Må ulltøy lukte så vondt?

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Har fått masse fint ulltøy til lillegutt som er vasket og luftet men syns fortsatt det lukter våt ull og det lukter jo ikke godt. Har vasket med milo. Noen som har tips til hvordan man kan unngå eller bli kvitt denne våte ull lukten eller må jeg bare leve med det? Mye rart å lure på:).

Har fått masse fint ulltøy til lillegutt som er vasket og luftet men syns fortsatt det lukter våt ull og det lukter jo ikke godt. Har vasket med milo. Noen som har tips til hvordan man kan unngå eller bli kvitt denne våte ull lukten eller må jeg bare leve med det? Mye rart å lure på:).
Jeg og synest noe av det jeg har lukter våt ull selv når det er tørt. Men ikke alt.... Vet ikke om det kan ha noe å si hva slags type garn/ull det er?

Fikk en nydelig liten jente 2.august!

Ja det kan hende. For når du sier det så er det nok noe som lukter mer enn annet enda jeg har vasket det og luftet det. Kanskje prøve å vaske det med vanlig vaskepulver i tillegg til milevis da:).

Ja det kan hende. For når du sier det så er det nok noe som lukter mer enn annet enda jeg har vasket det og luftet det. Kanskje prøve å vaske det med vanlig vaskepulver i tillegg til milevis da:).
Jeg ville absolutt ikke brukt annet enn milo(eller annet vaskemiddel for ull) på ull tøy. Mulig det ser like fint ut, men husk at du ødelegger ullens funksjon.
Du får milo skyllemiddel også, prøv det. Jeg synes hvertfall at illeluktende lukter friskt når jeg bruker det.
Lite tips bare.

Eg bruker rema 1000 vaskemiddelet. D lukter godt :) D er til ull altså :)

Back
Topp