsete enda, hvordan gjør dere dette? Hihi. Har glemt fra da storesøster var lita
 
Her får lillemor ei flaske når hun våkner om morgenen. Deretter blir det grøt når hun er ferdig med 1.dupp(som regel mellom 9-10).
Før neste dupp får hun brødskive med leverpostei - en stooor favoritt :). Til middag spiser hun middagsglass eller vår middag som har blitt most. Avslutter dagen med litt grøt og melk :happy:
Hun har akkurat passert 6 mnd:Heartpink
 
Frokost: grøt + 100 ml mm
Lunsj: frukt + 130 ml mm
Middag: mos av vår mat
Noen dager mellom middag og kveldsgrøt: 100 ml mm
Kvelds: grøt
På soverommet før legging: 120 ml mm

gutten vår er straks 7 mnd og jeg pumper så derfor jeg vet hvor mye han drikker :p
 
Back
Topp