Måltid til barna

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hva serverer dere til de små når de ikke er interessert i å spise brød og ikke er så veldig begeistret for frokostblanding? Mini er straks 18 måneder har har perioder hvor han ikke vil ha skive til frokost/lunch og ikke er glad i frokostblanding. Er jeg heldig får jeg i han litt frukt eller bær og litt yoghurt. Middag kan han spise godt av hvis det er noe han liker :-)

Her lager vi ofte en salgs frokost tallerken med oppskjært agurk, tomat og gulrot, kokt egg, smoothie/skyr/yoghurt og frokostblanding uten melk. :)
Kan jo såklart tilpasses hva barnet liker.

Smoothie til frokost, eventuelt yoghurt/Biola med havregryn (lar grynene svelle litt i biolaen/yoghurten før servering). Omelett har også vært veldig populært!
Til lunsj spises det sjeldent mye av noe her i hus, men mais, agurkbiter, litt revet ost, skinke og brød skjært i små biter blandet sammen går ned på høykant! Grønnsakene kan selvsagt varieres etter hva barnet liker:)

Lagde ofte lapper basert på babygrøt eller grovt mel og havregryn.
I matpakke fikk han gjerne pasta eller andre middagsrester. Lunchkaker laget av ris og grønnsaker feks.

Matvaffel
Grønnsaks lapper
Matmuffin
Frukt
Knekkebrød

Mine gutter spiser frokostblandinger uten melk

Hva serverer dere til de små når de ikke er interessert i å spise brød og ikke er så veldig begeistret for frokostblanding? Mini er straks 18 måneder har har perioder hvor han ikke vil ha skive til frokost/lunch og ikke er glad i frokostblanding. Er jeg heldig får jeg i han litt frukt eller bær og litt yoghurt. Middag kan han spise godt av hvis det er noe han liker :)
Grøt! :)

Smoothie
Bananlapper
Grøt
Yoghurt med musli
Omelett

Gir banan og yoghurt

Back
Topp