Måling av Symfyse - Fundus

Embla35

Gift med forumet
Hei!

Jeg har et lite spørsmål angående SF mål. Jeg er nå 23+2 og var på kontroll på sykehuset i dag pga av lavt stoffskifte. Det ble gjort en kjapp ultralyd der det ble målt hodet på den lille (ligger under gjennomsnittet), men det ble ikke gjennomført SF-måling. Bør jeg være bekymret at dem ikke gjorde det? Jeg har neste kontroll hos jordmor først i begynnelsen av august og da er jeg allerede 27+2.

Var du på sjekk pga laftstoffskifte? Hvorfor? Jeg har også det å blir ikke fulgt opp noe spes bare øket dosen min.

De måler egentlig ikke før i uke 24 så det er ikke noe stress;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Legen min henviste meg til sykehuset og sa det var vanlig prosedyre ved lavt stoffskifte. Men han legen der gjorde jo heller ikke noe annet enn å gå gjennom de verdiene fra blodprøvene, som allerede legen min har god kontroll på. Så skjønte ikke helt at det var nødvendig heller. Men så fikk jeg en kjapp ultralydundersøkelse i tillegg og det var jo litt koselig ;-)

Da får jeg mase på jordmor at hun iallefall måler i uke 27!

Hos meg er det kun fastlegen som måler. I følge gynekologen min ble det mer riktig at hun målte hver gang da alle ikke måler likt og resultatene da ikke ville bli helt riktig alltid. Men er også litt tidlig å måle enda :-)

Ok, da skal jeg slutte med å være bekymra for at dem ikke følger opp :rolleyes:
Man blir bare så usikker når man leser flere steder at dem begynner til og med fra uke 12 av...

De begynte i uke 12 på meg . Men sykehuset og jordmor mente uke 24 er vanlig:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har også hørt at det er en fordel om D er samme som måler hver gang, da alle måler forskjellig.. Jeg er regner med å bli målt på første kontroll hos JM i slutten av uke 24. Ikke målt enda.

Da holder jeg en knapp på jordmora mi. Tror ikke at legen min har sååå stor erfaring med mødre fra før.

Back
Topp