måling av foster?

Venter nr 4

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
noen som vet når de måler fostere på ul om det er fostrets "alder" el hvor langt jeg er på vei da som blir målt?

Går ikke det ut på det samme da? Når de måler foster, så finner de jo fosters alder, som jo er den måten man finner ut hvor langt man er på vei.. Misforstår jeg spm her?

Det gjør de vel på ordinær UL ettersom det er da barna er mest like i str... Men ser jo her inne at noen blir flyttet på i forhold til terminen...så noen gjør det vel uansett uke på barnet...

ORIGINAL: KonTrolla

Går ikke det ut på det samme da?

si det sånn vis du er 11 uker så er fostre bare 9 uker det er forskjellen.. så derfor jeg lurte på om npr de måler fostere hva de måler i da, min lengde av svangerskapet el fostre sitt...

ORIGINAL: mamma201087

ORIGINAL: KonTrolla

Går ikke det ut på det samme da?

si det sånn vis du er 11 uker så er fostre bare 9 uker det er forskjellen.. så derfor jeg lurte på om npr de måler fostere hva de måler i da, min lengde av svangerskapet el fostre sitt...

Et svangerskap inkluderer de første to ukene før befruktning, så om legen sier 9 uker, så er det dine 9 uker, og fosteret er da 7 uker. De forholder seg alltid til dine uker [:)]

Ja, men de små vokser jo i rykk og napp.. derfor kan det jo godt være at de målingene ikke blir riktige.. Er det som blir sagt iallefall..

ORIGINAL: Lillesnille

Ja, men de små vokser jo i rykk og napp.. derfor kan det jo godt være at de målingene ikke blir riktige.. Er det som blir sagt iallefall..

Helt riktig... det er på den ordinære ul at fostrene er mest lik i størrelse og dermed det er sikrere å sette termin. Jeg går utifra menstermin frem til da, selvom jeg ble satt 2 dager tilbake på tidlig ul. På en tidlig ul er en mer ute etter å se om hjertet slår og om fosterets størrelse svarer omtrent til dine antagelser om hvor langt du er på vei. Hvis det er store forskjeller kan det jo være lurt å sjekke igjen etter en uke eller noe.

Back
Topp