Må til legen i dag! Huff!!

HelloJulie

Blir kjent med forumet
Jeg har vært syk hele helgen!!
Feber, vondt i hodet og verker i kroppen... Influensa lignende følelse!
Holdt på å besvime på jobb på fredag...( men det tror jeg bare var fordi jeg var sliten )
Har lest litt på nett om feber i svangerskapet...
og tror jeg fant løsningen!

Selvom jeg håper jeg tar feil!!

Jeg jobber i barnehage... og for to uker siden hadde vi et barn der som fikk den
5. barnesykdom...
Jeg tenkte ikke noe mere over det, før jeg nå i helgen leste dette:

Parvovirusinfeksjon i svangerskapet.
 Kortvarig febersykdom, som av og til også gir leddsmerter i hender, håndledd og knær, av og til sammen med et lett utslett på kroppen og lemmene, kan være tegn på parvovirusinfeksjon i svangerskapet. Har du vært i kontakt med småbarn som har femte barnesykdom, og du selv ikke er immun, kan du være smittet med dette viruset. En parvovirusinfeksjon i svangerskapet kan øke risikoen for spontanabort og utvikling av blodmangel hos fosteret.

OMG!!! Tenk om jeg er smittet!!
Jeg skal til legen i dag å finne ut av det!!! Håper alt er bra!!!

Viste du at den 5. barnesykdom var farlig for oss gravide????? 
Vel, nå vet du det!!!

5barnesykdom er farlig for gravide som ikke har hatt den. Så kom deg til legen å ta blodprøve. også får du sykemld. for du skal ikke være på jobb når det utbrudd av den sykdommen.

Når jeg gikk med storebror var det utbrudd av den på jobb. jeg var raskt til å komme meg til legen. Jeg viste ikke om det, men var en snill kollega som sa at jeg måtte komme meg til legen å ta blodprøve å sjekke. jeg hadde heldigvis hatt den. Jeg var på jobb, men det var på en annen avd som jeg ikke hadde så mye å gjøre med som hadde utbruddet. så jeg gikk ikke akkurat inn på den avd.

*trollemor* skrev:
5barnesykdom er farlig for gravide som ikke har hatt den. Så kom deg til legen å ta blodprøve. også får du sykemld. for du skal ikke være på jobb når det utbrudd av den sykdommen.

Når jeg gikk med storebror var det utbrudd av den på jobb. jeg var raskt til å komme meg til legen. Jeg viste ikke om det, men var en snill kollega som sa at jeg måtte komme meg til legen å ta blodprøve å sjekke. jeg hadde heldigvis hatt den. Jeg var på jobb, men det var på en annen avd som jeg ikke hadde så mye å gjøre med som hadde utbruddet. så jeg gikk ikke akkurat inn på den avd.

Tok det lang tid før du fikk svar på blodprøven da???

Husker ikke helt, men mener det tok 5-7dager eller noe. (føler det er en evighet siden jeg tok den blodprøven)

Oiiamei... :/ hørtes ikke godt ut! Og nå ble jeg litt redd.. jeg starter i ny barnehagejobb på torsdag, hjelpes...ikke TENKT på at jeg må passe meg for sånnting.... visste at vannkopper og graviditet ikke var bra kombinasjon men..gjelder det alle barnesykdommene og? :/ æh!

Så vidt meg bekjent er det vannkopper og 5barnesykdom. Men hør med legen din eller jm så får du et mye sikkrere svar, jeg er ingen ekspert :-)

Æsj, enda mer å passe seg for... Jeg er ikke immun mot røde hunder, så jeg holder meg langt unna alt som minner om prikker... Men er vannkopper også farlig? Hvor står det hen?

nøttelitenItreet skrev:
Æsj, enda mer å passe seg for... Jeg er ikke immun mot røde hunder, så jeg holder meg langt unna alt som minner om prikker... Men er vannkopper også farlig? Hvor står det hen?

Vannkopper kan kun være farlig hvis mor ikke har hatt det som selv. (sånn jeg har fortstått det) det er det samme med 5barnesykdom. Så hvis man har hatt det så er det bare å puste lettet ut :-)

Sånn...da er jeg sykemeldt ut uka, i vente på blodprøvesvar!
Har på følelsen at dette blir en laaaang uke...
Krysser fingrene for at alt skal gå bra...men man kan aldri vite!!!

HelloJulie skrev:
Sånn...da er jeg sykemeldt ut uka, i vente på blodprøvesvar!
Har på følelsen at dette blir en laaaang uke...
Krysser fingrene for at alt skal gå bra...men man kan aldri vite!!!

Så bra at du fikk sykemld. :) da får vi håpe at du har hatt det som liten. Og eller at du går klar for smitten du har vært utsatt for. :)

Back
Topp