Må vente på abort

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Fikk ikke abort i dag. Hun fant en plommesekk og ikke foster, og mener jeg kan være tre uker kortere på vei enn antatt- noe som er helt umulig. Da ville jeg testa positivt før eggløsning liksom. Og vi har ikke hatt sex siden 14.feb.

Måtte ta hcg i dag, og komme tilbake på mandag for ny hcg-måling og ultralyd. Så jeg skal bare seigpines i en uke, og så ligge i påska og abortere. Det er som om de går ut av sin vei for å gjøre prosessen verst mulig for meg. Evt må jeg sikkert vente til over påske da, pga bemanning og helligdager.

Hcg for 3 uker siden var 26000, og den er 32609 i dag.

Får heller ikke utskraping slik jeg ønsker, men må få medisinsk (pilleabort).
 
:( , høres vanakelig ut.
Jeg blir så sint hver gang jeg leser at leger ikke hører på kvinner. Og da blir vanskelige situasjoner enda verre.
 
Altså tuller du?! Kjenner jeg blir kraftig irritert på dine vegne! Skjønner ikke at det skal være så forbanna vanskelig å bli hørt og tatt på alvor?! For en jævlig situasjon helsevesenet setter deg i, IGJEN!
Vet at det hjelper ikke så mye nå, men jeg sender deg mange mange varme klemmer:Heartred Håper du har noen rundt deg til å støtte deg på nå:Heartred:Heartred
 
Og plutselig ringte legen og sa at det var 72609, sykepleieren sa feil. Jeg blir smårar.

Hæ? Du sa hcg var 26000 når du var 6 + 3 og du er 8 uker i dag? Vil ikke 72609 være en ok stigning da? Og hvordan kan man gi feil svar på slikt?! Feil pasient eller en annen prøve du har tatt i mellom disse to? Synes det høres helt vanvittig ut at du skal gjennomgå dette her. :Heartred
 
Og plutselig ringte legen og sa at det var 72609, sykepleieren sa feil. Jeg blir smårar.
I alle dager, hva er det de driver med??? Hvordan kan de finne på å la deg gå slik på vent. Gir mef helt ende over av det helsevesenet vi har enkelte steder her i landet. Blir så himla sint på sånn dårlig opplegg.
 
@Elida synes det virka lite jeg? Men legen mente også det kunne være innafor.

Jeg får det bare ikke til å stemme. Hun sier ul-bildet tyder på at jeg er 5-6 uker på vei. Da må jeg ha blitt gravid etter knallpositiv test 15dpo den 1.mars, og vi har ikke hatt sex siden 14. februar :dontknow Det skal ikke være fysisk mulig. O jeg er ikke isbjørn eller kenguru- det er ikke som om befrukta egg kan gå i dvale…

@*Maya* kjenner jeg dem rett må jeg vente til over påske grunnet «kapasitet». Jeg gir opp det sykehuset.
 
Fikk ikke abort i dag. Hun fant en plommesekk og ikke foster, og mener jeg kan være tre uker kortere på vei enn antatt- noe som er helt umulig. Da ville jeg testa positivt før eggløsning liksom. Og vi har ikke hatt sex siden 14.feb.

Måtte ta hcg i dag, og komme tilbake på mandag for ny hcg-måling og ultralyd. Så jeg skal bare seigpines i en uke, og så ligge i påska og abortere. Det er som om de går ut av sin vei for å gjøre prosessen verst mulig for meg. Evt må jeg sikkert vente til over påske da, pga bemanning og helligdager.

Hcg for 3 uker siden var 26000, og den er 32609 i dag.

Får heller ikke utskraping slik jeg ønsker, men må få medisinsk (pilleabort).
Huff! Sender deg en styrke-klem❤️ :(
 
Uff, dette var jo veldig merkelig! Jeg håper de finner ut av det og at du går den hjelpen du skal fort :Heartbigred Mange klemmer
 
Kan det ha gått i dvale? :dontknow ønsker ikke å gi deg forhåpninger i denne tøffe situasjonen, men det var det første jeg tenkte. ❤️
 
Kan det ha gått i dvale? :dontknow ønsker ikke å gi deg forhåpninger i denne tøffe situasjonen, men det var det første jeg tenkte. ❤️
Det tenkte jeg også på. Har hørt at det kan vokse i rykk og napp i starten.
 
@Elida synes det virka lite jeg? Men legen mente også det kunne være innafor.

Jeg får det bare ikke til å stemme. Hun sier ul-bildet tyder på at jeg er 5-6 uker på vei. Da må jeg ha blitt gravid etter knallpositiv test 15dpo den 1.mars, og vi har ikke hatt sex siden 14. februar :dontknow Det skal ikke være fysisk mulig. O jeg er ikke isbjørn eller kenguru- det er ikke s
Huff, leit å høre at ting skal være så vanskelig :Heartred En vil jo bare bli ferdig med det medisinske så kropp og sjel kan begynne helingen, føler så veldig med deg. Samtidig er det vel egentlig bra at de vil være sikre på det de gjør, kroppen er jo forunderlig rar. Eggløsning og graviditet kan slå ut likt på tester, men når en har sex burde jo være en sikker indikator. Rart at hcg er så høy hvis utvikling har stoppet helt,. Store styrkeklemmer sendes din vei, håper du får et konkret svar på mandag, sånn seigpining er ulidelig:love7
 
Huff, leit å høre at ting skal være så vanskelig :Heartred En vil jo bare bli ferdig med det medisinske så kropp og sjel kan begynne helingen, føler så veldig med deg. Samtidig er det vel egentlig bra at de vil være sikre på det de gjør, kroppen er jo forunderlig rar. Eggløsning og graviditet kan slå ut likt på tester, men når en har sex burde jo være en sikker indikator. Rart at hcg er så høy hvis utvikling har stoppet helt,. Store styrkeklemmer sendes din vei, håper du får et konkret svar på mandag, sånn seigpining er ulidelig:love7
Om ikke utvikling har stoppet helt, så kan det uansett ikke være levedyktig. Mannen har svært få raske svømmere, og det er umulig at de skal ha overlevd 1-2 uker inni livmora. Nå får jeg vel mest sannsynlig ikke noen abort før etter påske heller, kjenner jeg dem rett.
 
Mtp hCGet forstår jeg. Etter uke 6 vil ikke hCGet stige på samme måte mer, det flater litt mer ut i stigning, før det når en topp i uke 8-10, og deretter synker igjen.. så med sånne verdier forstår jeg de vil sikre seg.

Når det kommer til ultralyd, graviditet, osv.. man KAN bli gravid med eggløsning noen dager etter (3-5 dager med gode forhold i livmoren), og ultralyd kan måle opp til 5 dager feil, mye pga individuell rykk og napp utvikling .. så opp mot 2 uker kortere på vei i målingen vil jeg tro er mulig. Tre uker er litt drøyt...

Så.. det er jo ikke noe godt tegn at de ikke så noe på UL, men forstår jo de vil være sikker.
Håper du får et klart svar på mandag!! ❤️
(Og at en evt abortprosess går fort!)
 
Back
Topp