Måling på kontroll

Viktoria90

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg er 24+0 på onsdag, og skal på kontroll torsdag, men jeg lurer veldig på hvordan de måler magen :-P Skal man stå eller ligge? Er så mange som allerede har gjort dette, og er sikkert et dumt spørsmål, men føler for å mentalt forberede meg.

Du ligger. De måler med et målebånd fra skambeinet og opp til livmorens topp! :)

Man må visst ligge på ryggen med strake ben for at målet skal bli rett ;)
De kommer til å høre på hjertelyden også mens du ligger på benken :)

Og målet blir ikke påvirket om du har litt ekstra på magen ;) det var jeg bekymret for! Om du havner litt over streken så er det pga babyen, ikke litt ekstra på magen fra før :)

Jeg er 24+0 på onsdag, og skal på kontroll torsdag, men jeg lurer veldig på hvordan de måler magen :-P Skal man stå eller ligge? Er så mange som allerede har gjort dette, og er sikkert et dumt spørsmål, men føler for å mentalt forberede meg.
Du trenger ikke å være nervøs eller forberede deg for noe som helst :) som de andre skriver måler de med målebånd fra skambenet og opp til toppen på livmoren :) så lytter de på hjertelyden med det samme. Det er bare koselig ❤️

Og målet blir ikke påvirket om du har litt ekstra på magen ;) det var jeg bekymret for! Om du havner litt over streken så er det pga babyen, ikke litt ekstra på magen fra før :)
Det jeg var redd for, men godt å høre at det ikke har noe å si :-)

Det jeg var redd for, men godt å høre at det ikke har noe å si :-)
Storesøstra mi som er 1.80 høy og tynn lå langt over streken. Imens jeg som er 1.70 høy og har mer enn nok på kroppen lå midt på streken ;) så litt ekstra på magen har ikke noe å si :D
Lykke til imorgen! Håper du får en jordmor som er grei og lett å snakke med :)

Går an å laste ned stmfyse-fundus appen som er utviklet ved St Olavs hospital og NTNU. Der forklarer de godt hvordan det måles og man kan måle selv fra uke 24.

Går an å laste ned stmfyse-fundus appen som er utviklet ved St Olavs hospital og NTNU. Der forklarer de godt hvordan det måles og man kan måle selv fra uke 24.
Så kult! Det skal jeg sjekke ut :-)

Back
Topp