Måle hcg?

Innamor

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Himmelbarn
JuniJubel2021
Aprilspirene 2023
Jeg hadde en blødning med friskt blod på onsdag. Var da 5+4. Blødningen stoppet gradvis opp i løpet av kvelden og var bare brunt litt utpå dagen etter. Jeg hadde ingen smerter under blødningen. Og i etterkant har jeg hatt de vanlige stikkene og småstrekkene som jeg pleier. Jeg er idag 6+1.

Det jeg lurer på er om jeg skal kontakte lege for å få tatt måling av hcg, eller om det ikke har noe for seg. Jeg har uansett time til tul 5.juni, på grunn av forrige svangerskap. Skal jeg bare håpe på det beste og ha is i magen frem til da? Er jo egentlig ikke så mye å gjøre annet enn å vente, men den ventingen er jo grusom!

Jeg hadde en blødning med friskt blod på onsdag. Var da 5+4. Blødningen stoppet gradvis opp i løpet av kvelden og var bare brunt litt utpå dagen etter. Jeg hadde ingen smerter under blødningen. Og i etterkant har jeg hatt de vanlige stikkene og småstrekkene som jeg pleier. Jeg er idag 6+1.

Det jeg lurer på er om jeg skal kontakte lege for å få tatt måling av hcg, eller om det ikke har noe for seg. Jeg har uansett time til tul 5.juni, på grunn av forrige svangerskap. Skal jeg bare håpe på det beste og ha is i magen frem til da? Er jo egentlig ikke så mye å gjøre annet enn å vente, men den ventingen er jo grusom!
Forstår veldig godt at blødning gjør deg veldig bekymret. Men om det var friskt blod uten klumper/koagler og uten smerter som stoppet opp kort tid etter så er det ingenting å bekymre seg for. Det er vanlig med småblødninger i svangerskap pga hormoner og tynnere blodårer når du er gravid. Hvis blødningen tar seg opp og du får klumper og/eller smerter, kan du ha grunn til bekymring. Men foreløpig nå ville jeg sett det ann og ventet på tul 5 juni:) tar bekymringen over så kan du jo ta en hcg måling med 48 t mellomrom hos legen! Lykke til, tror nok det går helt fint❤️

Jeg hadde små spottingen mine 2 forrige svangerskap rundt uke 6 som dessverre endte i MA. Ingen smerter. Jeg gikk da til legen og fikk målt HCG siden jeg ikke klarte å vente. Den ene gangen hadde produksjonen stoppet opp og da visste jeg det ikke var håp. Den andre gangen hadde jeg stigning, men endte likevel i MA senere. Om det var kun tilfeldig blødning eller om det var relatert til MA vet jeg ikke dessverre. Men som mange skriver så er det helt normalt med blødning i svangerskapet, men er du i tvil ville jeg fått sjekket det ut så du er sikker og slipper bekymre deg :) Forhåpentligvis er alt ok :happy:

Back
Topp