Må spørre..

rita.

Elsker forumet
I hele natt har jeg hatt perioder med skikkelig kraftige mensmurringer og kjempe stram mage, det gjør ganske så vondt, og jeg har våknet av det hver gang! Dette har også fortsatt utover dagen, det er ikke hele tiden, men det kommer og går, og blir verre om jeg er i bevegelse.

Det er sikkert helt normalt, men siden fødselen min ble satt i gang av ulike årsaker sist, så vet jeg jo ikke hvordan starten  på noe skal kjennes ut.. Tror dere dette er starten på noe, eller er det bare vanlig modning og jeg bør belage meg på at det kan bli slik en stund framover?

Gutten er også heeelt rolig nå, i motsetning til før, hvor han så å si aldri har vært stille..

Har det også sånn.. Kjempegodt å gå...hjelper å tisse litt, så jeg tenker kanskje at det er babyen som presser seg ned i bekkenet og at det er de som gjør vondt? Har også mye murringene som kommer og går, men ingenting som er regelmessig så jeg tenker det er modning? Hadde planlagt KS forrige gang så jeg har heller ikke født før kan man si :)

Det kan jo høres ut som at noe er på gang, isåfall ikke så lenge til noe skjer:-) Har egentlig aldri opplevd noen modningstegn før mine to fødsler, alt skjedde bare sånn plutselig her;-) Så jeg vet egentlig ikke hva man skal se/kjenne etter:-)

Får håpe det tar seg opp og at noe skjer snart:-)

Det er ikke umulig at det er rier du har. Selv har jeg fått riene i korsryggen, men det er mange som bare får de i magen.
Jeg har hadde sånne tak i magen da jeg ble satt igang med førstemann og fikk da beskjed om at det var maserier.
Men så lenge babyen er rolig, så bør du ikke vente for lenge med å ta kontakt med føden dersom du ikke kjenner liv. Det kan hende han ikke tåler det så bra og det bør da sjekkes opp.

Hestejenta skrev:
Det er ikke umulig at det er rier du har. Selv har jeg fått riene i korsryggen, men det er mange som bare får de i magen.
Jeg har hadde sånne tak i magen da jeg ble satt igang med førstemann og fikk da beskjed om at det var maserier.
Men så lenge babyen er rolig, så bør du ikke vente for lenge med å ta kontakt med føden dersom du ikke kjenner liv. Det kan hende han ikke tåler det så bra og det bør da sjekkes opp.

Enig, ville tatt en sukkertest å sjekket om du kjente liv etter en stund,hvis ikk vill jeg ringt føden og sjekket... Lykke til! :)

Tuuusen takk for svar jenter :D :D Er så kjekt å spørre her inne å få sånne gode svar :) Skal drikke et glass brus å se om det blir noen forandring, hvis ikke ringer jeg og hører :) Bedre å ringe en gang for mye enn for lite ja :)

Jeg tenkte også på masrier, men vet jo ikke hvordan de kjennes ut, men hadde det vært skikeklige rier hadde jeg sikkert kjent det :p men det har i alle fall ikke dabbet av i løpet av dagen..

Jeg har hatt det slik siden tirsdag... Regner med det er maserier da det har vart så lenge og aldri tatt seg noe særlig opp. Eller det vil si de er ondere for hver dag, men det går så gradvis og de kommer ikke oftere enn 10 min. Har ikke merket noe særlig til kynnere eller rier tidligere. Men begynte å få en del kynnere for to uker siden, da merker jeg at magen blir hard og det er litt ubehagelig. Men nå har sterke menssmerter som sitter helt nede i magen og magen blir hard. Det rare er at de blir værre når jeg slapper av og at det hjelper å bevege seg... Har hele tiden ventet på å få ondt i ryggen, men som jeg forstår her så må nødvendigvis ikke få det når man har rier... Kjenner snuppa en del enda, så det er godt. Er førstegangs så har jo ikke erfaring med dette heller... Skal på overtidskontroll på føden i morgen så hvis ingenting tar av opp til da så får jeg høre hva de sier...

18 mai :) skrev:
Jeg har hatt det slik siden tirsdag... Regner med det er maserier da det har vart så lenge og aldri tatt seg noe særlig opp. Eller det vil si de er ondere for hver dag, men det går så gradvis og de kommer ikke oftere enn 10 min. Har ikke merket noe særlig til kynnere eller rier tidligere. Men begynte å få en del kynnere for to uker siden, da merker jeg at magen blir hard og det er litt ubehagelig. Men nå har sterke menssmerter som sitter helt nede i magen og magen blir hard. Det rare er at de blir værre når jeg slapper av og at det hjelper å bevege seg... Har hele tiden ventet på å få ondt i ryggen, men som jeg forstår her så må nødvendigvis ikke få det når man har rier... Kjenner snuppa en del enda, så det er godt. Er førstegangs så har jo ikke erfaring med dette heller... Skal på overtidskontroll på føden i morgen så hvis ingenting tar av opp til da så får jeg høre hva de sier...

Høres ut som at vi har det likedan...skal også på overtidskontroll i morgen... Håper jeg er litt moden i hvertfall... :)

Punky84 skrev:

18 mai :) skrev:

Høres ut som at vi har det likedan...skal også på overtidskontroll i morgen... Håper jeg er litt moden i hvertfall... :)

Ja vi får virkelig håpe vi hvertfall begynner å bli moden og at det skjer noe snart!! *krysser fingrene*

det viste seg at disse sammentrekkningene jeg bare trodde var msrier eller kynnere, var starten på rier. men jeg trodde ikke på det før ganske sent, og som tidligere erfart så har jeg raske fødsler. så det gikk vel 30 min fra jeg kom inn på sykehuset, til lille prinsen var ute :D heftig med så rask fødsel, men vel overstått nå <3

oi, det var en rask fødsel ja :)

gratulerer 

Gratulerer så masse:-)

Jøss det var kjapt! Håper det gikk bra med dere :) Kan vel ikke ha vært så ille smerter på de riene da? ;)

Gratulerer så mye, skal si det gikk kjapt ja!!

Back
Topp