Må nok bare innse at jeg har en rolig baby!

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Min lille mini er så rolig + jeg har morkaken forann! Så har slitt veldig med bekymringer ang at det er lite og få bevegelser i løpet av dagen!
Det er faktisk til å bli gal av!!
I går var jeg på føden for sånn hjertescreening (ligger i 20 min og tar opp hjertelyd) og i følge denne beveger baby seg ved at hjertelyden går opp og ned i et godt tempo. Men jeg kjenner det altså ikke :-/ Sist uke var jeg på ul og det var en aktiv liten krabat der og (men jeg kjenner det ikke)
Men men..
Litt vondt/slitsomt å være så bekymra of gå rundt å kjenne etter hele dagen, så må prøve så godt jeg kan å slippe litt denne bekymringen - tross alt over 3 mnd igjen!

Nå har jeg hatt morkaken foran med både nr en og nr to og ja du kan merke lite da. Men blir nok mere og mere. Var inne med begge to mot slutten på føden for merket så lite liv. Men alt var helt normalt. Denne gangen ligger morkaken bak og det er stor forskjell!

Skjønner hva du mener.. Tror og at babyen vår er ganske rolig av seg. Morkaken forann her og.

Har morkaken foran denne gangen, og kjenner ingenting :-/

Kjente bare liv i uke 25 og 26 sist gang og, da var morkaka bak.. Tror jeg er lam i livmora jeg :-)

Har morkaken foran denne gangen, og kjenner ingenting :-/

Kjente bare liv i uke 25 og 26 sist gang og, da var morkaka bak.. Tror jeg er lam i livmora jeg :-)

Åh er det sant? Blir så stressa når jeg hører om alle som kjenner så ekstremt mye! "godt" å høre om noen som har det likt og som har barn fra før av :)
Blir jo liksom fortalt at nå sparker babyen masse og hardt og da er det litt vondt å ikke kjenne det samme :-/

Jeg var mye mer stressa og bekymra første gangen, merker at jeg er roligere nå, siden jeg har vært med på dette en gang før.. :) Men det er jo ikke noe artig, jeg føler ikke samme kosen som jeg ser mange andre gjør under graviditeten, føler bare kroppen min blir tatt over og at jeg er ei rugemaskin.. Hadde vært litt mer kos med liv innenfra, men men :-) Men hvis du blir bekymret, kanskje det kan være lurt å investere i en hjemmedoppler, jeg har ikke brukt den dette svangerskapet, men gjorde det med jevne mellomrom sist gang. Ellers så er det nok alltids lov å komme innom helsestasjonen for å hør etter hjertelyd og? :) Det tar jo ikke lange tiden, men bekymringene kommer vel kanskje oftes på kveldstid?

Jeg var mye mer stressa og bekymra første gangen, merker at jeg er roligere nå, siden jeg har vært med på dette en gang før.. :) Men det er jo ikke noe artig, jeg føler ikke samme kosen som jeg ser mange andre gjør under graviditeten, føler bare kroppen min blir tatt over og at jeg er ei rugemaskin.. Hadde vært litt mer kos med liv innenfra, men men :-) Men hvis du blir bekymret, kanskje det kan være lurt å investere i en hjemmedoppler, jeg har ikke brukt den dette svangerskapet, men gjorde det med jevne mellomrom sist gang. Ellers så er det nok alltids lov å komme innom helsestasjonen for å hør etter hjertelyd og? :) Det tar jo ikke lange tiden, men bekymringene kommer vel kanskje oftes på kveldstid?

Så rart at noen har det sånn, vet du noe om hvorfor?? Vet jo om andre som har morkaken forann - men virker som om de kjenner mer enn hva jeg gjør!
Tror jeg har hatt Max 3 dager hvor jeg har kjent sjikkelig med liv i magen, slik som kan kjennes utpå! Men i det siste har jeg kjent mye mindre - burde jo være omvendt siden bebi blir større og sterkere!?

Jeg har en doppler, heldigvis!! Og den blir flittig brukt, må det for å få sove godt om natten :)

Har vert hos både Jm og lege relativt ofte, hver 2 uke, og hver gang får jeg bare beskjed om at alt er normalt og alle svangerskap er forskjellig osv.

Så tenker jeg må roe meg med det. Men er litt vanskelig :-/

Hva har de sagt til deg på ul osv, finner de noen grunn??

Back
Topp