Måling av HCG

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Sniker fra oktoberforumet

Jeg skal få forhåpentligvis få svar på HCG tester tatt fredag og i går på legetimen min i morgen. Kjenner jeg er supernervøs og usikker på hva som venter meg. Er ca i uke 8+2 etter menstermin.

Noen her som har målt med 2-3 dagers mellomrom? Hva ble resultatet? Er livredd det synker kjenner jeg. Ikke hatt noen gravidplager overhode og det er ikke vanlig for meg altså :woot:
 
Ikke for å skremme deg, men ønsker gjerne å gjøre deg oppmerksom på noe...

Det er lite lurt å ta hcg målinger når du har kommet ut i uke 7-8 da er det ultralyd som best gir et svar på hvordan ting er i magen. Målte selv hcg i slutten av uke 6(!) og da var hcg verdiene mine såppass høye at det var en lav stigning på 3 dager, men alt var fint!! Men hadde bare kommet for langt til at man kunne si noe om hvordan svangerskapet forløpet seg ut ifra hcg prøver. Hcg var på 75000 6+2 også var den på 80000 6+6. Men som gynekologen sa, den kan ikke doble seg i all evighet. Og rundt uke 8-10 så når hcg et maks før den da synker. Så jeg ville ikke vært overrasket hvis du hadde synkende verdier heller, så derfor er det veldig lite gunstig å måle hcg så sent i svangerskapet. Ta svaret med en klype salt og heller bestill deg en time til privat ultralyd for å få svar på hvordan ting står til i magen :)

lykke til!
 
Ble ringt av legen min nå... Har en veldig lav HCG stigning fra fredag til mandag, men nivået ligger på ca 9 uker.... Hun kunne ikke si hverken det ene eller andre men sendte henvisning til haste ul så jeg skulle ringe gyn i morgen tidlig for å høre når jeg kan få komme inn :eek:

Kjenner jeg blir helt uvel..... Tenk om det ikke er noe bankende hjerte :(:(
 
Håper alt er bra der inne og hjerte banker perfekt ❤med det som ble skrevet over her. Hcg er en dårlig indikator på hvordan svangerskapet utarter seg når du kommer så langt som du er nå. Men så bra du får ultralyd kjapt.dm da får du sett om alt er bra, og sett den lille samtidig :love7
 
Signerer Håpfor2020. Dårlig indikator. Lykke til!
 
Back
Topp