Måltider og fast føde!!

Tvillingmamma2016

Flørter med forumet
Hei jenter :)

Hvordan er deres rytme rundt måltidene? Hvor mye og hva får de? Mine er 5 mnd om litt over ei uke, og lurer på hvordan dette egentlig fungerer. Skal høre på hs også når vi skal dit.
Til nå har de fått mme som hovednæring til alle måltider og så har de fått smake Sviskemos til frokost, banan til lunsj og velling/grøt ca 13.00. Men dette er jo bare smaksprøver. Har lurt litt på å prøve litt potet til middag.
De spiser fortsatt ca hver 3t.
 
Åå, så koselig med tvillinga då :)

Min er 4.5 mnd. Vi har jo nettopp begynt, så han brukar å få nokre skjeer med frukt eller grønsakspure rundt middagstider og nokre skjeer grøt til kvelds, begge deler ilag med melkeflaskene. Blir nok ei god stund til vi kuttar ut ei av flaskene til fordel for eit måltid med berre fastere føde. :)
 
Hei. Har også tvillinger på litt over 5 mnd. Her får de sviskemos til lunsj, litt moste grønnsaker til middag og grøt til kvelds. Men fortsatt ganske små porsjoner da
 
Vi har ikke fått rutiner på det enda. Gir litt grøt, potetmos, gulrotmos, avokado etc når vi kommer på det. Har også kjøpt slikt nett og gitt henne jordbær og mango. Det var stor suksess. Det er bare smaksprøver, så jeg fullammer i praksis enda. Satser på å få litt mer rutiner på det i løpet av august når hun bikker 6 mnd.
 
Bara gett lite smakspröver hittills , och hon är snart 6 mnd.

Stressar inte så mkt med det .

Men ska göra gulrotmos imorgon och avokadomos ...så tar vi en sak i taget :)
 
Her er han 5 mnd idag. Får grøt og Mme morgen og kveld. Smoothie og Mme til lunsj. Og noen skjeer med middagsglass og Mme til middag. :)
 
Frøkna her blir snart 5 mnd. Vi startet med fast føde ved 4 mnd... hun får nå:
Fruktmos+ pupp til frokost
pupp til lunsj
Halv porsjon middagsglass + pupp til middag, evt. Mme ved behov
Halv porsjon grøt + pupp før legging.

Vi tenker å øke til full porsjon middag og kveldsgrøt iløpet av en uke eller to... merker at hun krever mer mat nå som hun blir større og mer aktiv
 
Back
Topp