Måle feber med øretermometer

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Når jeg skal måle feberen på meg selv og datteren min så er gradene forskjellig. Jeg begynner å bli syk nå å føler jeg kan ha feber eller ihvertfall veldig nær på å få feber. Målte nettopp 38 i feber i høyre øret å i det venstre øret ble det målt 37,4. Og det samme greiene er det med datteren min også når hun er syk.

Så det jeg lurer på da, har jeg feber da når høyre øret måler 38 og det andre måler 37,4? Eller skal det måles likt i begge ørene?

Sjelden du får lik temp i begge ører. Kommer Ann på h ordan du treffer inniøret.

Vi har pannetermometer, og jeg går alltid for den høyeste målingen, tenker det er mindre sannsynlig den viser feil i den retningen. Men går jo an å kontrollmåle med annet termometer?

Hadde kontrollmålt med et rektalt termometer.
Det kan være feilkilder på øretermometer. Alt som ikke riktig vinkel og ørevoks. :)

Vi har pannetermometer, og jeg går alltid for den høyeste målingen, tenker det er mindre sannsynlig den viser feil i den retningen. Men går jo an å kontrollmåle med annet termometer?
Hadde kontrollmålt med et rektalt termometer.
Det kan være feilkilder på øretermometer. Alt som ikke riktig vinkel og ørevoks. :)
Har ikke andre termometere. Den måler rett temp, men jeg bare stusset over at det var forskjellig temp i ene øret i forhold til det andre øret. :)

Tja, som det blir nevnt kan forskjellen komme pga flere ting (annerledes vinkel i det ene til det andre øret, så temp blir mer reel på det ene. Voks.).
Da ville jeg kjent etter på kroppen hvordan jeg selv føler det, jeg merker hvertfall godt på kroppen hvis jeg kommer opp på 38 i temp (normaltemp på 36,0-36,5):)

Tja, som det blir nevnt kan forskjellen komme pga flere ting (annerledes vinkel i det ene til det andre øret, så temp blir mer reel på det ene. Voks.).
Da ville jeg kjent etter på kroppen hvordan jeg selv føler det, jeg merker hvertfall godt på kroppen hvis jeg kommer opp på 38 i temp (normaltemp på 36,0-36,5):)
Kjente jo på kroppen i går at jeg hadde begynnende feber på gang. Men når det ble målt forskjellig så begynte jeg å lure, og har stusset på det flere ganger jeg og datteren min har hatt feber. Men merker jo på både henne og meg når vi har feber. :-) måtte bare spørre for syns det var rart at det ble målt forskjellig :-)

Kjente jo på kroppen i går at jeg hadde begynnende feber på gang. Men når det ble målt forskjellig så begynte jeg å lure, og har stusset på det flere ganger jeg og datteren min har hatt feber. Men merker jo på både henne og meg når vi har feber. :) måtte bare spørre for syns det var rart at det ble målt forskjellig :)
Jeg har en egen vanlig måler som jeg bruker under tunga selv, syns det funker fint. Og en annen som ungene bruker rektalt, med plasttrekk over:p

Håper du føler deg bedre idag! :)

Jeg har en egen vanlig måler som jeg bruker under tunga selv, syns det funker fint. Og en annen som ungene bruker rektalt, med plasttrekk over:p

Håper du føler deg bedre idag! :)
Takk! :-) Jeg er litt bedre i dag. Ingen feber foreløpig, men kjenner at jeg ikke er helt i form.

Back
Topp