måke snø??

lillechu

Forelsket i forumet
bare lurer på om jeg kan måke snø? Kan man det når man er gravid? vi kan jo ikke bære for tungt, så da lurer jeg på om jeg kan måke om jeg ikke tar i så veldig hardt?? [8|][8D][;)]

Hei :) vet ikke om det er så lurt, men jeg har gjort det de siste 2 dagene, da jeg var nødt til det.. kommer ingen vei om ikke... men jeg kommer ikke til å gjøre det mer om jeg ikke må, for jeg får kramper i magen av det...[:-]

Vi får nok forkjellige beskjeder fra leger og jordmødre. Jeg fikk beskjed av jordmor at jeg ikke skal støvsuge eller vaske gulv. Selv om jeg ikke har merket plager med bekkenet ennå, skal jeg ta det med ro sa ho. Ikke bære tungt heller. [:)] Støvsuging og vasking av gulv (og da vil jeg også tro snømåking) er uheldige bevegelser for bekkenet.

Jeg trur at du kan måke så mye snø du bare vil, så lenge du kjenner på det selv når du har fått nok[:D]

jeg har måka masse snø, uten å egentlig tenke noe over det. men så lenge man ikke får vondt tenker jeg at det ikke er noe problem..[:)]

ORIGINAL: a tina

Hei :) vet ikke om det er så lurt, men jeg har gjort det de siste 2 dagene, da jeg var nødt til det.. kommer ingen vei om ikke... men jeg kommer ikke til å gjøre det mer om jeg ikke må, for jeg får kramper i magen av det...[:-]

Samme her. Jeg bare måtte, selv om jeg ikke hadde lyst. Håper det ikke kommer så mye mer snø nå, for kroppen min tåler ikke flere runder med slikt snøfall som det var her for et par dager siden. Ble ganske herja i rygg og bekken etter de forige rundene, og siste gangen fikk jeg også magesmerter, men er mulig at det bare var en type hold eller noe.
Dersom du absolutt må ut å måke, så ta deg god tid, ikke ta for mye av gangen, og ta masse pauser, slik at du ikke belaster for tungt, eller anstrenger deg for mye.

Takk for mange gode råd og god hjelp! Det er ikke noen sak når man henvender seg på dette forumet. Her møter man alltid så mange koselig og hjelpsomme jenter [:D]

da blir det litt rolig, lett snømåking på meg etterpå. Er vant til å trene og danse flere ganger i uka, så kroppen min er jo vant til å brukes [;)]  Heldigvis [:)]

fortsatt god tirsdag til dere alle! og kos dere med frustrerte fruer i kveld, for dere som liker det. gleder meg til det selv!! moro å bli en frustrert frue selv [;)]

eg har gjort det, men var ikkje noe godt for bekkenet mitt:( gjør det ikkje igjen... mannen sin jobb..:)

Back
Topp