Måling av HCG

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Hva har dere fått når dere har målt HCG? Legen min målte her om dagen før vi tok TUL og den var 35 000. Vi var da 6+1 kanskje, litt kortere enn jeg først trodde. TUL ga ikke et sikkert svar da den var så liten, men minimum 5+9 den dagen. Da levde i så fall sæden i 6 dager :woot: Det går jo an, men så fikk jeg opplyst HCG nivået når det kom tilbake. Prøver å tolke det uten hell :hilarious: alle produserer jo forskjellig, men gøy å høre hva dere andre får og hvor tidlig :)

Jeg tok på fredag og skal ta ny imorgen for å sjekke stigning. Så driver på og venter og ser. Men nå kan nivå være så veldig ulikt fra person til person. Er stigningen så har noe å si

Sist hadde jeg 16 200 5+3, målte ikke senere enn det.
4+5 var den 1307 denne gangen. Blir ikke flere målinger :)

4+5 var den 2100.
Måler igjen i morgen 5+3

Er det normalt å måle hcg? Eller er det kun dersom man blør?? Jeg har ikke tenkt på å måle hcg før legetime, men er ikke før om 5 uker :happy:

Er det normalt å måle hcg? Eller er det kun dersom man blør?? Jeg har ikke tenkt på å måle hcg før legetime, men er ikke før om 5 uker :happy:

jeg målte ikke forrige svangerskap.nå måler jeg kun fordi jeg har blødninger, ellers hadde vanlig test vært bra nok for meg, men med disse blødningene blir jeg fryktelig usikker

jeg målte ikke forrige svangerskap.nå måler jeg kun fordi jeg har blødninger, ellers hadde vanlig test vært bra nok for meg, men med disse blødningene blir jeg fryktelig usikker
Ja det skjønner jeg :happy: Da hadde nok jeg målt også! Begynte å lure på om alle målte hcg selv uten blødninger :happy:

Jeg driver på med prøverør og da er det en del av pakken. Klinkikken vil ha graviditet bekreftet med blodprøve :)

Nå har jeg endelig fått svar på prøvene mine :-)
4+4 så hadde jeg 1500
4+6 så hadde jeg 3400.

Når jeg ser på tabeller så virker det så høyt, men det er kanskje normalt?

Nå har jeg endelig fått svar på prøvene mine :)
4+4 så hadde jeg 1500
4+6 så hadde jeg 3400.

Når jeg ser på tabeller så virker det så høyt, men det er kanskje normalt?

Det er jo ganske ulikt. Kanskje du har tvillinger?? :P

Jeg hadde
4+5 2100
5+3 7200

(og er bekymret for at jeg kanskje er på vei ned igjen..)

Det er jo ganske ulikt. Kanskje du har tvillinger?? :p

Jeg hadde
4+5 2100
5+3 7200

(og er bekymret for at jeg kanskje er på vei ned igjen..)
Haha tvillinger ja... jeg følte jeg fikk samme ansiktsuttrykk som hun i Coop extra reklamen som får beskjed om at det er to gutter som skal komme...

Hva gjør at du tror du er på vei ned?

Haha tvillinger ja... jeg følte jeg fikk samme ansiktsuttrykk som hun i Coop extra reklamen som får beskjed om at det er to gutter som skal komme...

Hva gjør at du tror du er på vei ned?

Hehe ser den for meg, ja!

Jo, jeg hadde vel tenkt en raskere fordobling. Men så står det noen steder at det fordobles på 2-3 dager og i så måte er jeg innafor.

Men, hadde en blødning både onsdag forrige uke, og en litt kraftigere en nå på lørdag. Ikke like kraftig som da jeg mistet i høst (3 dager med kraftig blødning), men man blir jo litt bekymret likevel. Så om jeg hadde hatt like rask stigning som deg, så må jo det at jeg ikke har kommet lenger enn 7200 kanskje bety at jeg er på vei ned igjen.
jaja, den som lever får se :P

Jo, jeg hadde vel tenkt en raskere fordobling. Men så står det noen steder at det fordobles på 2-3 dager og i så måte er jeg innafor.

Men, hadde en blødning både onsdag forrige uke, og en litt kraftigere en nå på lørdag. Ikke like kraftig som da jeg mistet i høst (3 dager med kraftig blødning), men man blir jo litt bekymret likevel. Så om jeg hadde hatt like rask stigning som deg, så må jo det at jeg ikke har kommet lenger enn 7200 kanskje bety at jeg er på vei ned igjen.
jaja, den som lever får se :p
Syns det var en fin stigning du hadde jeg :happy::Heartred

jaja, den som lever får se :p
Men jeg leste her inne at det var en jordmor som sa at blødninger er ganske vanlig og så lenge det ikke er smerte inne i bildet så er de i 9 av 10 tilfeller helt ufarlige.
Det er absolutt ikke noe feil på stigningen din og noen lager hcg litt saktere da.

Krysser fingrene for deg :-)

Men jeg leste her inne at det var en jordmor som sa at blødninger er ganske vanlig og så lenge det ikke er smerte inne i bildet så er de i 9 av 10 tilfeller helt ufarlige.
Det er absolutt ikke noe feil på stigningen din og noen lager hcg litt saktere da.

Krysser fingrene for deg :)

Ja, det har jeg også lest. Er nok bare ekstra på alerten siden det bare er 2,5 mndr siden jeg hadde en SA, så er litt mer nervøs denne gangen.

Så høye fine stigninger dere har :happy:

Har fått svar på mine nå:
4+2: 59
5+0: 716

Stiger jo men syns det er lavt da:wacky:

Så høye fine stigninger dere har :happy:

Har fått svar på mine nå:
4+2: 59
5+0: 716

Stiger jo men syns det er lavt da:wacky:

Den stiger jo akkurat som den skal :)

Back