Måltid

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Lurer på hvor mye babyene våre som nå begynner å bli store, hvor mye mat de spiser om dagen? Til hvert måltid? Bare for å høre om jeg er helt utpå jordet med måltid og mengd mat.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Havre grøt til morgen og kveld, spiser en god del alså. Så har han begynt og nekte og spise middag, så nå prøver vi og gi han middag kl 12 å det går av og te. Å skive i 16 tiden. Spiser to skiver. Å får frukt etter lunch/ middag. Hvor mye spiser din da?
 
Det høres ut som hos oss :) men har byttet grøt med brød til frokost for hun vil helst spise det vi spiser. Så 1-2 skiver til frokost, samme til lunsj, middag - samme som oss, og grøt til kvelds. Innimellom blir det frukt eller yoghurt på formiddagen, kommer litt an på når vi står opp. Var bare en i familien som reagerte på at mini kunne spise 2 skiver til et måltid, så da må jeg jo høre om vi er helt sprø eller om andre på samme alder spiser det samme. Varierer med dagsformen til mini også, hun slutter å spise når hun er mett. Så langt jeg kan se hvertfall!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Før så kunne han her bare spise og spise, gav ikke uttrykk for han var mett. Men stoppa me maten når jeg syns han hadde fått nok. Nå gir han beskje. To skiver + en halv banan går ned på høykant her! Spiser godt, men de fleste jeg kjenner spiser vartfall to skiver,

Men sliter med denne middagen nå. Lagt selv, gitt glass og fått spise selv. Men ingenting virker! Arrrr
 
Står opp kl 06, ammer og får ei brødskive, møler pålegget og kaster skiva på gulvet :p 1-2 brødskiver kl 10.30. Brødskive og frukt kl 14, middag 16.30-17. Ei brødskive til kvelds 18.30 :) Sjeldent brødskivene blir spist opp forutenom 10.30 :p

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Ikke noe unormalt med to skiver hos oss, minus skorper da :) spiser halvannen til to skiver til tre måltider...
 
Her begynner hun dagen med 1-2 skiver kl 8, rundt 1130 spiser hun grøt/varmlunsj eller 1-2 skiver i BHG. Så spiser de frukt og skive 1430. Middag 1630, samme som oss. Om kvelden vil hun ikke ha noe, så blir ofte bare en halv yoghurt med havregryn e.l... :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Spiser mye en dag og lite en annen. Veldig forskjellig. Men ca yoghurt med gryn til frokost, 2-3 skiver til lunsj, 1-3 små porsjoner middagsmat. Blir sjelden kveldsmat da vi spiser middag ganske sent. Sånn ellers er det frukt til mellommåltid på ettermiddagen + ev skiver om hun vil, og en flaske melk før leggetid både på dagen og på kvelden.
 
Varierer egentlig frq dag til dag.
På en vanlig dag er det 1-2 skiver og frukt til frokost, frukt og en skive til mellommåltid, 1-2 skiver eller varmmat til lunch, 1-2 ganske store porsjoner middag. Hender han spiser en skive, grøt eller yoghurt til kvelds, men vi pleier ha middag ganske sent.
 
Lille spiser 1-2 skiver uten skorpe til frokost rundt 7.30, så en yoghurt før hun legger seg før dupp nummer en kl 10.00, 1-2 skiver til lunsj rundt tolv, frukt eller smoothie før hun legger seg kl to, litt middag kl 16 og grøt kl 18, ammer før hun legger seg kl 19.
 
Her er det (natt-)amming kl 05-06, amming kl 08-09 eller når hun måtte våkne, så 1 skive og en halv porsjon grøt rett etterpå som frokost. Lunsj kl 12-14 en gang er stort sett noe forskjellig most frukt/evt med noe yoghurt naturell i. Middag 15-16-tida samme som oss, kveldsmat er grøt+pupp sånn i 19-19.30-tida. Jeg var overrasket over at det gis lite grøt til barna her ser jeg... ? Helsesøster her sier at de helst absolutt bør ha minst ett måltid grøt (tilsatt jern) i døgnet fordi det ikke er nok jern i annen mat... Til de er omtrent 2 år. Så da er det sånn her ;o) Og så ammer jeg visst mye mer enn andre hehe... Hender hun ammer noe til lunsj av og til også, men er på nedtrapping. Bare så vanskelig å kutte ut på natt, KUN pupp som gjelder da!
 
Grunnen til at vi ikke gir grøt er at hun bare spytter den it igjen. Vil ikke ha noen typer... Men tilbyr i ny og ne.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Godt å høre at andre unger også spiser! Mini blir både sur og trøtt om hun ikke får mat akkurat når hun er sulten, så her fores det godt og ofte om dagen. Skulle gjerne gitt grøt til både frokost og kvelds, men mini nekter å spise grøt når vi spiser brød, så da blir det sånn det blir her i huset. Holder enda på kveldsgrøten, og prøver å variere med epler og pærer og banan i slik at smaken blir litt annerledes noen dager.
 
Back
Topp