måltid-og rutiner nå

hhennes

Forumet er livet
trenger litt hjelp her..
snuppa har begynt å legge seg 7 halv 8 nå.. ble sånn etter vi har vært på ferie.. har de siste dagene begynt å gi en liten prosjon grøt kl 19.. i håp om at jeg kan amme henne mer mot morningen og ikke i 5 tiden.. men ser ikke ut til å hjelpe noe... andre enn meg som ammer i 5 tiden?? (føler jeg er på villspor- men hun blir krakylsk hvis hun ikke blir ammet da.. nekter å sove hvertfall.. og å stå opp kl 5 er ikke fristende..

Noen som har gode råd/ vil dele hvordan dere gjør..

Pupper hennes også kun x3.. Er det nok syns dere??

håper på masse svar/-

hmm nathalie våkner av og til rundt den tiden, men hun får flaske da... Hmm... En om du gir henne en flaske velling etter grøten da? Men er ikke sikkert hun er sulten når hun våkner, men har laget seg en slik vane å at hun trenger kos... Det gjorde nathalie en stund, hun våknet klokka 12,2,4,6,8 :o men var ikke for at hun var sulten nei..

Vi har hatt samme rutine en god stund nå, fulgte den så og si også nå når vi var i syden:

07.00: Morgenflaske 165 ml MME
09-09.30: Grøt av 150 ml vann + 60 ml MME
12.30-13.00: 1 brødskive + mellom 60-90 ml MME
16-16.30: Middag + 60-90 ml MME
19-19.30: Grøt av 150 ml vann + 60 ml MME
20.00: Nattflaske av 165 ml MME

hmm nathalie våkner av og til rundt den tiden, men hun får flaske da... Hmm... En om du gir henne en flaske velling etter grøten da? Men er ikke sikkert hun er sulten når hun våkner, men har laget seg en slik vane å at hun trenger kos... Det gjorde nathalie en stund, hun våknet klokka 12,2,4,6,8 :o men var ikke for at hun var sulten nei..

hun vil ikke ha velling, biola eller mme. Prøvd alt.. kun vann og puppemelk. ikke juice eller saft eller noe liker hun.
hun pleier ofte våkner før på natta- og da får hun vann. Vel det virker som hun er kjempessulten og vil ha masse kos da når hun våkner.. pleier å amme henne alt fra 20-30 min... og det er lenge når ungen er 10 mnd syns nå jeg.

Vi har hatt samme rutine en god stund nå, fulgte den så og si også nå når vi var i syden:

07.00: Morgenflaske 165 ml MME
09-09.30: Grøt av 150 ml vann + 60 ml MME
12.30-13.00: 1 brødskive + mellom 60-90 ml MME
16-16.30: Middag + 60-90 ml MME
19-19.30: Grøt av 150 ml vann + 60 ml MME
20.00: Nattflaske av 165 ml MME

du er heldig som har det sånn..

mitt problem er også ifht at hun har begynt i bhg.. og der spiser de 8, 11 og 2.. så må følge deres rutiner.. har pleid å gitt middag hjemme i 12 tiden.. å syns muligens middag kl 11 er en smule tidlig..

Våre rutiner er spikra:

7-8: gröt av et slag + ca 150 ml melk(komemr an på hvor mye gröt som spises)
11.30-12 : 1-1½ brödskive + ca 150 melk
15.30-16: middag + ca 150 ml melk
18.15-18.30: gröt
19: 180 ml melk (om hun orker alt)

Nattinatt og sov godt....

03-04 på natten: 200ml velling

Jeg har prövd og prövd å slutte med melk eller velling på natten og heller gi vann, men det ödela mer nattesövn for alle enn å bare stå opp og lage den der jä... vellinga[;)]
Så de får väre slik. Og da sover hun til 7 ca.

Sover 9.30-10.30 + 14-16 ca...

