Må melde meg ut :`(

gulletnr3

Forelsket i forumet
Har vært gjennom 1. icsi forsøk, ble gravid!!! :) Var på ultralyd i uke 6, et bankende hjerte, men et lite foster med lite fostervann. De ville ha meg inn på ny ultralyd i uke 8, da var det tom fostersekk. Fikk medisiner for å blø det ut, så i natt har jeg sittet på toalettet :( :(

Noen spm:
Hvor lenge sånn ca kan jeg forvente å blø?
Hvor lenge sånn ca kan jeg forvente ny mens?
Og, er det lurt å prøve å bli gravid på egen hånd mens vi venter på nytt forsøk? Nå rett etter MA? (Får ikke starte opp igjen før til høsten pga stor pågang) :(

TUSEN TAKK ALLE JENTER OG LYKKE TIL!!! NYYYYT SYMPTOMENE DERES!

Huff.. Så forferdelig trist å lese! Håper noen kan svare deg på spørsmålene.. Lykke til videre!

Jeg har dessverre ikke svar på noen av spørsmålene dine, ville bare sende deg en klem, håper det går bra med deg, og at det klaffer neste gang.

Så trist :( masse lykke til videre! Har ingen erfaringer selv, men vet en venninne fikk beskjed om å vente en mensen før de begynte å prøve igjen etter SA. Utrolig lenge og skulle vente til høsten, håper dere får det til på egen hånd! Klem

Hei jeg føler sånn med deg :-( jeg har vært igjennom det mangen ganger. Du har nok sikker blødd de værste klumpene ut, husker da jeg mistet så gikk vi tur i fjellet, mistet da vi va fremme da va kl ca 18:00 kjørte him satt på do, lenge, kjente hvordan klumpene komm ut, dette varte til 21:00 ringte til lege vakt for synst det va så mye. Ca 21:30 ble sendt til sykehuset, de tok ul og såg at det var lite blod igjenn, va der i 2 timer tog hcg og målte blodtrykk.
Vel hjemme så va det litt spotting i noen dager så kom tr, etter ein god stund fikk frys allerede neste pp. Som også endte likt. Mye finner du i dagboka mi på ass.befrukting. Klem til kjære deg ta godt vare på verandre nå.

Har vært gjennom 1. icsi forsøk, ble gravid!!! :) Var på ultralyd i uke 6, et bankende hjerte, men et lite foster med lite fostervann. De ville ha meg inn på ny ultralyd i uke 8, da var det tom fostersekk. Fikk medisiner for å blø det ut, så i natt har jeg sittet på toalettet :( :(

Noen spm:
Og, er det lurt å prøve å bli gravid på egen hånd mens vi venter på nytt forsøk? Nå rett etter MA? (Får ikke starte opp igjen før til høsten pga stor pågang) :(

Jeg fikk beskjed av min lege at det bare var å prøve å bli gravid på ny, og at sjansen var stor for å bli det rett etter en MA/SA. Jeg mistet i uke 7 sist, og ble gravid igjen før jeg fikk tilbake mens igjen! Noen sier man skal vente, men det er visst ingen beviser for at man trenger det! Heller det at mange sliter med psyken etter en abort! For min del gikk det helt greit å prøve fort!
Masse lykke til! Håper den sitter neste gang! :-)

Det gikk fort for oss også etter en SA , bare 3 Mnd seinere fikk vi positiv , tvi tvi . Neste gang sitter den :)

Jeg fikk beskjed av min lege at det bare var å prøve å bli gravid på ny, og at sjansen var stor for å bli det rett etter en MA/SA. Jeg mistet i uke 7 sist, og ble gravid igjen før jeg fikk tilbake mens igjen! Noen sier man skal vente, men det er visst ingen beviser for at man trenger det! Heller det at mange sliter med psyken etter en abort! For min del gikk det helt greit å prøve fort!
Masse lykke til! Håper den sitter neste gang! :)

For meg gikk det desverre ikke så bra.
Jeg hadde spontanabort i uke 8, også ble jeg gravid uten mens i mellom, men mistet da også i uke seks :(

Så leit :( Lykke til neste gang :)

Om kroppen er klar, blir man det! Det finnes ingen studier eller bevis på at man skal vente, men mange anbefaler det, slik at man kan komme til hektene igjen!

Jeg har blitt gravid 3 ganger på rad uten å få mensen tilbake. Mistet da de to første gangene før uke 6, men nå den siste gangen er jeg 12+5. Så kroppen blir gravid når den er klar:) Lykke til!

Noen spm:

Veldig trist å høre om MAen din. Det er vondt når man har ventet så lenge på et lite spiremirakel, for så å miste det på den måten.

Har du fått beskjed om etterkontroll hos klinikken du hadde icsiforsøk hos/fikk cytotec?
Det er standard hos de fleste offentlige å følge opp med en etterkontroll etter cytotecbehandling er igangsatt. Har du ikke det, synes jeg du skal ringe og høre med de. Dette for å sjekke om alt har kommet ut , og at det ikke ligger noen rester igjen som kan irritere eller forpurre kroppens naturlige nedregulering.
Hvor lenge det er til du kan forvente ny mens kommer rett og slett an på kroppen din. Noen faller rett inn i syklus igjen, andre trenger lengre tid. Alt fra 4-8 uker er normalt.

Du kan i teorien prøve igjen med en gang, kroppen blir gravid når den er klar for det. Den eneste grunnen til å eventuelt vente, er pga den psykiske påkjenningen etter en SA/MA.

Jeg håper å se deg på terminforum igjen snart! Lykke til, og en *klem* til deg. :)

Back
Topp