Måltider i løpet av døgnet

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Hvor mange måltider med annet enn melk har dere foreløpig? Og hvor ofte spiser deres på natta?

Mini blir fem mnd om et par dager, og som regel får han litt grøt midt på dagen (hvis vi er hjemme og det passer seg) og en god porsjon til kvelds. Avventer fruktmoser fordi vi mistenker fruktallergi/stenfruktallergi, men gir han litt grønnsaksmos noen dager midt på dagen :) Er førstegangs så alt er så nytt og blir så usikker.
 
Snuppelure her har begynt å få ganske gode rutiner :) Hun blir 5mnd 14/10.

Frokost ca kl 08.00 - 180ml melk

Lunch ca 11-12 - Grøt/mos + ca 100ml melk

Middag ca 15.00 - 180ml melk

Kveldsmat ca 18-18.30 - Grøt/most middag fra vår middag + 60-90ml melk..
 
Her er det pupp rundt 16 ganger i døgnet og mat 0 til 2. Bare kaos. 4. unge:hilarious:
 
Snuppelure her har begynt å få ganske gode rutiner :) Hun blir 5mnd 14/10.

Frokost ca kl 08.00 - 180ml melk

Lunch ca 11-12 - Grøt/mos + ca 100ml melk

Middag ca 15.00 - 180ml melk

Kveldsmat ca 18-18.30 - Grøt/most middag fra vår middag + 60-90ml melk..

Takk for svar! Da er våre akkurat like gamle! Gir du melk først eller fast føde også mme? Føler folk sier så forskjellig så jeg blir så usikker. Hittil har jeg gitt fast føde/grøt el mos også mme etterpå.
 
Takk for svar! Da er våre akkurat like gamle! Gir du melk først eller fast føde også mme? Føler folk sier så forskjellig så jeg blir så usikker. Hittil har jeg gitt fast føde/grøt el mos også mme etterpå.
Jeg gir fast føde, og så mme :)
 
06.30/07.00: 180 ml mme

Ca 10.20: 150 ml mme

Ca 10.45: liten porsjon frukt/grønnsaker

Ca 13.30: 150 ml mme

Ca 16.30: 150 ml mme

Ca 17.30: halv porsjon grøt med litt fruktmos

Ca 19.30: 180 ml mme

(sjelden hun drikker opp hele flasken. Ligger vel på rundt 740 ml i døgnet i gjennomsnitt)

Føler dagene går til spising og tilrettelegge for soving :laughing002
 
06.30/07.00: 180 ml mme

Ca 10.20: 150 ml mme

Ca 10.45: liten porsjon frukt/grønnsaker

Ca 13.30: 150 ml mme

Ca 16.30: 150 ml mme

Ca 17.30: halv porsjon grøt med litt fruktmos

Ca 19.30: 180 ml mme

(sjelden hun drikker opp hele flasken. Ligger vel på rundt 740 ml i døgnet i gjennomsnitt)

Føler dagene går til spising og tilrettelegge for soving :laughing002

Takk for svar! Ja det føler jeg også, spesielt siden mini er litt vanskelig å få til og sove, føler jeg mater og triller og mater og triller!
 
Snuppelure her har begynt å få ganske gode rutiner :) Hun blir 5mnd 14/10.

Frokost ca kl 08.00 - 180ml melk

Lunch ca 11-12 - Grøt/mos + ca 100ml melk

Middag ca 15.00 - 180ml melk

Kveldsmat ca 18-18.30 - Grøt/most middag fra vår middag + 60-90ml melk..

Kan jeg spørre - ingenting på natta? Har det blitt sånn eller har du gjort noe for det i såffall hva? :)
 
Kan jeg spørre - ingenting på natta? Har det blitt sånn eller har du gjort noe for det i såffall hva? :)
Hun får ingenting på natta nei.. Hun pleide å våkne rundt 04, og få melk.. Da ga jeg først 120ml, men reduserte det en uke av gangen.. -først til 90ml, så 60ml.. Og da gikk det ikke lang tid før hun ikke trengte noe :)
Hun har sovet natten gjennom etter det..
(Hender jeg må inn med smokken, men det er sjelden..) Må legge til at det hjalp veldig når hun fikk sove på eget rom! ;)
Tror faktisk VI forstyrret henne minst like mye som hun forstyrret oss:joyful:
 
Blir 5 mnd den 25. okt ☺️

07-08 pupp
10-ish mme og grøt
(Har ofte ett langstrekk med dupp inni her)
13-14 mme
16-17 pupp (mme hvis hun ikke vil ha pupp) og litt fruktmos når vi spiser middag, skal begynne med mer smaksprøver der også
19-ish mme (kvelds)

Pupp hvis hun våkner på natta ☺️
 
Hun får ingenting på natta nei.. Hun pleide å våkne rundt 04, og få melk.. Da ga jeg først 120ml, men reduserte det en uke av gangen.. -først til 90ml, så 60ml.. Og da gikk det ikke lang tid før hun ikke trengte noe :)
Hun har sovet natten gjennom etter det..
(Hender jeg må inn med smokken, men det er sjelden..) Må legge til at det hjalp veldig når hun fikk sove på eget rom! ;)
Tror faktisk VI forstyrret henne minst like mye som hun forstyrret oss:joyful:

Jaa okei! Jeg holder på med «nedtrapping» nå så derfor jeg spør, så bra det funket for dere! Jeg er spent! Jeg tror nok også det blir flytting på eget rom innom kort tid da han ofte våkner av meg og sliter da med å sovne igjen...
 
Jaa okei! Jeg holder på med «nedtrapping» nå så derfor jeg spør, så bra det funket for dere! Jeg er spent! Jeg tror nok også det blir flytting på eget rom innom kort tid da han ofte våkner av meg og sliter da med å sovne igjen...
For oss, og Tindra, var det veldig bra å flytte inn på eget rom :) Håper det funker for dere og ;)
 
Her går det i fullamming enda, men han er stor og vokser fort, han krever/trenger pupp ofte.
Begynt med små smaksprøver, men det blir bare en liten skje eller to om dagen.
 
Back
Topp