Måler litt mindre enn forventet etter ul.

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Da hadde jeg tul 28.mars målte ca 6+2/3 hadde hjertelyd.

I dag 2. April målte jeg 7+1 og fant også hjertelyd lett. Er kjempe lettet og veldig glad.

Er bare en liten bekymring at siste mens var 8. Februar, så skulle vel vært 7+4/5 i dag.

Noen som har erfaring med dette? Kan det ta mange dager før spermen finner egget og det fester seg??

Kan det ta lengre tid i begynnelsen før lille vokser?

Er det større sjanse for MA hvis fosteret begynnte å vokse sakte.

Grunnen til bekymringene er at jeg tok eggløsningstester og mener de var positive 19/20 feb. Og vi hadde samleie rundt da.
 
Da hadde jeg tul 28.mars målte ca 6+2/3 hadde hjertelyd.

I dag 2. April målte jeg 7+1 og fant også hjertelyd lett. Er kjempe lettet og veldig glad.

Er bare en liten bekymring at siste mens var 8. Februar, så skulle vel vært 7+4/5 i dag.

Noen som har erfaring med dette? Kan det ta mange dager før spermen finner egget og det fester seg??

Kan det ta lengre tid i begynnelsen før lille vokser?

Er det større sjanse for MA hvis fosteret begynnte å vokse sakte.

Grunnen til bekymringene er at jeg tok eggløsningstester og mener de var positive 19/20 feb. Og vi hadde samleie rundt da.

Det tar ulik tid før det fester seg, i tillegg til at de vokser i rykk og napp -det er derfor det først er ved OUL at man setter endelig termin, har hørt at det er fordi de vokser mer jevnt da:)
 
Siste mens gir ikke så nøyaktig termin. 3-4 dager forskjell er helt innafor og absolutt ikke bekymringsverdig. Dessuten vokser jo embryoet akkurat slik det skal utifra første og andre måling.
 
Opp til en uke avvik fra menstermin må man nesten vente at skjer.
Basert på mens gir det ikke mening at jeg er gravid basert på aksjelegging denne runden, heller ikke mtp når jeg fikk positiv eltest. Jeg er nesten en uke lenger på vei enn eltesten skulle tilsi etter hva vi fikk beskjed om på tul. :)
 
Så fint å høre at det ikke alltid er etter skjema:). Er nok bare å vente 4 uker til neste ul. :Heartred. Er iallefall så lykkelig over å ha sett et bankende hjerte to ganger nå.
 
Back
Topp