Våre rutiner er spikra:

7-8: gröt av et slag + ca 150 ml melk(komemr an på hvor mye gröt som spises)
11.30-12 : 1-1½ brödskive + ca 150 melk
15.30-16: middag + ca 150 ml melk
18.15-18.30: gröt
19: 180 ml melk (om hun orker alt)

Nattinatt og sov godt....

03-04 på natten: 200ml velling

Jeg har prövd og prövd å slutte med melk eller velling på natten og heller gi vann, men det ödela mer nattesövn for alle enn å bare stå opp og lage den der jä... vellinga
Så de får väre slik. Og da sover hun til 7 ca.

Sover 9.30-10.30 + 14-16 ca...

Da skal jeg kanskje ikke klage.. for det er jo endel tidlligere;)

Jonathan skal alltid ha pupp i 5-6 tiden!
Men jeg pupper han, så sover vi sammen til 8.

Synes det går helt fint jeg, for min del [:)]

Ellers får han pupp da, og kvelden. Pluss ei flaske midt på dagen [:)]

Her får ho frokost som e ein porsjon me graut. Så bi d lunsj kl 12 me brødskive å vainn. Meddag kl 15 me fruktjoggert å vainn etterpå. Så kveildsmat kl 1800 me graut å 180 ml mme. Så muli ei flask på tili mårran i 5-6 tia. Vi plages litt for tia me at ho e en del våken på natta, men håpe d e teinnern som jør d[:)] Men syns dokk at d e for lite melk iløpe av 1 dag vi jir ho? Får to flaska i døgne. (veie sekkert 12-13 kg no)[:)]

Her får ho frokost som e ein porsjon me graut. Så bi d lunsj kl 12 me brødskive å vainn. Meddag kl 15 me fruktjoggert å vainn etterpå. Så kveildsmat kl 1800 me graut å 180 ml mme. Så muli ei flask på tili mårran i 5-6 tia. Vi plages litt for tia me at ho e en del våken på natta, men håpe d e teinnern som jør d Men syns dokk at d e for lite melk iløpe av 1 dag vi jir ho? Får to flaska i døgne. (veie sekkert 12-13 kg no)

< Melding endret av triknu -- 31.08.2010 14:26:45 >

syns eg husker de skal ha mellom 400-600 ml iløpet av et døgn..
Tror ikke vekten har så mye å si.
Mi veier knapt 7 kg.. så hu er halvparten så stor som di. Men hun er veeldig mini..

ORIGINAL: awenka

Her får ho frokost som e ein porsjon me graut. Så bi d lunsj kl 12 me brødskive å vainn. Meddag kl 15 me fruktjoggert å vainn etterpå. Så kveildsmat kl 1800 me graut å 180 ml mme. Så muli ei flask på tili mårran i 5-6 tia. Vi plages litt for tia me at ho e en del våken på natta, men håpe d e teinnern som jør d Men syns dokk at d e for lite melk iløpe av 1 dag vi jir ho? Får to flaska i døgne. (veie sekkert 12-13 kg no)

< Melding endret av triknu -- 31.08.2010 14:26:45 >

syns eg husker de skal ha mellom 400-600 ml iløpet av et døgn..
Tror ikke vekten har så mye å si.
Mi veier knapt 7 kg.. så hu er halvparten så stor som di. Men hun er veeldig mini..

Ska hør me helsesøstra når vi e der neste uke[:D] Men ho som vi hadd der vi bodd før (har fløtta no) sa at vi mått kutt ne på melkmengdn fordi at ho ligg godt over kurven sin....men ho va å ny da, så kain jo heinn at d e feil....men ska hør me dein nye helsesøstra æ om ka vi ska jør[:D]

Jeg husker da førstemann var lita og våknet for tidlig at vi tilsatte ei ts vita hjertego olje i maten hennes eller ga henne annen mettende mat (som avokado som også er fett). Det hjalp her, men det skal sies at jeg ikke ammet lenger da heller.

Back
Topp