Jeg er 24+0 på onsdag, og skal på kontroll torsdag, men jeg lurer veldig på hvordan de måler magen
Skal man stå eller ligge? Er så mange som allerede har gjort dette, og er sikkert et dumt spørsmål, men føler for å mentalt forberede meg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du ligger![]()
Tuuusen takk for svar, da ble jeg litt lettere til sinnsDu ligger. De måler med et målebånd fra skambeinet og opp til livmorens topp!![]()
Du trenger ikke å være nervøs eller forberede deg for noe som helstJeg er 24+0 på onsdag, og skal på kontroll torsdag, men jeg lurer veldig på hvordan de måler magenSkal man stå eller ligge? Er så mange som allerede har gjort dette, og er sikkert et dumt spørsmål, men føler for å mentalt forberede meg.
Det jeg var redd for, men godt å høre at det ikke har noe å siOg målet blir ikke påvirket om du har litt ekstra på magendet var jeg bekymret for! Om du havner litt over streken så er det pga babyen, ikke litt ekstra på magen fra før
![]()
Storesøstra mi som er 1.80 høy og tynn lå langt over streken. Imens jeg som er 1.70 høy og har mer enn nok på kroppen lå midt på strekenDet jeg var redd for, men godt å høre at det ikke har noe å si![]()
Så kult! Det skal jeg sjekke utGår an å laste ned stmfyse-fundus appen som er utviklet ved St Olavs hospital og NTNU. Der forklarer de godt hvordan det måles og man kan måle selv fra uke 24.