Mål og vekt på babyene nå?

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
Hei! (lenge siden sist, men tiden bare flyr -aner ikke hvor den ble av)

Jeg var en kjapp tur innom helsestasjon i dag og tok en ekstra veiing, fordi det er så langt mellom kontrollene nå (sikkert pga ferieavvikling).
Men det viser seg da at Olivia bare har vokst 2,5cm siden 9.mai, og lagt på seg 340gr.
Jeg tenkte ikke over tallene før jeg hadde kommet hjem.
Men er ikke det bittelitt lite?
Vet at de vokser i rykk og napp altså, vet og at mi frøken er i nedre del av normalen..

Kan noen andre legge inn vekt og lengde, sånn til sammenligning? Gjerne fra 7-10mnd?
Olivia var 71,4cm lang (kort) og 7965gr i dag, vi har ikke kontroll før 22.august ;)
 
Vi har heller ikke kontroll før 22. august.

Var på kontroll sist helt i begynnelsen av juni, og da var han rett under 10 kg. Veide han i helgen som var ved å ta han med meg selv på vekten og da var han ca. 11,5. Det er nok en viss feilmargin der, men gutten er tung som en stein så jeg kan fint se for meg at han er rundt en 11 kg :p Lengde har jeg ikke målt. Han var 74 på forrige kontroll.
 
Hei! (lenge siden sist, men tiden bare flyr -aner ikke hvor den ble av)

Jeg var en kjapp tur innom helsestasjon i dag og tok en ekstra veiing, fordi det er så langt mellom kontrollene nå (sikkert pga ferieavvikling).
Men det viser seg da at Olivia bare har vokst 2,5cm siden 9.mai, og lagt på seg 340gr.
Jeg tenkte ikke over tallene før jeg hadde kommet hjem.
Men er ikke det bittelitt lite?
Vet at de vokser i rykk og napp altså, vet og at mi frøken er i nedre del av normalen..

Kan noen andre legge inn vekt og lengde, sånn til sammenligning? Gjerne fra 7-10mnd?
Olivia var 71,4cm lang (kort) og 7965gr i dag, vi har ikke kontroll før 22.august ;)
Heeei - jeg har tenkt på deg og lurt på hvor du har blitt av.

Skal på veiekontroll på mandagen, så kan slenge inn litt tall da. Forrige veiing var hun 8,5 kg og da bare gått opp en 100 gram på to uker - fikk beskjed om at det var helt normalt og de er jo så aktive nå, så da tenkte jeg bare ok. Men er spent nå til mandagen for da er det en mnds tid siden veiing. Men tror ikke hun har bikket 9 kilo egentlig, og hu var da 70 cm :)
 
Har gått opp 500g på to mnd her. HS sa hun vokser veldig bra. Kurven viste et hopp faktisk. Før gikk jo hun opp 500g på to uker, men kan jo være at det roer seg på vekten nå?:)
Fødsel 3940g og 52cm
10mnd 10,5kg og 75 cm
 
Syns ikke det var så gale mål på Olivia:) men du før høre med helsesøster ved neste kontroll.. de vokser ikke like mye nå som før:)

Leoh er stor for alderen + at han er gutt.. så har var 74,5cm og veide rundt 9 kg (husker ikke eksakt hvor mye) når han var 8,5 mnd ;) men som sagt, han er større enn gjennomsnittet!
 
Gutten min var 77cm og 10,3 kg på 8 mnd kontroll. Og 74cm og 9,5 på 6 mnd kontroll. Som nyfødt gikk han i snitt opp 400g i uka første 7 ukene. Ganske mye mindre nå.

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
 
Jenta mi var 8155 og 67.8 lang på 8 mnd og var 7850 på 6 mnd :) husker ikke lengden nå :/

☆ Englemamma & mamma til Natalia ⚘ ☆ er 2014 våres år å bli gravid? ♡
 
Jenta mi har ikke vokst i lengden på to mnd :(

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Nei. De vil ha henne til kontroll om en mnd. Gått opp 100 gram på en mnd og så var lite.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Nei. De vil ha henne til kontroll om en mnd. Gått opp 100 gram på en mnd og så var lite.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Håper dere finner ut av det da! Eller at hun har strekt og lagt på seg mer;) vekten kan jo være pga varmen kansje?
 
Ja det trodde de og så vakke så stressa med vekta, men lengden var jo Ikno særlig. Jeg får noia!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Ja det trodde de og så vakke så stressa med vekta, men lengden var jo Ikno særlig. Jeg får noia!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Kan nok hende hun får et ekstra hopp snart da kansje? Er jo ikke uvanlig at dem har vokseperioder;) sånn har jentene her vært.. spiser lite når lengden å sånt står litt stille, og tar helt av når de kommer inn i en vokseperiode:) og kan da både strekke seg en del og legge på seg..

Du kan jo nevne det for hs neste gang :)
 
Vi skal på 10 mnd.kontroll på fredagen.

Han har alltid vært liten, så forventer ingen store hopp eller store tall denne gangen heller;) Min perfekte skatt:D Han er under gj.snittet, men følger sin egen kurve greit. Var 69cm på 7/8mnd kontrollen for eks;)
 
6mnd var hun vel 68cm og 7000gr
8mnd 72cm og 7500gr
Så skal vi på kontroll om 1,5uke. Spendt på hvordan hun har vokst da:D
 
Back
Topp