Målene våres for April 2017

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Har dere noen nye mål dere vil nå denne måneden? Eller fortsetter dere på de samme målene?
 
Å gjøre det bedre enn mars :p

Å komme under 70 kg (normal BMI)
 
Denne måneden er det å fortsette som før, gå på tredemølla, spise godteri i helgene. Være mer aktiv.
Men målene denne måneden er mer spesifisert.
Gå på tredemølla 4 ganger i uka
Nå i hvert fall målet på 3500 skritt pr dag. (ikke mange skritt, men for meg er det mye :) ) Alt over det er bonus :)
 
Skal jeg også prøve på, altså gjøre det bedre enn mars ;) En del kilo igjen til å nå 70 jeg da :p Det kommer til å ta et par år for meg tenker jeg.

Ikke tenk så mye på hvor lang tid det tar, tar det lang tid, er det mindre sjanse for at de kommer tilbake når målet er nådd...
Hva ligger du på nå?
 
Ikke tenk så mye på hvor lang tid det tar, tar det lang tid, er det mindre sjanse for at de kommer tilbake når målet er nådd...
Hva ligger du på nå?
Det er sant :) Det er jo en kostholdsendring/livstilsendring som må til. Og bedre å gå sakte ned, så kroppen blir vant. Legen sa at sett det et realistisk mål, delmål, og hold deg der en stund til kroppen er vant til den vekta så gå ned litt igjen.
Veide meg i dag og er nå 98.0. -3.3 ned fra september. Første delmål er 95 nå. Det får ta den tiden den tar, så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :)
Du har jo vært kjempeflink syns jeg :)
 
Det er sant :) Det er jo en kostholdsendring/livstilsendring som må til. Og bedre å gå sakte ned, så kroppen blir vant. Legen sa at sett det et realistisk mål, delmål, og hold deg der en stund til kroppen er vant til den vekta så gå ned litt igjen.
Veide meg i dag og er nå 98.0. -3.3 ned fra september. Første delmål er 95 nå. Det får ta den tiden den tar, så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :)
Du har jo vært kjempeflink syns jeg :)
Er veldig fornøyd, spesielt siden jeg stertet på 103,2 kg (å hjelpes).
Har fremdeles problemer med å skjønne at den faktisk var så høy.

Realistiske delmål er viktig, så enig med legen din.
Er også viktig å tillate seg en utskeielse en gang i blant, og legge dem der hvor det er størst sjanse for sprekk.
En sprekk tar vekk motivasjonen, en tillatt utskeielse gjør ikke det
 
Er veldig fornøyd, spesielt siden jeg stertet på 103,2 kg (å hjelpes).
Har fremdeles problemer med å skjønne at den faktisk var så høy.

Realistiske delmål er viktig, så enig med legen din.
Er også viktig å tillate seg en utskeielse en gang i blant, og legge dem der hvor det er størst sjanse for sprekk.
En sprekk tar vekk motivasjonen, en tillatt utskeielse gjør ikke det
Har du holdt på lenge med vektnedgangen?

Prøver å holde snop og snacks til helgene, men ikke overdrive inntaket. Gjort det siden i høst da jeg fikk diagnosen diabetes 2. Har spist meg til lavere blodsukker, og har vel egentlig ikke diabetes i forhold til de verdiene jeg har nå. Men må fortsette å være forsiktig så jeg ikke ender opp med høyere blodsukker igjen. Går litt amok når jeg får TR på besøk :p men det er bare en dag eller to.
 
Har du holdt på lenge med vektnedgangen?

Prøver å holde snop og snacks til helgene, men ikke overdrive inntaket. Gjort det siden i høst da jeg fikk diagnosen diabetes 2. Har spist meg til lavere blodsukker, og har vel egentlig ikke diabetes i forhold til de verdiene jeg har nå. Men må fortsette å være forsiktig så jeg ikke ender opp med høyere blodsukker igjen. Går litt amok når jeg får TR på besøk :p men det er bare en dag eller to.
Hold på siden midten av mai i fjor så 11 måneder og ned rundt 29 kg.
TR ja, nå spiser jeg veldig lite karbohydrater så prøver å unngå godteri hele uken, syns en liten bit spekemat hjelper veldig godt mot søtsuget...
 
Hold på siden midten av mai i fjor så 11 måneder og ned rundt 29 kg.
TR ja, nå spiser jeg veldig lite karbohydrater så prøver å unngå godteri hele uken, syns en liten bit spekemat hjelper veldig godt mot søtsuget...
Imponerende!!! Har ei venninne som gikk ned 22 kg på to år tror jeg det var, og det var lavkarbo hun gikk på.
Forrige TR så gikk jeg skikkelig amok, men som regel så spiser jeg ikke så altfor mye, selv om det blir litt ekstra. De siste gangene har det vært på helg, så skulle likevel spise litt snop :p Er altfor glad i søtsaker. Men skal man ned i vekt så må man passe på. Spiser generelt ikke så altfor mye mat, men for meg så er det veldig lite bevegelse i løpet av dagen som gjør at jeg ikke går ned i vekt. Så det at jeg har begynt å gå på tredemølla hjelper litt til :)
 
Denne måneden er det å fortsette som før, gå på tredemølla, spise godteri i helgene. Være mer aktiv.
Men målene denne måneden er mer spesifisert.
Gå på tredemølla 4 ganger i uka
Nå i hvert fall målet på 3500 skritt pr dag. (ikke mange skritt, men for meg er det mye :) ) Alt over det er bonus :)

Lykke til!!! Det vil hjelpe godt på og du vil merke god endring om du greier følge målene.
 
Det er sant :) Det er jo en kostholdsendring/livstilsendring som må til. Og bedre å gå sakte ned, så kroppen blir vant. Legen sa at sett det et realistisk mål, delmål, og hold deg der en stund til kroppen er vant til den vekta så gå ned litt igjen.
Veide meg i dag og er nå 98.0. -3.3 ned fra september. Første delmål er 95 nå. Det får ta den tiden den tar, så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :)
Du har jo vært kjempeflink syns jeg :)

Flott måte å tenke på - er helt sikker på at du vil nå ditt mål til slutt
 
Vel, jeg er jo faktisk på plass med vekten nå (utrolig kunne skrive det), så mitt hovedmål må være å ikke gå opp i april. Dog har jeg tenkt STORKOSE meg i påsken med alt jeg har lyst på. Kjører hardt denne uken og har planer om det uken etter påske også (tror jeg venter med veiing til slutten av måneden).
Ett mål er dog mer styrketrening - trenger stramme opp/inn :D
 
Back
Topp