Må no spørre

FrkStrikkepinne

Glad i forumet
Ka dåkker syns om å legge ungan ute i 19 minusgrader pluss? Hadde dåkker gjort det?

Og hadde dåkker lagt ungen ute å sove i 14 grader ? 

Edit: ka e max kuldegrader når podan skal ut å sove i vogna?

Jeg ser an alt på lufta, om det er "kaldt å puste" osv. Knøttet har sovet i -13, men også tatt han inn i -9 for jeg syntes lufta var for kald til å sove i.
Uansett så hadde jeg nok satt en grense på -10 og heller se an det er noen få grader under.

Jaa, det e det æ også tenke.. For det va ei som sa at det bare va å hive på ungen masse klær å legge den ut i vogna i 19 minus.. Trur ikke ho skjønte helt ka æ mente.. For æ slit med å puste i indre strøk når det e så kaldt, og det e jo sikkert MYE verre på en liten unge.. [8D] Vi va der en gang i vinter dava det 17 minus, æ sleit skikkelig med å puste. Kjentes ut som næsa og lungan frøys til is [8|] Hørtes ut på ho som at dem i kauto/ karasjok etc. har ungan ute å sove i over 20 minusgrader og at det e helt vanlig [8D]

Hadde nok kanksje lagt han ut i 14 minus.. Men kommer jo an på kordan æ syns det e å puste ute liksom..

snuppa sover ikke ute over -10. Noen ganger har jeg henne inne hvis det er veldig sure grade,og det ikke er over -10. Men nå har det vært helt supert vær. Så nå har hun bare sovet ute:)

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

Jaa, det e det æ også tenke.. For det va ei som sa at det bare va å hive på ungen masse klær å legge den ut i vogna i 19 minus.. Trur ikke ho skjønte helt ka æ mente.. For æ slit med å puste i indre strøk når det e så kaldt, og det e jo sikkert MYE verre på en liten unge.. [8D] Vi va der en gang i vinter dava det 17 minus, æ sleit skikkelig med å puste. Kjentes ut som næsa og lungan frøys til is [8|] Hørtes ut på ho som at dem i kauto/ karasjok etc. har ungan ute å sove i over 20 minusgrader og at det e helt vanlig [8D]

Hadde nok kanksje lagt han ut i 14 minus.. Men kommer jo an på kordan æ syns det e å puste ute liksom..

De er kanskje mer hardbarka enn vi er :p   Men vi som bor i Oslo ved "vannet" får ganske sure og kalde gufs, så ofte kjennes det veldig mye kaldere ut enn det det er! Men ja, jeg ser det heller an :)

-10 er jo det kaldeste barn skal sove ute i. Lungene og pustesystemet de sitt tåler ikke mer påkjenning enn det. Altså det er skadelig å la de sove ut i mindre grader enn det.

Gullet mitt har aldri sovet ute i mer enn -8, men det er ganske fuktig og surt her på vestlandet da..

Malin har ikke sovet ute mer enn -6 tror jeg, he he. Og det er bare når vi er på tur! For hun sover inne til vanlig[:D]

ORIGINAL: Trone

-10 er jo det kaldeste barn skal sove ute i. Lungene og pustesystemet de sitt tåler ikke mer påkjenning enn det. Altså det er skadelig å la de sove ut i mindre grader enn det.

Mene jo også at det ikke e bra for lungan og det.. Men fant liksom ikke nåkka som backa mæ opp på nettet :P En ting e no at dem kan holde sæ varm, men når man sjøl slit med å puste når det blir kaldere, så må det jo være verre for en liten unge.. hvertfall når den e under 10 mnd[8D]

Back
Topp