Måle lengde?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Ser noen skriver at lengde måles ved 3 mnd. Hva er grunnen til det?
Her skal hun måles ved 6 uker fikk jeg vite. Rart at det er så store variasjoner.

Hos oss lar de være å strekke ut bena før 3 mnd, da det er noe med at hofteleddet ikke er ferdig utviklet eller noe...

**JENTE FØDT 10.03.2010**
**JENTE FØDT 05.07.2013**

jeg har hørt at de kan "strekkes ut" ved 6 uker og at lengden derfor måles på 6 ukers kontrollen?

Hos oss lar de være å strekke ut bena før 3 mnd, da det er noe med at hofteleddet ikke er ferdig utviklet eller noe...

Er det da uheldig å strekke de ut ved 6 uker? Snodig at de praktiserer ulikt, for utviklingen er jo den samme overalt?

Her ble de ikke målt ved 6 uker, men på 3mnds-kontrollen ble lengden målt. Jeg spurte aldri hvorfor ;)

Det er visst en del som ikke ønsker å strekke dem ut ved 6 uker ja, pga leddene. Men er tydelig ulik praksis på det. Skal på 3mnds til tirsdag, så da får vi endelig målt her :-)

Samme fikk jeg beskjed om på seksukerskontrollen

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Her har vi 4 ukerskontroll i strden for 6 ukers... Og snuppa ble strekt ut og målt da (!)

Her måler de lengde på 6-ukerskontrollen. Tok jo bare et par sekunder, og virket absolutt ikke som Markus plagdes på noe vis, så kan ikke si jeg er så altfor bekymra.

Back
Topp