Må man være forsiktig med å løfte?

Lovely96

Flørter med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
De på jobben min sier at jeg ikke må bøye meg, løfte noe osv. før uke 12 da det kan medføre risiko. Men jeg finner ikke så mye info om dette. Stemmer det eller er det bare myte?
 
Det er nok en myte fra gammelt av med mindre du har en medisinsk grunn til det.
 
De på jobben min sier at jeg ikke må bøye meg, løfte noe osv. før uke 12 da det kan medføre risiko. Men jeg finner ikke så mye info om dette. Stemmer det eller er det bare myte?
Jobber som helsepersonell og mener det er en myte. De kan være risiko før de som slitt med mange spontanaborter, men ikke til vanlige. Vi kan jo trene og bruke kroppen normalt i et svangerskap. Så man må ikke sluttet å bruke den så lenge ikke du hatt en komplisert før historie med mange spontanaborten og at fastlege anbefalt deg å være ekstremt forsiktig .
 
Nei, du skal løfte og bruke kroppen normalt. Så fremt dette ikke fremprovoserer smerte.
 
Sunt å løfte :)
 
Ok, det var litt betryggende å lese. Det er to kolleger som mener de har mistet av å gjøre for mye, og passer veldig på at jeg anstrenger meg minst mulig. Fordi de begge to mistet da de jobbet, men ikke da de fikk sykemelding. :confused005
 
Dette vil jeg tro bare er en myte, i hvert fall så tidlig i svangerskapet
 
Ok, det var litt betryggende å lese. Det er to kolleger som mener de har mistet av å gjøre for mye, og passer veldig på at jeg anstrenger meg minst mulig. Fordi de begge to mistet da de jobbet, men ikke da de fikk sykemelding. :confused005
De gjør det nok kun ut av omtanke, basert på egne erfaringer.❤️Når jeg gikk gravid med første fortsatte jeg å ri, og flere andre som sa jeg ikke måtte det fordi de hadde mistet etter de hadde ridd. Jeg har ridd i 4 svangerskap, mistet en gang mellom nr 1 og 2 i en kjemisk. Det tror jeg er er helt tilfeldig!
 
Sniker. Som de andre skriver, er dette ikke riktig. Omsorg, enig i det. Jeg lot være å lytte. Drev med min vanlige yogapraksis, inkludert full bro og hodestående til to dager før fødsel. Lykke til :)
 
Back
Topp