Måltid 3 åring

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Eg har en særspist 3 åring og det tar veldigt lang tid med måltider her. Her må me hjelpe til en hel del ved måltider.

Hvor lang tid bruker din 3 åring på måltider??

Han bruker ca ett minutt på å si at han ikke liker det, og må sitte varierende tid etter det før han kan gå fra bordet. Tenkte å si at han fikk vente til lillebror er ferdig, men han er absolutt tregest og kan sitte minst en time lenger enn alle andre ved bordet :p

Han bruker ca ett minutt på å si at han ikke liker det, og må sitte varierende tid etter det før han kan gå fra bordet. Tenkte å si at han fikk vente til lillebror er ferdig, men han er absolutt tregest og kan sitte minst en time lenger enn alle andre ved bordet :p
Får han hjelp eller spiser han selv ?

Samme her. Liker så og si ingenting om dagen, og det uttrykker han ganske så tydelig. ALT har visst skall og frø, og det er Blæh! :rolleyes:Men, han må sitte ved bordet til vi er ferdige.

Slik er det med lillebror her også, jeg syns ikke jeg kan kreve at frøkna sitter med bordet til han er ferdig. Han kan sitte kjempelenge :rolleyes:

Slik er det med lillebror her også, jeg syns ikke jeg kan kreve at frøkna sitter med bordet til han er ferdig. Han kan sitte kjempelenge :rolleyes:
Samme her. Liker så og si ingenting om dagen, og det uttrykker han ganske så tydelig. ALT har visst skall og frø, og det er Blæh! :rolleyes:Men, han må sitte ved bordet til vi er ferdige.

Min må me minne på att han ska spise eller legga det fram til han hjelpe han att spise og nesten lure i han litt och litt . Han er veldigt særspist men han har og en diagnose .
Syns detta er så vanskeligt før æven om me hjelper han att spise så tar det lang tid:(
Har står i tilleg på ernæringsdrikk( blå resept) det drikker han Iblant litt av efter måltid .
I uke dagerna må eg stå upp extra tidligt før att gi han frukost hjemme før bhg eller så spiser han ikke frukost i bhg før kl 10-12. Det blir allt før mangen timer fra kveldsmat til frukost neste dag vid 10-12 tiden.
Får så vont av han.

Hele kvelden... Så fristende å hjelpe med å stappe maten inn.

Siden han har en diagnose og litt ekstra utfordringer, har dere oppfølging av noe spiseteam ellernoe? Kan være god hjelp i det! :)

Siden han har en diagnose og litt ekstra utfordringer, har dere oppfølging av noe spiseteam ellernoe? Kan være god hjelp i det! :)
Me har fått veldigt god oppfølgning angående hans diagnose hitils. Men akurat det med spising må eg kontakte de igjen. Skall søke om stønad hos nav og syns detta er så vanskeligt da allt skall skrives ned hvor mye tid me bruker extra på han:(

Ingen diagnose her, men han har trøbbel med konsentrere seg om spisingen med mindre han er akkurat passe sulten :wideyed: middagen begynner han som regel på når vi begynner å rydde av bordet, for ikke søren om vi får lov å kaste den

Mye sutring og klaging ved bordet og jeg orker ikke tvinge ham. Det skjer ofte at han må mates, men som regel bare de første bitene om det er noe han liker godt

Ut ifra denne tråden skjønner jeg hvor heldig jeg er. Har motsatt problem. Mine på på 3 og snart 2 er alt spisende matvrak som må passes på at de ikke spiser for fort.

Nå har min en diagnose. Må som regle måte han og spesielt ang nye ting vi prøver å få i han. Nå har barna her spist selv fra 6 mnd( selvfølgelig med hjelp siden det et litt vanskelig å treffe munnen) så han er flink til å spise fe tingene han liker veldig godt. Her går det da hovedsakelig i brødskiver, poteter og gulrøtter.

Back
Topp