Måltidene til den lille:)

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Når og hvor mye spiser den lille?:-) Vi fikk råd på HS om at vi nå kunne legge til et grøtmåltid til, og kutte mer på melka. Men føler det eneste jeg gjør er å mate han om dagen når han skal ha 2 grøtmåltider og middag + melk!:-) Ikke liker han vann så må nesten få en skvett melk her og der også, for han blir jo tørst etter måltidene..
Hvordan er rutinen hos dere andre?:)

et tips :) prøv å gi han baby saft når han får grøt :) er stor sukse her :)
Minsten drikker melk i nesten alle måltider enda :) men han får middags glass/ hjemmelaget til middag. og grøt og melk til kvelds :) Minsten her elsker vann så det får han på natta når han gråter

Babysaft? Hmm... Fås et kjøpt i vanlige matbutikker?:-) Det må jeg kanskje prøve da:) Her også får han melk nå til alle måltider utenom middagsglasset og kveldsgrøten:) Men han er ganske så glupsk, så det blir jo en del melk da...:)

ja fra nestle :) sønnen min elsker den med fersken og eple :)

snuppa spiser middag og grøtmåltid på kvelden,på morgenen vil hun bare ha puppen..hun får vann til måltidene,men er ikke så glad i det da! spiser deres små et helt glass til middag?

Sønnen min spiser et halvt middags glass :)

Bajaz skrev:
ja fra nestle :) sønnen min elsker den med fersken og eple :)

Ok, takk for tips. Da får vi prøve det så vi får i han litt annen drikke enn bare melk:-)

zilje85 skrev:
snuppa spiser middag og grøtmåltid på kvelden,på morgenen vil hun bare ha puppen..hun får vann til måltidene,men er ikke så glad i det da! spiser deres små et helt glass til middag?

Min spiser et helt glass, ja:) Spesielt om det er grønnsaker og kalkun som står på menyen;) Da går det ned i en fei;)

Her er det grøt på morgenen med sånn frukt greier til dessert, det er i 9 tia ca. På formiddagen får hun melk i hall 1 tia, ettermiddag er det middagsglass med kjøttkaker i brunsaus i hall 4 tia, det eneste hun liker, resten kaster hun opp av. Så får hun melk i halv 7 tiden, før det blir grøt mellom hall 8-8, så er det natta.. :) Hun liker heller ikke vann, så jeg skal prøve disse baby saftene som dere snakker om. :) Hun rynker bare på nesa når hun smaker vannet å spytter det ut. :P Tilbyr vann til hvert måltid, men er ikke mye hun drikker gitt, men kanskje det bli andre boller når hun får smake babysaft. :)

Lele90 skrev:
Her er det grøt på morgenen med sånn frukt greier til dessert, det er i 9 tia ca. På formiddagen får hun melk i hall 1 tia, ettermiddag er det middagsglass med kjøttkaker i brunsaus i hall 4 tia, det eneste hun liker, resten kaster hun opp av. Så får hun melk i halv 7 tiden, før det blir grøt mellom hall 8-8, så er det natta.. :) Hun liker heller ikke vann, så jeg skal prøve disse baby saftene som dere snakker om. :) Hun rynker bare på nesa når hun smaker vannet å spytter det ut. :P Tilbyr vann til hvert måltid, men er ikke mye hun drikker gitt, men kanskje det bli andre boller når hun får smake babysaft. :)

Hørtes ut som en fin rutine:)

Ja, hadde vært greit å fått i han her også noe væske utenom melk, så den safta skal prøves. Jeg burde vært flinkere helt fra han var baby da, og gitt han mye vann, men jeg har liksom helt glemt det... Men det er vel bare å fortsette å prøve:)

Hmm...kjøttkaker i brun saus, den har vi ikke prøvd. Her er det stort sett grønnsaker og kalkun som glir raskest ned. Men grønnsaker og kylling fungerer også da. Og spaghetti. Prøvde med biff stroganoff her en dag og da brekte han seg, stakkar;) off...

Rutinen til Petter er: (tidspunktet kan jo variere litt) =)
kl.06-07           flaske mme 120ml
kl.10-1030       grøt (1dl vann) +flaske 100ml mme
kl.14-1430       halvt middagsglass +flaske 120ml mme
kl.1730-1800   grøt (1dl vann) + flaske 100ml mme
kl.20                flaske 100/120ml mme (dette siste måltidet blir noen ganger kuttet ut da det ikke er så lenge siden grøtmåltidet) =)
noen dager får han fruktmos til mellommåltid og da vann etterpå,men drikker maks 20ml! hanlikte vann når han var mindre,men har ikke vært flink til å tilbudt det ellers, angrer påd et nå :p

Ja, synes rutinen vår er ganske bra nå.. :) Selv om det kan variere litt fra dag til dag.. :P

Safta ble prøvd ut ikveld og gjett om den falt i smak, først ville hun ikke ha, siden hun trodde det bare var vann i flaksa, men når hun fikk smaken på det, så ble hun ivrig gitt, så da er det håp for å få i henne annen veske enn melk til de andre måltidene. :)

Ja, kjøttkaker i brunsaus er det Småfolk som har, er glad for at jeg fant en hun likte til slutt, vi prøvde ganske mange, men det kom som regel opp igjen, men det gjorde ikke denne gitt. :) Så nå smatter hun det i seg med stor iver. :)

Så bra at det falt i smak da! Vet ikke om jeg tør å gi han saft enda :p Men veldig fristende å prøve!!!
Her har alle middagsglass falt i smak. Han trengte litt mer tid på seg på laks med pasta middagen da, men falt i smak etter et par ganger der også =)

Angelise skrev:
Så bra at det falt i smak da! Vet ikke om jeg tør å gi han saft enda :p Men veldig fristende å prøve!!!
Her har alle middagsglass falt i smak. Han trengte litt mer tid på seg på laks med pasta middagen da, men falt i smak etter et par ganger der også =)

Har ikke prøvd med vanlig saft enda nei, men med slik babysaft.. :P Venter nok en goood stund enda med "voksen" saft. Siden de ikke skal ha så mye sukker, blir det jo ikke bra å gi saft som vi drikker.. :)

her er det grøt til frokost,kanskje en sånn frukt ting til lunsj+melk, middagsglass, og grøt til kvelds+melk.. sånn ellers får han pupp om natta hvis det blir fullstendig krise og om morran før vi står opp :) jeg bruker to toppede ss grøtpulver :)

Han spiser 4 måltider om dagen nå
Han starter dagen med en posjon grøt med frukt, så får han en flaske velling til lunsj. Han spiser et glass med middagsmat i 15-16 tiden, så en posjon grøt med frukt i 18.30 tiden. Jeg ammer om morgenen, ca en gang om natten og et par-tre ganger på dagtid.

Back
Topp