må smokker kokes hele tiden?

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Frem til de er så å så gamle, eller for alltid?

Er jo ikke bra å sterilisere alt hele tiden.. Jeg skylder den støtt.. De skal jo få opp immunforsvaret sitt.

Jeg koker de kanskje en gang i uka.. Ellers skyller jeg de bare i springen.

Skylder de ofte, men koker de sjeldent. Er så masse annet de får inn i munnen sin av skit fra leker og ting de finner, så syter ikke så masse med det. Men da Lukas hadde trøske kokte jeg de flere ganger til dagen [:'(]

Kokte sjelden smokkene til gutta..
Kun hvis det virkelig var nødvendig. Noen smokker tåler ikke å koke så mange ganger..

Men hvis du koker de ofte, vær så snill ¨å dra i tutten og sjekk at den ikke løsner ved festet...

Menne, hva er egentlig grunnen til at vi må koke de? Holder det ikke å vaske de med zalo ?

Og en ting til, Når jeg koker de, kommer det vann inni tutten. Skal det være sånn da? mÅ klemme ut vannet, å da er jo ikke smokken "steril" lengre [&:]

Koke? Her har vi fått nummer tre i hus, så her kokes ingenting ;-)

Skyller smokken hvis jeg kan se at den er skitten. Vurderingen som blir gjort er: ville ikke jeg puttet den i min munn så putter jeg den ikke i hennes munn. Grei leveregel det :-)

ORIGINAL: Tuppebaby

ORIGINAL: vann123

Koke? Her har vi fått nummer tre i hus, så her kokes ingenting ;-)

Skyller smokken hvis jeg kan se at den er skitten. Vurderingen som blir gjort er: ville ikke jeg puttet den i min munn så putter jeg den ikke i hennes munn. Grei leveregel det :-)

Jeg får kanskje noen på nakken nå, men her har jeg ikke kokt den en eneste gang...Da den var ny kom den jo innpakket, og nå skylder jeg den i varmt vann eller putter den i min munn før jeg gir den til henne. Diskuterte det med min kusine som har 3 friske barn, og de hadde gjort det på samme måte.Er for øvrig veldig enig med vann123 og hennes leveregel [:D]
Signerer alt her [:D]

Back
Topp